ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین

اصلاح بازار در بورس ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین

بازار ارز دیجیتال تقریباً در چند سال اخیر شکل گرفته و روند کامل شدن خود را هر روز ادامه می‌‏دهد. در این بین بسیاری از بازارهای پر رونق دنیا، مانند : طلا، نفت، معادن با ارزش و سایر ارزهای بین المللی در حال حاضر بیش‏ از چندین دهه است که فعالیت خود را دنبال می‌‏کنند و افراد و شرکت‌‏های بسیاری در این بازارها مشغول فعالیت و سرمایه‏‌گذاری هستند. می‏توان گفت که بازارهای بین المللی بعد از گذشت این مدت زمانی، توانسته‌‏اند که به یک شرایط ثبات مالی و اقتصادی دست یابند.

این بدان معناست که قیمت ارزها و ابزار مبادلاتی موجود در این بازارها، در بیش‏تر اوقات در یک نرخ ثابت بوده و فقط در اثر بروز وقایع بزرگ و تعیین کننده، دچار تغییراتی می‌‏شود که این تغییرات نیز آن چنان شگرف و بزرگ نبوده و توسط افراد فعال در این بازارها قابل درک و هضم می‏‌باشند. پس می‏‌توان نتیجه گرفت که بازارهای بین المللی فعال در زمینه‏‌ی اقتصاد، با گذشت سال‌‏های سال فعالیت توانسته‌‏اند خود را به یک شرایط ثبات اقتصادی و مالی برسانند و نوسانات قیمتی به وجود آمده در این بازارها، اغلب قابل کنترل بوده و به نفع افراد دخیل در بورس این بازارها می‌‏باشد. ولی در عوض بازار ارز دیجیتال در شرایط جداگانه‌‏ای حیات خود را ادامه می‏‌دهند و نسبت به شرایط محیطی و اتفاقات صورت گرفته در سطح جهانی و در راستای خود، حساس بوده و به شدت واکنش نشان می‏‌دهند.

بازار پر نوسان ارز دیجیتال

ارز دیجیتال دارای یک بازار پر نوسان است، بازاری که در آن ممکن است قیمت ارزی در یک روز 20 درصد افزایش داشته و به نوعی شرایط ” pump ” را تجربه نماید ولی در روز بعد همین ارز با ارزش، به شدت دچار افت قیمت شده و ارزش آن به یک‌باره بیش از افزایش دصد خود کاهش داشته باشد که این شرایط باعث ضرر مالی سرمایه‏‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. لذا می‏‌توان نتیجه گرفت که بازار ارز دیجیتال یک بازار پر نوسان بوده و فعالیت اقتصادی و سرمایه‌‏گذاری در آن، نیازمند رعایت برخی از استراتژی‏‌های خاص است تا از بروز ضررهای مالی بزرگ جلوگیری به عمل آورد.

در این بین همانطور که توضیح داده شد، این بازار دارای شرایط پر نوسانی است که بزرگ‏ترین اثبات این قضیه، افزایش قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار در سال گذشته بود که به یک‌باره نظر و توجه کل دنیا را به خود جلب کرده و افراد زیادی را به سرمایه‏‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تشویق و جذب نمود. ولی در چند ماه بعد از آن روزهای با شکوه به یک‌باره قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار شتاب رو به پایینی را به خود گرفته و در حال حاضر تا 7500 دلار کاهش قیمت داشته است که همه‌‏ی این نوسانات بزرگ و چشم‌گیر این بازار را می‏‌توان مربوط به تازه تأسیس بودن آن دانست. در شرایط فعلی بازار، بیت کوین به عنوان ارز تأثیرگذار بر سایر ارزهای دیجیتال می‏‌باشد.

نوسانات قیمت بیت کوین

در عین حال قیمت بیت کوین مدتی است که در بازه‌‏ی 6 هزار دلار تا 9 هزار دلار در حال گردش و تغییر است و این روند حدود چند ماهی است که ادامه دارد، کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این شرایط را به عنوان وضعیت ” اصلاح بازار ” تعریف می‏‌کنند و اعتقاد دارند که بودن بیت کوین در چنین وضعیتی می‏‌تواند باعث افزایش ثبات بازار شده و در واقع شاهد نوسانات قیمت کم‏تری در این بازار باشیم و به نوعی با قرار گرفتن در وضعیت موجود، بازار می‌‏تواند خود را اصلاح کرده و قدم‎های محکم‏‌تر و با ثبات‌‏تری را در وضعیت فعلی بردارد و دیگر با افزایش قیمت بیت کوین، نگران کاهش شدید قیمت این ارز نباشیم و به نوعی بازار از طریق اصلاح خود هر روز به شرایط ثبات نزدیک‏‌تر گردد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.