دماسنج بازارها
دماسنج بازارها: شاخص مقایسه تغییرات قیمت بیت کوین و دارایی‌های دیگر

شاخص دماسنج بازارها: رشد قیمت طلا، دلار و بیت کوین

داده‌های مربوط به بازارهای مختلف نشان می‌دهند که در هفته اخیر، قیمت اغلب دارایی‌ها از بیت کوین گرفته تا دلار و سکه، روند افزایشی را تجربه کردند و ساعات خوشی را برای سرمایه‌گذاران رقم زدند.

از امروز، در نظر داریم تا قیمت بیت کوین و دارایی‌های دیگر مثل طلا، دلار، بورس، مسکن و … را در یک شاخص هفتگی مقایسه کنیم تا سرمایه‌گذاران دید بهتری نسبت به تغییرات قیمتی هر یک از این دارایی‌ها داشته باشند. شاخص دماسنج بازارها، به‌صورت هفتگی (شنبه‌ها) توسط اکسکوینو منتشر می‌شود.

در گزارش امروز دماسنج بازاها، قصد داریم به مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت دارایی‌ها بپردازیم. این هفته بیشتر دارایی‌ها نسبت به هفته گذشته، روند صعودی به خود گرفته‌اند. چه تابلوهای قیمت دلار و سکه در خیابان منوچهری و چه نمودار قیمت بیت کوین، همگی روزهای خوبی را تجربه می‌کنند.

بیت کوین پس از ریزش شدید بازار رمز ارزها در سه ماه قبل، دو هفته‌ای است که جان تازه‌ای به خود گرفته است. با این حال، قیمت این رمز ارز که در هفته گذشته توانسته بود از مقاومت 39 تا 40 هزار دلاری عبور کند، به یکباره به محدوده 47 هزار و 500 دلار صعود کرد. به این ترتیب، قیمت بیت کوین در این هفته با رشد 11 درصدی و در یک ماه اخیر، افزایش 46 درصدی را تجربه کرد. بیشتر تحلیلگران، ادامه رشد قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند. مقاومت بعدی برای بیت کوین، 50 هزار دلار خواهد بود. این محدوده یک مقاومت جدی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و در صوت عبور از آن، روزهای خوشی در انتظار این بازار خواهد بود.

دلار در این هفته به بالاترین قیمت خود در سه فصل گذشته رسیده است و گزارش‌های میدانی نشان‌دهنده عبور دلار از کانال 26 هزار و 600 تومان است. رشد قیمت دلار تنها در همین یک هفته، بیشتر از 5 درصد بوده است. این رشد در یک ماه اخیر، 8.5 درصد و در سه ماه گذشته، بیشتر از 18 درصد بوده است. تحلیلگران بازار دلار بر این باورند خلا سیاست‌گذاری در مورد بازار ارز به دلیل دوره انتقال دولت، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت دلار در این هفته بود. حالا  به نظر می‌رسد دلار به مقاومت جدی 27 هزار تا 27 هزار 200 تومان نزدیک شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا دلار  در این هفته می‌تواند از این مقاومت سنگین عبور کند یا خیر.

همزمان با رشد قیمت دلار، سکه هم بیکار ننشسته و قیمت آن با رسیدن به بیش از 11 میلیون 700 هزار تومان، به بالاترین میزان در 6 ماه گذشته رسید. سکه در یک هفته گذشته، 5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. این رشد اما در سه‌ماهه اخیر، 12 درصد بود.

در پایان روز معاملاتی شنبه، شاخص کل بورس بر خلاف دلار، سکه و بیت‌کوین، روند نزولی در پیش گرفت تا با افت سه هزار و 797 واحدی، به یک میلیون و 480 هزار و 830 واحد برسد. شاخص کل بورس در حالی که روز معاملاتی شنبه را با ریزش به پایان برد، اما نسبت به سه ماه پیش، 44 درصد رشد داشت. کل حجم معاملات امروز، 12 میلیارد و 823 میلیون سهم بود و ارزش کل این معاملات نیز به 90 هزار و 514 میلیارد ریال رسید.

در بازار خودروهای داخلی نیز به بررسی قیمت 206 تیپ 2 پرداخته‌ایم. قیمت این خودروی پرتقاضا هم مثل بیشتر دارایی‌های دیگر، در طول هفته گذشته با رشد قیمت 15 تا 17 میلیون تومانی، به بیش از 240 میلیون تومان رسید. بازار خودرو نیز دستخوش افزایش قیمت بود و این هفته، میانگین قیمت خودروهای داخلی با رشد نزدیک به 8 درصدی روبه‌رو شد. همچنین، این میزان نسبت به سه ماه پیش، 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.