فناوری بلاک چین و کیف پول ارز دیجیتال

گوشی سامسونگ گلکسی S10 و شروع استفاده از فناوری بلاک چین

گوشی هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10)، یک فضای ذخیره‌سازی دارد که برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال  استفاده می‌شود.

سامسونگ هنگام رونمایی از تلفن جدیدش که در شهرهای سئول، سان فرانسیسکو و لندن برگزار شده بود، اعلام کرد که این گوشی هوشمند قابلیتی به نام Samsung Knox  دارد که یک ویژگی امنیتی ست و همراه با آن یک فضای ذخیره سازی سخت افزاری وجود دارد که در واقع نگهدارنده کلیدهای خصوصی شما برای زمانی ست که شما در حال استفاده از خدمات موبایلی مبتنی بر بلاک چین مانند خرید و فروش ارز دیجیتال و… هستید.

حضور فناوری بلاک چین در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند

قبل از این که این گوشی به صورت رسمی معرفی شود، شایعات زیادی وجود داشت مبنی بر این که این گوشی از کیف پول‌های ارز دیجیتال و برنامه‌های غیر متمرکز پشتیبانی می‌کند. یک ماه قبل از معرفی رسمی این گوشی، تصاویری منتشر شده بود که نشان می‌داد یک نرم افزار به نام Samsung Blockchain KeyStore به مجموعه نرم افزارهای سامسونگ اضافه شده است. در این تصویر مشاهده شده بود که کیف پول اتریوم در لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده قرار دارد.

فناوری بلاک چین و گوشی گلکسی S10

البته بیان این نکته حائز اهمیت است که سامسونگ تنها تولید کننده گوشی همراهی نبوده است که امکانات مربوط به ارز دیجیتال را در اسمارت فونش پیاده‌سازی کرده است. در ماه می‌سال ۲۰۱۸، شرکت HTC از یک مدل از اسمارت فون رونمایی کرد که خدمات مربوط به بلاک چین در آن وجود داشت. گوشی HTC Exodus از بلاک چین‌های زیادی مانند بلاک چین بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. مرورگر پیش‌فرض این گوشی هم بریو (Brave) است.

در اواخر سال ۲۰۱۸ هم شرکت سیرین لبز، گوشی مدل فینی Finny  خود را منتشر کرده است که به عنوان اولین گوشی تلفن همراه هوشمند بلاک چینی در جهان لقب گرفته است.

در معرفی رسمی سامسونگ برای گوشی گلکسی S10 اشاره مستقیمی به کیف پول ارز دیجیتال (wallet) نشد اما به نظر می‌رسد که سامسونگ برای ذخیره کلید خصوصی در فضای ذخیره‌سازی سخت افزاری، کیف پول یا چیزی شبیه به آن را قرار داده است که در این صورت می‌توان امیدوار بود که استفاده از ارزهای دیجیتال میان مردم در حال گسترش است و شرکت‌های بزرگ در زمینه تکنولوژی، به دنبال این هستند که از خدمات مربوط به فناوری بلاک چین در محصولات‌شان استفاده کنند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.