تفاوت بیبی دوج و شیبا و دوجکوین

اپیزود 231 – پرده برداری از ارتباط دوج و شیبا با فرزند خوانده اونا / ویدیو

نویسنده: نفیسه محروقی

🧨😳 اگه شما هم از طرفداران میم‌کوین‌ها هستین یا اینکه همیشه دوست داشتین به اسراری که پشت ۳ میم‌کوین اصلی بازار و ارتباط بین این رمزارزای محبوب ایلان ماسک یعنی دوج‌کوین و شیبا اینو و فرزندخوانده اونا بیبی‌دوج وجود داره پی ببرین، این ویدئو رو‌ اصلا از دست ندین😉چون قراره تو این ویدئو جواب خیلی از سوالاتونو بگیرین

اگه دوست دارید با بیبی دوج و شیبا و دوج کوین بیشتر آشنا بشید این ویدیو رو از دست ندید :

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

حتما خیلی از شما بارها به این موضوع فک کردین که چه ارتباطی بین دوج کوین ، شیبا و بیبی دوج میتونه وجود داشته باشه؟

چرا این میم‌کوینا این روزا انقد سر زبونها افتادن و هرجا اسم یکیشون میاد اون دوتای دیگه هم سر و کلشون پیدا میشه.

در این قسمت قصد داریم در مورد این ۳تا میم کوین بیشتر صحبت کنیم و اینکه چیشد بوجود اومدن و چرا به ارزای محبوب ایلان ماسک و خیلی از فعالان این بازار تبدیل شدن. پس با ما همراه باشین.  

خب بریم ببینیم پشت این ۳ میم کوین پر حاشیه چیه و کیه و اصن چیشد که این میم کوینا تونستن انقد خودشونو بین باقی ارزهای دیگه بالا بکشن.

دوج کوین

اول از همه به سراغ دوج کوین میریم. ارز دیجیتالی که در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ با نماد سگی از نژاد ژاپنی به اسم شیبا اینو/  صرفاً برای شوخی متولد شد و روی کار اومدن این رمز ارز تا حدی جدی گرفته نشده بود که حتی بعد از مدتی، توسعه‌دهندگانشم اونو رهاش کردن.

اما مدتی بعد از اون، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت تسلا، شروع به حمایت از این میم‌کوین کرد. خیلیا اولش تصور میکردن که این حمایتهای ماسک هم فقط شوخیه و اونو جدی نمیگرفتن اما رفته‌رفته مشخص شد که ماجرا چیز دیگه ایه و انگار ایلان ماسک واقعاً قصد داشت که دوج کوین رو از یک شوخی، به یه ارز جدی تبدیل کنه که قادره رقبای سرسختشو تو این بازار به چالش بکشه.

ایلان ماسک بارها حمایت خودش رو از دوج کوین نشون داد و  این ارز تا حد زیادی رشد خودش رو مدیون ایلان ماسکه.

اینجا بود که قیمت دوج کوین با حمایت‌های ماسک افزایش فوق العاده ای پیدا کرد و این ارز دیجیتال تونست همون زمان خودشو به رتبه ششم در بین ارزهای دیجیتال از لحاظ حجم بازار برسونه.

اما این همه ماجرا نبود و سر وصدای جامعه ارزای دیجیتال دراومد. دخالتای ایلان ماسک، افزایش قیمت دوج کوین و ارتقای رده‌بندی اون در بین ارزهای دیجیتال باعث شد که خیلیا تصور کنن ماهیت غیرمتمرکز دنیای ارزهای دیجیتال با این اتفاقا زیر سؤال رفته ….  اما این وسط خیلیا هم تلاش میکردن این جو و فضای متشنج رو آروم کنن و میگفتن دنیای رمز ارزا بخاطرآزادبودنش میتونه شاهد این جریانا باشه و نباید این بازار رو مورد انتقاد قرار داد.

سر و کله شیبا اینو پیدا شد !

