پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
استراتژی سرمایه گذاری

آشنایی با استراتژی سرمایه گذاری HODL

سرمایه­ گذاران از بسیاری جهات متمایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند، بسیاری از آن دوست دارند قیمت جزئی و لحظه­‌ای اسِت­‌های کریپتو به جای توجه به نوسان رو به بالای یک ارز را مشاهده و بر مبنای آن سرمایه ­گذاری کنند. این افراد تنها تمایل به افزایش قیمت دارند و به همین دلیل و عدم توجه به جزئیات و رخداد­های پیش­رو ممکن است با شکست مواجه شوند.

از الفبای سرمایه ­گذاری، ابتدا توجه به پتانسیل بلاک ­چین و سپس آینده سکه‌­ای است که در آن سرمایه ­گذاری می‌­کنند (البته با وجود این که سکه ثامن ارتباطی به این سهام ندارد، مثال مناسبی در همین جهت است! زیرا پشتوانه یک ارز دیجیتال نیز حائظ اهمیت است).

برخی افراد نیز از این جهت به خرید این ارزها می­‌پردازند که دیگر شغلی نداشته باشند، که به معنای علاقه به افزایش روز افزون آن سکه می­‌باشد، اما پرسش این‌جاست که آیا چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ مثبت است اما یک‌باره اتفاق نمی‌­افتد. بنابراین باید اسِت­‌ها را خریداری کرده و نگاه داشت.

متاسفانه بسیاری از افراد از آبان ماه تا دی ماه 1396 با افزایش ناگهانی قیمت ارز­های دیجیتال (مثل دلار!) علاقه­ مند به خرید شدند. اما با کاهش قیمت دلسرد شده و با ضرر­های هنگفت نیز مواجه شدند.

با توسعه زیرساخت­‌های بلاک ­چین به طور قطعی قیمت ارز­های دیجیتال افزایش خواهند یافت، اما مثال “گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی” در این میان وجود دارد. به طور کلی سود زیاد در مدت طولانی، بهتر از سودهای گذران خواهد بود.

توجه به نوسان­‌ها یکی از چالش­‌هایی است که تریدها باید به آن توجه داشته باشند، با توجه به Cointelegraph بسیاری از ارز­های دیجیتال طبق استاندارد عمل نمی­‌کنند، برای مثال معمولا اتریوم جهتی متفاوت با بیت کوین در پیش داشته است. بنابراین با بی ­توجهی به نحوه حرکت ارز­های و ایونت­‌های خاص می­توان با ضرر­های هنگفت ارز فیات یا مقدار قابل توجهی از ارزهای دیجیتال مواجه شد.

استراتژی سرمایه گذاری HODL

جمع­ بندی استراتژی سرمایه گذاری هودل

هودل کردن، آن‌قدر­ها هم کار دشواری نیست، اما همان طور که گفته شد باید با دید باز و دقت آن را پذیرفت؛
1) ابتدا باید بلاک ­چین را شناخت
2) سابقه، آینده و پشتوانه هر ارز را در نظر گرفت
3) از سرمایه­ گذاری بر روی تنها یک ارز، اکیدا اجتناب نمود
4) مقدار مشخصی را سرمایه­ گذاری کرد (حدود یک بیستم کل سرمایه در جهان، یک پنجم در ایران)
5) از خوش­بینی کامل پرهیز کرد و واقع­گرا بود (اشتغال همزمان با هودلینگ)
6) اخبار و نوسانات را حداقل 3 بار در هفته دنبال نمود
7) در زمان مناسب تبدیل به ارز فیات یا خرید مجدد را انجام داد

اکنون به شما تبریک می­گوییم. شما آمادگی یک هودلر شدن را دارا هستید! با اکسکوینو همراه باشید

 

منبع: hackernoon

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.