سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال

رازهایی برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی که به شما نمی‌گویند! (بخش دو)

رازهایی برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی که به شما نمی‌گویند! (بخش دو)

رازهایی برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی که به شما نمی‌گویند! (بخش دو)

در نوشته قبل به نکاتی مهم برای انتخاب ارز­های دیجیتال مناسب و سرمایه ­گذاری مکفی در بازار ارزهای دیجیتال پرداختیم. همان­گونه  که گفته بودیم در این بخش به نکات مکمل بخش پیشین و راهنمایی در تصمیم ­گیری در وضعیت‌­های ویژه خواهیم پرداخت که امیداست بتواند راهنمای مناسبی در این زمینه برای شما همراهان گرامی باشد.

8- کار روتین خود را نگه­دارید.

این­که افراد بسیاری از سرمایه­ گذاری در ارز­های دیجیتال میلیونر شدند حقیقت دارد، اما این اتفاق برخلاف حکایت­ ها، یک شبه روی داده است! بنابراین باید ضمن حفظ شغل روتین به نگهداری از کریپتوکارنسی­‌ها پرداخت. پس، تنها خرید و فروش کریپتو نمی­تواند انتخاب خوبی به عنوان شغل و درآمد باشد.

9- هر روز از کریپتوکارنسی ها بخوانید.

خواندن دائمی درباره ارز­های دیجیتال را دست کم نگیرید. به دلیل اتفاقات روزانه ارز­های مجازی و فضای گسترده آن‌­ها، یادگرفتن و آموختن، یک امر ضروری تلقی می‌­شود. آلت‌­کوین­های گوناگونی روزانه معرفی می‌­شوند و بعضا به خاطر پشتوانه آن­‌ها می‌­توانند رشد خوبی را تنها طی چند ماه داشته باشند.

10- با سرمایه­ گذاران کریپتوکارنسی معاشرت کنید.

پذیرفتی است که بسیاری افراد تمایلی به اعلام سرمایه­ گذاری در ارز­های دیجیتال ندارند اما با کمی جستجو و عضویت در گروه­‌های مطمئن می‌­توانید تمرکز بیشتری بر روی این بازار داشته باشید. در آن روی سکه، معاشرت با افرادی که به با بی‌­اطمینانی روی به این بازار آورده‌­اند می‌­تواند بسیار مخرب باشد. عواملی مانند نوسانات دائمی و به تبع آن، بمباران شدن توسط این افراد موجب بی‌­میلی نیز خواهد شد.

بهترین کار تشویق خانواده، دوستان و همکاران به مطالعه و تحقیق درباره بازار ارز­های دیجیتال است. گاها می­توانید دیدگاه­های شخصی­تان را نیز به آن­ها معرفی کنید، اما به یاد داشته باشید تشویق مستقیم به خرید هیچ­گاه گزینه خوبی به نظر نمی­رسد.

11- همواره در حال تحقیق باشید.

تنها دیگران را تشویق نکنید! اطلاع داشتن از سایت­‌های کلاهبردار، اخبار هک و تاکتیک‌­های رایج می­‌توانند به شما در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کنند.

برای مثال اگر تمایل به سرمایه‌­گذاری بر روی یک ICO دارید، می­‌بایست از بنیان­گذاران آن ارز و دیدگاه­‌های آینده­‌ نگرانه اطلاع پیدا کرده و با کمی ریسک نهایتا 30% از درآمد خود را به آن اختصاص دهید. به یاد داشته باشید سرمایه اصلی (70%)همواره باید به صورت بلندمدت باشد.

افزایش قیمت، تنها با تمرکز تورمی بازار و عرضه کمتر (و ماینینگ پایین) امکان پذیرست. اما به همان میزان، دست­یابی به این هذف نیز سخت خواهد بود.

