اخبار ارز دیجیتال

حمایت قانون‌گذاران اوکراین از ارز دیجیتال

خرید و فروش بیت کوین

وضعیت بازار بیت کوین و ارز دیجیتال

در یک سال اخیر شاهد واکنش‏‌های متفاوتی از طرف کشورهای مختلف دنیا نسبت به ارز دیجیتال بوده‌‏ایم. این در حالی است که در شرایط حاضر بازار ارزهای دیجیتال در یک وضعیت اصلاح بازار قرار داشته و ممکن است در طی یک پروسه‌‏ی چند ماهه، دوباره به روزهای اوج خود که در سال گذشته در نزدیکی‌های 20 هزار دلار بود برسد. این وضعیت امیدوار کننده، بسیاری از کشورهای دنیا را مجاب کرده تا دیگر با دید متفاوت‌‏تری نسبت به ارزهای دیجیتال نگاه کرده و در واقع با ایجاد بستری مناسب باعث رشد و شکوفایی هر چه بیش‏تر این ارز شده و یک فضای پر سودی را برای کشور خود به وجود آورند.

اوکراین ، مشتاق در بیت کوین و ارز دیجیتال

یکی از این کشورهای مشتاق در امر ارزهای دیجیتال، کشور اوکراین می‏‌باشد. کشور اوکراین در شرق اروپا قرار داشته و به تازگی شاهد شرایط جنگ با کشور قدرتمند روسیه بوده‏ است و در حال حاضر از لحاظ قدرت دچار افت شده است. کشور اوکراین علاقه‏‌مند است که هر چه زودتر به دوران قبلی خود برگشته و از لحاظ اقتصادی بتواند قدرت گذشته‏‌ی خود را بدست آورده و یا حتی فراتر نیز برود. ولی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی دنیا، این چشم‌داشت بسیار دشوار بوده و در واقع می‏‌توان گفت که اوکراین در باتلاق افت اقتصادی گیر افتاده است. در این بین کشور اوکراین به دنبال راهی است که بدون وابستگی به اقتصاد جهانی و بدون نیاز به قبول و امضای برخی از تعهدات مالی، بتواند خود را از وضعیت موجود نجات داده و بالا بکشد.

سیاست کشور اوکراین برای رونق دوباره اقتصاد و ارز دیجیتال

لذا در شرایط حاضر، تنها راهی که کشور اوکراین بتواند از طریق آن به شرایط دوباره‌‏ی رونق اقتصادی خود برسد را می‌‏توان استفاده و به کار گیری ارزهای دیجیتال دانست. چرا که ارزهای دیجیتال از مکانیزمی بهره می‏‌برند که در این مکانیزم آن‎ها به هیچ وجه به دولت و یا بانک خاصی وابسته نبوده و بازار بورس ارزهای دیجیتال نیز به دور از مداخله‏‌ی مستقیم دولت‏‌ها و بانک‏‌های مرکزی مشغول به حیات خود می‌‏باشد فقط این که ممکن است دولت‏‌ها و بانک‌‏های مرکزی بر شرایط حاضر بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشند ولی به هیچ وجه قادر به مداخله‌‏ی مستقیم نمی‎‏باشند.

لذا کشور اوکراین می‏‌تواند از این شرایط حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرده و برای بهبود وضعیت فعلی خود امیدوار باشد. از طرفی همانطور که گفته شد، در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال در شرایط اصلاح بازار بوده و بسیاری از کارشناسان پیش‏بینی می‏‌کنند که دوره‏‌ی اصلاح بازار ارزهای دیجیتال در حال اتمام است و لذا در آینده‌‏ای نزدیک باید شاهد افزایش ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال در بازار و بورس ارزهای دیجیتال باشیم که این وضعیت نیز به عنوان یک فرصت تلقی شده و افراد و کشورها می‌‏توانند با سرما‍‌یه‌‏گذاری در شرایط موجود و اتفاق یک جهش و نوسان رو به بالا در قیمت ارزهای دیجیتال به یکباره به سود و در آمد بسیار بالایی دست یابند.

لذا دولت اوکراین نیز گویا چنین اهدافی را در سر دارد و برای این که بتواند سرمایه‏‌گذاری‌‏ها و استراتژی‌‏های مناسب‏تری را انتخاب نماید، یک گروه تحقیقاتی و مطالعه در مورد ارزهای دیجیتال تشکیل داده و در حرکت‌‏های احتمالی خود با نتایج حاصل از این تیم هماهنگ خواهد بود.‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا