پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خرده فروشی والمارت

سیستم فروش مبتنی بر فناوری بلاک چین در والمارت

خرده فروشی والمارت

والمارت غول خرده فروشی جهان حق امتیاز جدیدی به ثبت رسانده که مربوط به فروش مجدد محصولات توسط مشتریان با استفاده از فناوری بلاک چین است.

به نقل از وب‌سایت Coin Telegraph، این حق امتیاز یا پتنت در تاریخ ۱۷ می در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا موسوم به USPTO  ثبت شده است.

در این حق امتیاز اشاره شده که خریدهای مشتریان را در یک دفتر کل بلاک چین ثبت می‌کند و افراد با آن می‌توانند از طریق رابط‌ هایی همچون تلفن همراه یا دستگاه‌ کارت‌خوان، به فروش مجدد کالاهای خریداری شده مبادرت ورزند.

در این شیوه، از بلاک چین برای رهگیری محصولاتی که فروشگاه‌ها به مشتریانی خاص می‌فروشند، استفاده می‌گردد.

والمارت

والمارت در این اختراع به حضور گسترده «مکانیسم‌های غیرسنتی» در خرید اشاره کرده و گفته این راهکارها می‌تواند انگیزه‌ای برای کسب‌وکارهای فیزیکی باشد تا از فناوری‌های نوین در راستای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده کنند.

گفتنی است والمارت همواره به استفاده از تکنولوژی‌های روز برای ارتقاء سطح فروش خود تمایل دارد.

به عنوان نمونه این شرکت چندی پیش پتنت سیستم بسته هوشمند (Smart Package ) را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا به ثبت رساند که به دنبال استفاده از بلاک‌چین برای رهگیری بسته‌های ارسالی برای مشتریان، شرایط محیطی، موقعیت و سایز جزئیات می‌باشد.

پیش از این نیز فرانک ییناس (Frank Yiannas) معاون تامین مواد غذایی در والمارت، از آمادگی شرکت متبوع خود برای استفاده از فناوری بلاک چین جهت بهبود مدیریت‌ها و افزایش شفافیت خبر داده بود.

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.