پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
ترا لونا

ویدیو / پشت پرده کلاهبرداری بزرگ ترا

گروهی هکری انانیموس (Anonymous) به‌تازگی در ویدئویی که در توییتر منتشرشده دوکوان رو مسئول کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران لونا دونسته و گفته تا زمانی که همه چی درباره این کلاهبرداری مشخص بشه و دو کوان به دست قانون سپرده بشه به اقداماتش ادامه خواهد داد.

نظر شما در این خصوص چیه؟ بنظرتون بنیانگذار ترا بالاخره محکوم میشه یا نه؟

ویدیو افشاگری لونا رو از دست ندید …

گروه هکری انانیمس (Anonymous)، به تازگی در ویدیویی خطاب به بنیانگذار ترا، دو کوان، اون رو گناهکار دونسته و گفته به‌زودی به سزای اعمالش خواهد رسید. انانیمس که یک گروه هکری بین‌المللیه متشکل از متخصصان امنیت  به عنوان هکتیویسم (Hacktivism) فعالیت میکنن و به گفته خودشون، انانیمس یه جنبش سیاله ، که هرکسی میتونه عضو اون بشه.

این گروه هکری در ویدیوی اخیرش که در توییتر منتشرشده با اشاره به این مسئله که این چند ماه گذشته روزهای بدی برای بازار کریپتو و کل اقتصاد جهان بوده و اقدامات بنیانگذار ترا، اوضاع و شرایط رو برای بسیاری از سرمایه گذاران به مراتب سخت‌تر کرده ، معتقده که دو کوان به‌تنهایی مسئول کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران خرد ارز دیجیتال ترا بوده.

اون فردیه که با سیاست‌های متکبرانه‌اش، بالا بردن خودش در برابر رقبا و منتقدانش … و با همه رفتارهایی که نشون می‌داده هیچوقت شکست نمی‌خوره،…. ، اسم و رسمی برای خودش دست و پا کرده.

این گروه هکری ضمن اشاره به اخبار و افشاگری های موجود پیرامون دو کوان و پروژه تحت رهبری اون یعنی ترا، به این موضوع هم اشاره دوباره‌ای کرد که دو کوان هر ماه بیش از 80 میلیون دلار پول برداشت می‌کرده و خاطرنشان کرد که این میزان برداشت حاکی از موفق بودن پروژه لونا بوده.

هرچند با وجود شهادت کارکنان ترافرم لبز در جلسه بازجویی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همون (SEC) هم دو کوان تمامی این اتهامات رو رد کرده و مدعی بوده که خودش هم به همراه سایر عومل دست‌اندرکار این پروژه هم کل سرمایه‌شون رو از دست دادند. اما این تمام ماجرا نیست، و دو کوان در کنار همه اتهامات کلاهبرداری و سو نیت‌هایش، به دلیل انجام پولشویی، تحت بازجویی قرار گرفت.

پشت پرده کلاهبرداری بزرگ ترا
گروه آنانیمس: دو کوان هر ماه بیش از 80 میلیون دلار پول برداشت می‌کرده!

انانیمس در ادامه گفت: «گاهی اوقات افراد فقط اشتباه می‌کنند و گاهی اوقات هم مشاغل با شکست مواجه میشن. اما در مورد دو کوان و ترا قضیه فقط اشتباه نیست و شواهد و مدارک کافی وجود داره که نشون میده اون از همون ابتدا قصد همین کار رو داشته.

او حتی در مصاحبه‌های خودش ادعا کرده که تماشای شکست پروژه‌های دیگه براش سرگرم‌کننده‌ست و اونو جزئی از چرخه زندگی دونسته. دو کوان در یکی از مصاحبه‌هاش مدعیه که افراد از هیچ شروع می‌کنند و به هیچ برمی گردند! و در ادامه گفته این دقیقاً همون جاییه که من میخوام باشم.

بنیانگذار ترا از این پروژه به عنوان یه استاندارد پولی غیرمتمرکز در تمامی بلاک‌چین‌ها نام برده بود و گفته بود من از این که ترا در نهایت به هیچ برمیگرده، هیجان زده م!

انانیموس در ویدئوی خودش توجه همه رو به این نکته جلب کرده که دو کوان قبل از راه اندازی ترا، برای یه پروژه استیبل‌کوین شکست خورده دیگه‌ای به نام بیسیس کش (Basis Cash) کار می‌کرد. پروژه ای که به دلیل نگرانی‌های نظارتی، شکست خورد و سرمایه‌گذارانش همه داراییشون رو از دست دادند. اما اون هرگز در این‌باره پاسخگو نبود چون با اسم ناشناس ریک سانچز (Rick Sanchez) در اون پروژه مشغول به فعالیت بود.

گروه هکری انانیموس در پایان صحبتهاش گفت برای ما واضحه که رازهای زیادی در مورد دو کوان وجود داره و این فرد در عملکردهای خودش بسیار بدون برنامه عمل کرده. مطمئن باشید انانیمس در کنار دولت‌هایی که در حال انجام تحقیقات در مورد این کلاهبرداری هستند به فعالیتش ادامه خواهد داد و از همون زمانی که دو کوان وارد فضای کریپتو شد، کل تاریخچه فعالیتهاش رو بررسی میکنه.

این گروه هکری خطاب به دو کوان گفت اگه بیننده این ویدئو هستی بدون که ما شک نداریم جرایم بسیار بیشتری در مسیر نابودی شما کشف خواهیم کرد. متأسفانه، هیچ کاری برای جبران آسیبی که وارد کردی نمیشه انجام داد تنها کاری که ما میتونیم انجام بدیم اینه که شما رو مجبور به پاسخگویی کنیم و مطمئن بشیم که در اسرع وقت به دست عدالت سپرده خواهید شد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.