چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
5 آلت کوین مطمئن و آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری

5 آلت کوین مطمئن و آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری – پادکست

زمانیکه ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین روی کار آمدند کمتر کسی تصور می‌کرد که بتوانند ظرف چند سال به یک دارایی جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شوند.

در این اپیزود از رادیو اکسکوینو به معرفی ۵ مورد از بهترین آلت‌کوین‌های بازار که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند پرداختیم.

با ما همراه باشید.

پادکست امروز را بشنوید:

سال ۲۰۰۹ که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین رو راه‌اندازی کرد، احتمالا کمتر کسی تصور می‌کرد که رمز ارزها بتونن ظرف چند سال به یک دارایی جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل بشن.

۱۰ سال بعد، صدها رمز ارز ساخته شدن که برخی از آن‌ها آینده درخشان و ارزش بالایی دارن. در این بازار بزرگ که حالا ارزش اون بیشتر از 2 تریلیون دلاره، یه سرمایه‌گذار، چجوری می‌تونه تصمیم بگیره که کدوم گزینه برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تره؟ برای دونستن جواب این سوال با ادامه این پادکست همراه باشید

اکسکوینویی ها سلام . عصر دوشنبه 19 مهر ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و همراه شمام با یک پادکست کریپتویی دیگه از رادیو اکسکوینو . تو این اپیزود، قصد داریم ۵ مورد از بهترین آلت‌کوین‌های بازار رو که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستن، معرفی کنیم.

بیت کوین کش

بیت کوین به‌عنوان اولین رمز ارز ساخته شد و نقش مهمی در هموار کردن مسیر ارزهای دیجیتال داشته. البته با رشد اعضای شبکه بیت کوین و تعداد تراکنش‌ها، توسعه‌دهندگان، نگرانی‌هایی در مورد توان محدود بیت کوین برای انجام تعداد بالایی از تراکنش‌ها داشتن.

 بیت کوین کش برای بر طرف کردن همین نگرانی‌ها ساخته شد و در سال ۲۰۱۷ با یک هادر فورک  یا همون انشعاب یک بلاک‌چین جدید از بلاک‌چین اصلی، از بیت کوین جدا شد.

اتریوم

اتریوم سال‌ها است که بعد از بیت کوین، دومین رمز ارز با ارزش محسوب می‌شه. تو زمان ساخت این پادکست، بازار اتریوم حدود 418  میلیارد دلار ارزش داره. اتریوم به افراد امکان می‌ده تا وارد دنیای دیفای یا امور مالی غیر متمرکز بشن. سیستم اتریوم در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵ با پیش فروش ۹.۱۱ میلیون کوین به صورت فروش جمعی آغاز به کار کرد. شاید براتون جالب باشه که بدونید، خریداران اتریوم در این روز ارز اتریوم رو به وسیله بیت کوین خریداری کردند.

روش محاسبه کارمزدهای تراکنش در بیت کوین و اتریوم متفاوت هست. کارمزدهای اتریوم بر حسب پیچیدگی محاسباتی، میزان پهنای باند و فضای ذخیره سازی محاسبه میشن ولی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین فقط نسبت به اندازه و زمان مورد نظر محاسبه میشه.

کاردانو

کاردانو در سال ۲۰۱۵، توسط چارلز هاسکینسون، یکی از هم‌بنیانگذاران اتریوم راه‌اندازی شد. کاردانو می‌تونه با استفاده از بخش کوچکی از انرژی مورد نیاز بیت کوین و اتریوم، فعالیت کنه. به تازگی هم قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو راه‌اندازی شده و خیلی‌ها این ویژگی‌ رو یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری بلاکچین می‌دونن.

دوج‌کوین

دوج‌کوین یکی از رمز ارزهای محبوبه که به‌عنوان یه شوخی اینترنتی یا همون میم ساخته شد. دوج کوین فقط در سال ۲۰۲۱، رشد چندین هزار درصدی رو هم تجربه کرد. قیمت این رمز ارز که مورد حمایت ایلان ماسک هم قرار داره، در ماه آوریل به ۸۰ سنت رسید.

 ارزش دوج به دلیل وجود تعداد بالایی از توکن‌های اون در بازار، همچنان زیر یک دلار باقی مونده به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شه.

پولکادات

بعضی از رمز ارزها هستن که پروژه‌های بزرگ و آینده‌داری محسوب می‌شن و می‌تونن کاربردهای شگفت‌انگیزی هم داشته باشن.

یکی از همین بلاکچین‌ها، پولکاداته که رمز ارز اون با نماد اختصاری DOT شناخته می‌شه. یکی از مزیت‌های پولکادات اینه که می‌تونه به‌عنوان یک پل بین بلاک‌چین‌های مختلف عمل کنه.

به‌علاوه افراد می‌تونن بلاک‌چین‌های خودشون رو روی بلاک‌چین اصلی پولکادات بسازن. یعنی بلاک‌چین‌هایی که در پولکادات ساخته می‌شن، می‌تونن به شبکه‌های اتریوم و بیت کوین متصل شن.

همین ویژگی پولکادات، اونو به یکی از نوآورانه‌ترین پروژه‌های دنیای بلاک‌چین و رمز ارز تبدیل می‌کنه.

درسته که بیت‌کوین معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رمز ارزه، اما بعضی از آلت‌کوین‌ها که چندتاشون رو تو این اپیزود معرفی کردیم، شاید آینده و کاربرد خیلی درخشان‌تری از بیت‌کوین داشته باشن. به علاوه، سودی که از سرمایه‌گذاری در بعضی از آلت‌کوین‌ها نصیب سرمایه‌گذارا میشه هم، معمولا از سود سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین بیشتره.

البته مثل همیشه تاکید میکنم که این پست به هیچ عنوان توصیه مالی نیست و اکسکوینو مسئولیتی در قبال آن ندارد. پس مثل همیشه، برای هر نوع خرید و فروشی با مطالعه کامل و مشورت تصمیم بگیرید.

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو خیلی ممنونم که در این اپیزود هم همراه ما بودید، شما میتونید از حالا به بعد برای شنیدن پادکست های ما به همه اپلیکیشن های پادکست از جمله کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.