بازی دیسنترالند

دیسنترالند چیست؟ همه‌چیز درباره بازی Decentraland

یکی از اتفاقات جذاب متاورس و دنیای کریپتو، بازی‌های جهان بازی است که می‌توان از آن‌ها به روش‌های مختلف کسب درآمد کرد. بازی‌های واقعیت مجازی یا Virtual Reality، یکی از جالب‌ترین بخش‌های شبکه بلاک چین هستند. بازی کنید، یک جهان مجازی بزرگ را ذره به ذره تجربه کنید و درکنار لذت بردن از تکنولوژی روز دنیا در قالب بازی، درآمد هم کسب کنید!

البته خوب است که بدانید تمام بازی‌های بلاک چینی، لزوما متاورسی نیستند، اما بخش اعظم بازی‌های متاورسی بر پایه شبکه بلاک چین ساخته شده‌اند و در دسته بازی‌های گیم فای محسوب می‌شوند.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورسی، بازی دیسنترالند Decentraland است که در این مطلب از وبلاگ اکسکوینو، بیش‌تر از تاریخچه، نحوه اجرای بازی و نحوه کسب درآمد از آن می‌خوانید.

متاورس چیست؟

متاورس، جهانی دیگر است؛ جهانی فرضی که بر بستر اینترنت ایجاد شده و هر ناممکنی در آن ممکن خواهد شد. جایی که شما می‌توانید یک زندگی را در آن تجربه کنید، بدون این‌که در این محیط حضور فیزیکی داشته باشید و فقط ذهن شما وارد این دنیای بی‌انتها می‌شود. شبکه‌ای از جهان‌های مجازی سه‌بعدی که بر ارتباطات اجتماعی و شبیه‌سازی زندگی متمرکز شده است.

اولین‌بار نیل استیونسون در سال ۱۹۹۲، از کلمه Metaverse در رمان خرابی برفکی (Snow Crash) استفاده کرد. این کلمه از ترکیب دو مفهوم Meta (فراتر) و Universe (جهان) ایجاد شده. مفهوم Meta اشاره به دیدن چیزی از یک زاویه بالاتر و دورتر و یا نسخه‌ی دیگری از چیزی دارد و در این‌جا معنای Metaverse روشن‌تر می‌شود. نسخه‌ای دیگر از جهانی که می‌شناسیم.

واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR، به تحقق رویای متاورس کمک بزرگی می‌کنند. از طرف دیگر ترکیب شبکه بلاک چین با این جهان، باعث می‌شود تا اقتصاد دیجیتالی هم شکل بگیرد و همه‌چیز رو به جلو پیش برود.

بازی‌های متاورسی 

بازی‌های متاورسی مزایایی دارند که در بازی‌های دیگر پیدا نمی‌شود. جهانی پویا و بی‌انتها، پایداری و امنیت بازی‌ها، همزمانی ارتباط‌ها و احساس حضور واقعی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی‌ها هستند. اگر این بازی‌ها بر پایه بلاک چین ساخته شده باشند، غیرمتمرکز بودن و کسب درآمد را هم می‌توانید به تمام مزایای دیگر آن‌ها اضافه کنید. 

دیسنترالند چیست؟

بازی دیسنترالند Decentraland، یک بازی سه‌بعدی است که جهانی مجازی را شبیه‌سازی می‌کند. این بازی که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین متاورس‌ها را به کاربران خود ارائه کرده است. سبک این بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره (MMORPG) است و به بازی‌هایی مانند ماین‌کرفت و وارکرفت شباهت زیادی دارد. 

پروژه دیسنترالند در سال ۲۰۱۵ توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano ساخته شد، در سال ۲۰۱۷ به‌صورت اولیه عرضه شد (که در همین زمان توانست ۲۶ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند) و در سال ۲۰۲۰ به‌صورت عمومی در دسترس قرار گرفت.  ساختار خودمختار یا غیرمتمرکز این بازی (DAO) درنهایت کنترل بازی را به کاربران خود منتقل می‌کند. 

جهان دیسنترالند جایی است که کاربران می‌توانند بی محدودیت در آن خلق کنند، اتفاق‌های مختلف را تجربه کنند، در گسترش بازی شراکت کنند و درآمد کریپتویی کسب کنند. شما می‌توانید این جهان را به‌عنوان مهمان یا به‌عنوان یک بازیکن و با وصل کردن والت خود تجربه کنید.

