پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پادکست / پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید

بیاید باهم ۵ ارز منتخب و ویژه این هفته رو بررسی کنیم…

پنج رمز ارز برتر هفته

یه نشونه‌های امیدی داره روی نمودار بیت‌کوین پدیدار میشه. در شرایطی که عواملی مثل سیاست انقباضی فدرال رزرو آمریکا، بحران پلتفرم وام‌دهی سلسیوس و مشکلات نقدینگی صندوق سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال باعث ایجاد وحشت خیلی زیادی بین سرمایه‌گذارا شده، هولگر چِیپِتس، مفسر بازار گفته بیت کوین در طول تاریخ ۴ بار تا ۸۰ درصد سقوط رو تجربه کرده و اگه تاریخ تکرار بشه، بعیده که بیت کوین مدت طولانیی توی رکود باقی بمونه.

داده‌های آنچین هم نشون میده که ضرر ۳۹ درصدی اخیر بیت‌کوین بدترین ریزش این دارایی از سال ۲۰۱۳ یعنی سال ۱۳۹۲ تا الان بوده.

تو شرایطی که خیلی از سرمایه‌گذارهای کله گنده دنبال خرید تو این کف‌های قیمتی‌ان، پیتر شیف اومده گفته روند ریزشی تا ۳ هزار دلار هم ادامه پیدا می‌کنه!

حالا آیا خرید نهنگ‌ها عقلانیه یا نظر پیتر؟

بیاید باهم ۵ ارز منتخب و ویژه این هفته رو بررسی کنیم تا ببینیم نظر نمودارها چیه! با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه سی‌ام خردادماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته که شانس بیشتری برای صعود دارن رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

پریروز بیت‌کوین حمایت ۲۰ هزار دلاریش رو از دست داد و نشون داد که روند ریزشی همچنان ادامه داره. اما نشونه مثبت، اون شادو بلند زیر کندل روزانه است که نشون از خرید نهنگ‌ها است.

گاوها دارن سعی میکنن قیمت رو به بالای سطح شکست ۲۰ هزار و صد دلار برگردونن. در این صورت، قیمت می‌تونه تا ۲۳ هزار و ۳۶۰ دلار برگرده، جایی که احتمالا دوباره به مقاومت خرس‌ها برمیخوریم.

شاخص قدرت نسبی یا همون آراس‌آی هم به منطقه اشباع فروش رسیده که نشون از افزایش قیمت حداقل در کوتاه مدته.

در صورتی که قیمت از ۲۰ هزار و صد دلار کاهش پیدا کنه، این دیدگاه صعودی باطل میشه و باید به فکر خرید تو کف‌های ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار و بعدش ۱۶ هزار دلار باشیم.

سولانا / روند ریزشی سولانا خیلی شدید بوده، اما یک واگرایی مثبت توی آراس‌آی دیده میشه که میتونه نشون از پایان روند نزولی برای این ارز باشه. گاوها دارن سعی میکنن قیمت رو به بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه، یعنی ۳۶ دلار برسونن. اگر موفق بشن، یعنی اینکه گاوها دارن به بازار برمیگردن. در این صورت، می‌تونیم انتظار رسیدن به محدوده خط میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی سطح ۵۰ دلار رو داشته باشیم. جایی که هنوز معلوم نیست نقطه پایان صعود خواهد بود یا اینکه خرس‌ها اجازه رشد بیشتر رو برای کسب سود بیشتر به بازار میدن.

اما اگه قیمت از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کنه، یعنی خرس‌ها هنوز هم قصد تسلیم شدن ندارن و میخوان قیمت رو به زیر ۲۵ دلار بکشونن.

لایت‌کوین

 با تلاش بی وقفه خرس‌ها، قیمت لایت کوین به زیر ۴۰ دلار رسید، اما گاوها با یک شدو بلند جواب خرس‌ها رو دادن و قیمت رو دوباره به محدوده میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۵۵ دلار رسوندن. الان جدال سر نگه داشتن قیمت به زیر یا روی خط میانگین متحرک ۲۰ روزه است، چرا؟ چونکه این خط برای لایت کوین تو شرایط فعلی خیلی حیاتیه و بسته شدن قیمت بالای این خط باعث شکست سنگین خرس‌ها خواهد شد. در اینصورت راه برای رسیدن به ۶۸ دلار خیلی هموار میشه.

اما اگه خرس‌ها نقشه دیگه‌ای توی ذهنشون باشه و هنوز زور برای پایین کشوندن قیمت داشته باشن، اونوقت شاهد شکست حمایت ۴۰ دلار و رسیدن به سطوح ۳۶ دلار و ۳۰ دلار خواهیم بود.

چین‌لینک

چین لینک داره روی سطح ۵ و نیم دلار یک کف حمایتی خوبی رو تشکیل میده. با اینکه خرس‌ها روزهای گذشته چندبار قیمت رو به زیر این خط کشوندن، اما گاوها این تهدید رو به فرصت تبدیل کردن و بخاطر همین قیمت، هر بار خیلی زود به بالای ۵ و نیم دلار برگشته.

آراس‌آی هم یک واگرایی مثبت خیلی خوبی رو شکل داده که به نفع خریداراس. یک خط نزولی بلندمدت روی نمودار چین‌لینک هست که گاوها دارن به سمتش یورش میبرن. جایی که گاوها به این خط میرسن، قیمت ۸ دلاره و شکوندن این سطح خیلی حیاتی خواهد بود و با شکوندنش خرس‌ها زیر دست و پای گاوها له میشن و تا خط ۱۰ دلار و ۱۲ دلار پیشروی میکنن.

به هر دلیلی اگه گاوها نقطه شروع رو اشتباه انتخاب کرده باشن، یک نقطه شروع دیگه هم توی ۳ دلار و ۷۰ سنت دارن که برمیگردن و اونجا کمین میکنن.

بیت‌کوین اس وی

بیت‌کوین اس وی یک الگوی بازشونده رو تشکیل داده و خریدارها دارن با جدیت تلاش میکنن قیمت رو از این الگو به سمت بالا خارج کنن. آراس‌آی نمودار هم واگرایی مثبت رو نشون میده که نشون از ضعیف شدن خرس‌هاست. بی‌اس‌وی در حال حرکت به سمت لبه خط الگو یعنی محدوده ۷۰ دلاره.

جایی که احتمال مقاومت خرس‌ها خیلی زیاد میشه. اما اگه گاوها موفق به شکوندن این خط بشن، رسیدن به اهداف ۸۰ دلار و بعدش ۸۷ دلار دور از دسترس نخواهد بود.

پایان

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز منتخب هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.