قیمت بیت کوین

بررسی سقوط باور نکردنی قیمت بیت کوین

بی‌شک روز گذشته یکی از بدترین روزهای بیت کوین در تاریخ پیدایش خود بود. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا با تجربه سقوط 50 درصدی خود طی تنها 24 ساعت از سطح 7,700 دلار به 3,800 دلار رسیده و ریزش قیمت باورنکردنی را تجربه کرد.

با کمال تعجب معامله‌گران بسیار زیادی سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند. به گزارش coindesk  و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در وبسایت آماری Skew ، ریزش اخیر منجر به لیکوئید شدن بیش از 700 میلیون دلار قرارداد آتی بیت کوین در صرافی بیتمکس شده است.

قیمت بیت کوین

البته همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید پیش از این و در 14 نوامبر 2019، زمانی که قیمت بیت کوین به یک باره از 6000 دلار به 5000 دلار رسید نیز شاهد چنین حجمی از لیکوئید شدن بوده‌ایم.

نمودار قیمت بیت کوین

اما سوال اینجاست که چه چیزی سبب چنین ریزش بی‌سابقه‌ای در قیمت ارز دیجیتال بیت کوین شد و از آن مهم‌تر قدم بعدی بیت کوین چه خواهد بود؟

علت کاهش قیمت دیوانه وار بیت کوین چه بود؟

راس میدلتون ( Ross Middleton )، مدیر ارشد مالی غیر متمرکز DeversiFi با اشاره به بحران اقتصادی فعلی در سراسر جهان و همچنین وضعیت بسیار بد بازارهای سنتی بیان کرد:

معامله‌گران برای تامین هزینه سایر معاملات مارجین، بیشتر دارایی‌های خود در بیت کوین را نقد می‌کنند. برخی از معامله‌گران معتقدند فرصت‌های کوتاه مدت بهتری در سایر کلاس‌های دارایی در آینده‌ای نزدیک وجود خواهد داشت.

رائول پال، مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس نیز با میدلتون هم نظر بوده و معتقد است ریزش قیمت بیت کوین می‌تواند ارتباط تنگاتنگی با خارج کردن دارایی سرمایه‌گذاران از این بازار مالی داشته باشد. وی همچنین با اشاره به لیکوئید شدن دارایی‌های سرمایه‌گذاران بیان کرد: مدیران باید سطح ریسک مشخصی را در سبد سهام خود تعیین کنند.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال

در حقیقت نوسانات قیمت بیت کوین به اوج خود رسیده و این موضوع یادآور همان مثال معروف مرغ و تخم مرغ در این بازار است. فروش بیشتر منجر به نوسانات بیشتر و نوسانات بالاتر منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

از طرفی انتقادهای زیادی بر عدم نقدینگی بازار بیت کوین وارد شده است. با توجه به وضعیت سایر بازارهای مالی در سراسر جهان به نظر می‌رسد معامله‌گران علاقه خود برای خرید بیت کوین را از دست داده‌اند و تقاضای خرید نسبتا کمی در این بازار وجود دارد.

البته شایعه دیگری در رابطه با پروژه پانزی پلاس توکن و ارتباط آن با کاهش قیمت اخیر بیت کوین نیز چند وقتی است در جامعه ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد.

متوقف شدن صرافی بیتمکس در پی کاهش شدید قیمت بیت کوین

در پی کاهش قیمت دیوانه‌وار ارز دیجیتال بیت کوین ، صرافی بیتمکس برای حدود 30 دقیقه از دسترس خارج شد که دلیل آن بروز مشکلات سخت افزاری عنوان شد. با این حال مدیر عامل FTX بر این باور است ممکن است دلیل واقعی توقف سیستم این موضوع ذکر شده نباشد.

سقوط کابوس وار اخیر بیت کوین بزرگ‌ترین سقوط قیمت روزانه بیت کوین طی 7 سال اخیر بوده است. اغلب کارشناسان وضعیت به شدت وحشتناک بازارهای مالی جهانی را علت اصلی این سقوط باورنکردنی می‌دانند.  با اینکه ارز دیجیتال بیت کوین در کمتر از یک هفته گذشته با کاهش قیمت 50 درصدی روبه‌رو بود ولی از نظر سالانه هنوز 25 درصد مثبت است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.