کم‌کم داشتیم به حضور دوج کوین تو  لیست ارزهای دیجیتال جدی و مهم عادت می‌کردیم که یهو سر و کله یه پروژه‌ دیگه به اسم شیبا اینو در آگوست 2020 پیدا شد و دوباره همون اتفاق و، همون نگرانیا بوجود اومد. این بار خیلی از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال از همون اول دست به دست هم دادن و تلاش کردن که اتفاقی که برای دوج کوین افتاد، برای شیبا اینو نیفته.

اونا معتقد بودن که باید جلوی این اتفاقا رو بگیرن و نباید هر کوین یا توکنی که از نماد یه سگ استفاده می‌کنه، بدون هیچ دلیل منطقی رشد و پیشرفت کنه.

اما این حرفا و تلاشا به جایی نرسید و شیبا اینو هم تونست به فهرست برترین ارزای دیجیتال بازار راه پیدا کنه و تنها بعد از گذشت چند هفته از آغاز معاملاتش، ارزش بازار این میم‌کوین به رکورد حیرت‌آور ۹ میلیارد دلار رسید و تونست بعد از دوج کوین، عنوان دومین میم‌کوین با ارزش رو به خودش اختصاص بده. ارزش و ماهیت این میم‌کوین‌ها به حدی بالا رفت و جدی شد که خیلی از صرافی‌ها مطرح و معروف دنیا هم شروع به لیست کردن اونا کردن.

اینجا شاید این سوال براتون  پیش بیاد که آیا فقط شیبا اینو بود که بعد از موفقیت دوج کوین، با نماد و شکل و شمایل سگ تونست وارد بازار ارزهای دیجیتال بشه؟

در جواب باید بگیم البته که نه. این اتفاقا مث یه موجی بود که باعث شد خیلی از پروژ‌ه‌های دیگه که از نماد سگ استفاده کردن روی کاربیان. پروژه هایی مثل دوج کش (Doge Cash) ، آکیتا اینو (Akita Inu) و دوج‌‌لان مارس (Dogelon Mars. اما بین همه اونا شیبا اینو از بقیه معروف‌تر و موفق‌تر شد.

شیبااینو و دوج کوین با وجود شباهتای زیادی که به هم دارن تفاوتای اساسی زیادی هم دارن. دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتاست که بر اساس یه بلاک‌چین متن باز ایجاد شده. دوج کوین در واقع یه انشعاب از لایت‌کوینه که به صورت نامحدود عرضه میشه.

از طرفی دیگه، شیبا یه ارز دیجیتال مبتنی بر اتریومه که همین موضوع تونسته محبوبیتش رو بین معامله‌گرا افزایش بده. این ارز دیجیتال امنیت بسیار بالایی داره و به نظر میرسه اونم مثل دوج کوین به صورت نامحدود عرضه بشه. اما توسعه‌دهندگان شیبا اینو اعلام کردن که یک کوادریلیون از این رمز ارز رو عرضه خواهند کرد هرچند هنوز تا رسیدن به این عدد راه درازی در پیشه.

خب برگردیم سر داستانمون. در تاریخ 15 مارس 2021 باز سر و کله ایلان ماسک پیدا شد و اینبار توئیت کرد که میخواد یه سگ شیبا اینو بگیره. این توییت تا حدی سر و صدا کرد که بعد از اون قیمت توکن شیبا اینو تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

تولد بیبی دوج !

خب حتما خیلی از شما منتظرید تا بدونید داستان تولد فرزند دوج کوین یا همون بیبی دوج چی بوده و چه اتفاقی بعد از تولدش افتاده. تولد بیبی دوج که زمان زیادی‌ام از اون نمیگذره و یه توکن کم سن و سال بین باقی توکن‌ها به حساب میاد به ژوئن ۲۰۲۱ برمیگرده. مدتی از تتولد بیبی دوج نگذشته بود که ایلان ماسک توییتی رو در صفحه شخصیش منتشر کرد… شعری که به بیبی دوج اشاره داشت.