ارز دیجیتال MANA، توکن بومی و حاکمیتی بازی Decentraland است که در صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو نیز قابل خرید و فروش است. این بازی دو توکن دیگر با نام‌های LAND و ESTATE نیز دارد که برای معاملات داخل بازی (معامله زمین و تجهیزات) استفاده می‌شود.

این بازی در دسته‌ی بازی‌های Play to Earn قرار می‌گیرد.

چطور دیسنترالند بازی کنیم؟

دیسنترالند تحت وب اجرا می‌شود اما به حداقل‌هایی سخت‌افزاری برای اجرا نیاز دارد. برای اجرای این بازی حداقل به یک کامپیوتر یا لپتاپ با۴ گیگابایت حافظه رم، پردازنده Intel Core i3 سری ۳ یا AMDFX-8310 و کارت گرافیک قوی نیاز دارید. سیستم‌هایی با سخت‌افزار قوی‌تر قطعا بهتر و سریع‌تر بازی Decentraland را اجرا می‌کنند. برای دسترسی به بازی‌های متاورسی، حتما باید به یک اینترنت خوب نیز دسترسی داشته باشید. 

اگر قصد دارید که به‌عنوان یک بازیکن وارد دیسنترالند شوید، لازم است که برای شروع، از ارز دیجیتال MANA هم به مقداری داشته باشید تا بتوانید اقلام پوشیدنی و کلکسیون‌های مختلف را خریداری کنید. 

برای شروع یک مرورگر کروم یا فایرفاکس باز کنید و به وب‌سایت رسمی بازی Decentraland وارد شوید. بعد از آن روی گزینه Get Started کلیک کنید. با وارد شدن به بخش بعدی بازی، از شما خواسته می‌شود که یک کیف پول به بازی وصل کنید تا بتوانید ادامه دهید. اگر دوست دارید اول فضای بازی را تجربه کنید و بعد تبدیل به یک بازیکن شوید، می‌توانید به‌عنوان مهمان (Guest) وارد شوید و کمی در این جهان پهناور به گشت و گذار بپردازید و بعد از آن اگر علاقه داشتید، کیف پول خود را به دیسنترالند وصل کنید و ادامه دهید.

ورود به بازی دیسنترالند

بهترین کیف پول دیسنترالند

طبق پیشنهاد بازی Decentraland، بهترین کیف پول‌ها برای اتصال به این بازی، والت نرم‌افزاری متامسک و والت سخت‌افزاری Ledger است. زمانی که کیف پول خود را به بازی متصل می‌کنید، این عمل مانند ساخت حساب کاربری است و دیگر نیازی به لاگین کردن و ساخت حساب کاربری ندارید. 

نحوه کسب درآمد در دیسنترالند

کسب درآمد در دیسنترالند راه‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید در این بازی ملک و زمین معامله کنید، آیتم‌های پوشیدنی و یا آواتارهای مختلف را به NFT تبدیل کنید، زمین‌های خود را به توسعه‌دهندگان اجاره بدهید، تسک‌های مختلفی برای دریافت پاداش از بازی انجام دهید و در محیط دیسنترالند بازی کنید.  

چرا دیسنترالند محبوب است؟

جهان دیسنترالند، تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای دارد و همین باعث می‌شود که ظرفیت پویایی آن بی‌انتها باشد. یکی از دلایل مهم محبوبیت این بازی در بین کاربران، برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف بر بستر بازی است؛ شما می‌توانید بدون این‌که در محیطی حضور فیزیکی داشته باشید، بلیت رویداد و یا کنسرت خواننده موردعلاقه خود را تهیه کنید و با حضور در این رویداد و معاشرت با شرکت‌کنندگان دیگر، تجربه‌ی متفاوتی از حضور در متاورس را برای خود رقم بزنید. 

از آن‌جایی که این متاورس، رابطه مستقیمی با شبکه بلاک چین، شبکه اتریوم و NFTها دارد، آینده‌ی روشنی برای آن تصور می‌شود و بسیاری از کاربران و تحلیلگران دنیای ارزهای دیجیتال معتقدند که جهان دیسنترالند در آینده، می‌تواند تبدیل به محبوب‌ترین متاورس شود. 

فستیوال‌های بازی دیسنترالند

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

یک دیدگاه

  1. دنياي بي ته و بشر بغايت سرگردان واشتها ناپذیر…

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.