13- مسئولیت پذیری

پس از کسب اولین سود از بازار­ ارز­های دیجیتال، گام نهایی حفظ سرمایه و پرهیز از بی‌­پروایی است. مخصوصا اگر سرمایه­ نهایی دوبرابر شده ممکن است کمی وسوسه انگیز باشد و دائما فروشگاه­‌ها و وسایلی که همیشه تمایل به خرید آن­‌ها داشتید پیش روی شما بیایند! اما در صورتی که پس از مطالعه به این نتیجه رسیده‌­اید که بازار دچار افت خواهد شد بهتر است آن را به ارز خنثی تبدیل نموده و منتظر آینده باشید.

نکته بسیار مهم، منتظرماندن تا تسویه حساب نهایی در بانک شماست. همیشه باید ریسک با مشکل مواجه شدن سرمایه درنظر گرفته شود.

14- وقتی مسئله فراتر از قیمت ارزهای دیجیتال است!

علاوه بر قیمت ارز­های دیجیتال که ماهیتاً دچار نوسان می‌­شود، در بعضی از کشورها از جمله ایران تفاوت ارزشی ارز داخلی با ارز مرجع نیز باید در نظر گرفته شود. مسائل سیاسی، اقتصادی و قدرت خرید نیز از جمله موارد هستند که باید هنگام سرمایه‌ ­گذاری به آن­‌ها توجه نمود.

15- ارزهای دیجیتال  بهترین راه حل برای خرید بین المللی .

اگر فریلنسر باشید یا تمایل به خرید اجناس غیرفیزیکی داشته باشید، ارز­های دیجیتال می‌­توانند یکی از بهترین راه حل­‌ها محسوب شوند. ویژگی نقد­شوندگی و در دسترس بودن همیشگی این نوع ارز­ها، به علاوه امکان جابجایی پول به صورت ریالی یا دلاری به حساب فرد دیگر از نکات مثبت ارزهای دیجیتال هستند.

16- کیف پول دائمی­‌تان را با اطمینان انتخاب کنید.

پس از تحریم ­ها، بسیاری از ارائه ­دهندگان کیف پول ارز­های دیجیتال ، کشور­های تحت تحریم را از دریافت خدمات محروم نموده­‌اند. این اتفاق پس از تحریم ­های دونالد ترامپ بر علیه کشور­های کره شمالی، ونزوئلا و متاسفانه ایران روی داد و پس از آن، در اقدامی کم نظیر این گونه سایت­ ها تقاضای احراز هویت را از کاربران خود داشته­‌اند.

به­‌ علاوه، سایت­های بسیاری هم هستند که امکان هک شدن یا درز اطلاعات را در سابقه خود داشته‌­اند. سایت­‌هایی که برای کلاهبرداری و به اصلاح اسکم کردن طراحی شده‌­اند نیز نیازمند توجه بیشتری هستند.

بنابراین راهکار های پیشنهادی برای این مسئله  یا استفاده از حساب کاربری  یک فرد قابل اطمینان در خارج از کشور است و استفاده از سایت­‌های داخلی که برای نگه داری ارزدیجیتال کیف پول امن ارائه می‌کنند.

ما نیز در تیم اکس­کوینو  با دغدغه همیشگی حفظ امنیت هرچه بیشتر اطلاعات و سرمایه دیجیتال کارنسی شما با ارائه کیف پول های امن بیت کوین ، لایت کوین ، بیت کوین کش در حال حاضر و با هدف گسترش و تنوع کیف پول و ارزهای ارائه شده در آینده ای نزدیک ، مفتخر به اعتماد شما در  انجام امور بین المللی شما عزیزان هستیم .

در صورتی که این مطلب برای شما سودمند بود  خوشحال خواهیم شد تا در جریان نظرات مفید و ارزشمند شما نیز در این باره باشیم و در صورت نیاز نکات دیگری نیز از جانب شما همراهان به این نوشته اضافه گردد.

با آرزوی موفقیت برای تمامی فعالان در این عرصه . 

همچنین در این باره بخوانید :

راهنمای سرمایه گذاری ۱۸ تا ۳۴ ساله ها در بازار ارز دیجیتال

چگونه می‎توان به مانند یک وال در بازار عمل نمود؟

آرام آرام در بازار ارزهای دیجیتال به سود برسید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.