بعضیا معتقدن علت اینکه بیبی دوج از ارزهای محبوب ایلان ماسکه این بوده که همون زمان ماسک سگی از نژاد شیبا اینو رو به سرپرستی قبول کرد.

بیبی دوج ارز دیجیتالیه که در همون ابتدای پیدایشش رشد ۵۴۹.۵ درصدی رو تجربه کرد. این میم‌کوین در واقع توسط جامعه طرفداران دوج کوین راه‌اندازی شد و توسط اونا پشتیبانی میشه و تونسته از پدرش، یعنی دوج کوین، عملکرد بهتری داشته باشه.

حالا اینا با هم چه فرقی دارن ؟

اگه بخوایم اشاره ای هم به تفاوت اصلی بین دوج کوین و فرزندش ینی بیبی دوج داشته باشیم باید بگیم که دوج کوین، یک کوینه در حالی که بیبی دوج توکنه. دوج کوین روی زنجیره خودش کار می‌کنه. درحالی که تراکنش‌های بیبی دوج تو شبکه بایننس اسمارت چین یا همون BSC  انجام میشه. برای همینم هست که خیلیا بیبی دوج رو بیشتر به توکن شیبا شبیه میدونن تا به دوج کوین.

نکته جالب توجهی که نباید از قلم بندازیم اینه که با وجود اینکه قدمت بیبی دوج خیلی زیاد نیست اما  بیبی دوج در بین دارندگان این رمز ارز و شیبا اینو همچنان برنده میدونه و تعداد کیف پول‌ها و هولدرای اون از شیبا اینو پیشی گرفته و بیشتر شده. نکته دیگه اینه که این سبقت در حالی اتفاق افتاده که شیبا اینو دارای ارزش بازار بیشتر، حجم معاملات بالاتر و پذیرش گسترده‌تریه. 

 باوجود تموم این ماجراها و داستانایی که اتفاق افتاده جالبه که بدونید ایلان ماسک خودش بارها  اعلام کرده که توئیت‌ها و نظراتش درباره ارزهای دیجیتال چیزی جز شوخی و جوک نبوده و نیست. اما خیلیا هنوزم معتقدن هدف اصلی ایلان ماسک شوخی نیست. به نظر اونا ماسک از موقعیت و محبوبیت خودش سواستفاد میکنه و از این طریق محصولات شرکت خودش رو تبلیغ میکنه و با تاثیر روی بازار و ارزهای محبوب خودش، سود کسب میکنه.

اما با این حال بعضیا هم معتقدن ایلان ماسک به تاثیری که روی بازار ارزهای دیجیتال داره توجهی نمیکنه و این توئیت‌ها و میم‌ها رو فقط برای شوخی به اشتراک میذاره. در هر صورت اگه میخواید با ارزهای محبوب ایلان ماسک معامله کنین، باید مراقب حواشی اطراف اونا باشین و یادتون نره ایلان ماسک نفوذ زیادی روی این ارزها داره و همیشه روی قیمتشون تاثیر میزاره.

خب بهتره بهتون یادآوری کنم که میتونید ارزهای شیبا اینو و دوج کوین رو براحتی در اکسکوینو خرید و فروش کنید اگه هم هولدر هستین و دوست دارید این ارزا رو نگهداری کنید میتونید اونا رو تو کیف پول اکسکوینوتون ذخیره کنید. خبر خوب اینکه به دلیل درخواست زیاد شما همراهان و دوستان خوب اکسکوینو، به تازگی رمز ارز بیبی دوج هم به اکسکوینومارکت اضافه شده و از همین الان میتونید براحتی و در کمترین زمان و مهمتر از همه با کمترین کارمزد اون رو معامله کنید.

توجه داشته باشید برای اینکه وارد اکسکوینومارکت بشید، نیازی نیست حتما با کامپیوتر وارد شید، بلکه براحتی میتونید از طریق نسخه وب گوشیتون وارد این مارکت بشید و بلافاصله تریدتون رو انجام بدین.

با رادیو اکسکوینو همراه باشید !

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.