پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
کسب درآمد با ارز دیجیتال با خرید و فروش بیت کوین

کسب درآمد از ارز دیجیتال با 5 راه عجیب! (قسمت اول)

ارزهای دیجیتال تنها به حیطه خرید و فروش بیت کوین و دیگر کریپتوکارنسی‌­ها خلاصه نمی‌­شود، بلکه بخش مرجع رمزارزها، نحوه ماین و استخراج کردن آن‌­ها می­‌باشد که این روزها با توجه به قیمت ارز(های دیجیتال و فیات در ایران) این فضا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

ارز­های دیجیتالی همچون بیت کوین به طور به خصوصی از یک مکانیسم استخراج غیرمتمرکز خودکار بهره می­‌برند که در انبوهی از تلاش‌­ها و درخواست برای دریافت پاداش بتوانند کارایی بالایی داشته باشند.
هر فردی با یک رایانه پرقدرت (به طور ویژه رایانه‌­های مخصوص استخراج) و بهره­‌مندی از الکتریسیته می‌­تواند به این امر بپردازد؛ با نرم افزار­هایی رایگان!

در این بخش به روش­‌هایی می‌­پردازیم که در آن روش ماین کردن کریپتوکارنسی‌­ها به نحوی غیر متعارف هستند!

مدل تجاری استخراج کریپتو قانونی – استخراج رقابتی

در روز­های نخستین ارز­های دیجیتال، ماین کردن یک کار سبک و تفریحی به حساب می‌­آمد. اما پس از کمی رونق زیرساختی و قیمتی به یک امر رقابتی و سرسختانه بدل شد و این مسئله تا جایی پیش رفت که استخراج­‌گران روی به سیستم­‌هایی با کانفیگ گرافیکی مخصوص ماینینگ آوردند.

با نوسان قیمتی گاهی استخراج­‌گران با قیمت بالای برق دست از کار می‌­کشیدند اما بسیاری دیگر به این کار ادامه می‌­دادند که حتی با وجود افت 80% قیمت، باز هم ماینرهای امیدوار زیادی به این کار ادامه داده و می­‌دهند.

همان‌طور که می‌­دانیم، استخراج قانونی کریپتوکارنسی نیازمند پردازش با استفاده از برق می‌­باشد که با توجه به هزینه بالای آن گاهی بسیار بدون صرفه می‌­شود. البته در چین، ایران و ایسلند قضیه کمی تفاوت دارد، زیرا برای مثال ایسلند گرمایش با استفاده از پردازش رایانه‌­ای امکان پذیر می­‌باشد و این یعنی یک تیر و دو نشان!

اما آیا این تنها راه استخراج ارزهای دیجیتال است؟

استخراج ارز دیجیتال

مدل تجاری استخراج کریپتو – الکتریسیته یارانه‌­ای

در ایالت واشنگتن نیروگاه‌های برق آبی بسیار بیشتر از نیاز­های داخلی تولید می‌گردد که اضافه رفاه آن به لس آنجلس و … ارسال می‌­گردد، بنابراین قیمت بیشتر برق، منجر به اضافه رفاه شده و الکتریسیته به مصرف کنندگان داخلی با قیمتی کمتری ارائه می‌شود. البته در کشور­هایی مثل ایران این مشکل به طور کلی وجود ندارد، محسن رجبی، یک کارآفرین بلاک چینی می­گوید:”فرد نوجوانی را دیدم که دانش کمی در این باره داشت، اما با ده دستگاه شروع به استخراج 24 ساعته بیت کوین و دیگر اسِت­ها می‌پرداخت.”

آیا این یک ضعف است یا یک نکته قوت؟!

مدل تجاری استخراج کریپتو – دور زدن تحریم‌­ها

بسیاری از مردم جهان که مورد تحریم­ کشور­هایی نظیر آمریکا قرار گرفته­‌اند، ارزهای دیجیتال را یک موهبت می‌دانند. برای مثال ایرانیان و مردم کره شمالی از بیت کوین به منظور حفظ سرمایه و خرید­های آنلاین استفاده می­‌کنند. البته استخراج و استفاده از کریپتو در کره شمالی یک جرم بزرگ محسوب می‌­شود و این درحالی ست که هزاران بیت کوین توسط دولت پیونگ یانگ استخراج و نگهداری می‌­شود.

 

ادامه دارد…

 

منبع: forbes

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.