ارز ریپل

سال 2018؛ سال دست یابی به موفقیت ریپل در تکنولوژی بلاک چین

سال 2018؛ سال دست یابی به موفقیت ریپل در تکنولوژی بلاک چین

ارز ریپل

 

سال 2018 سال بسیار سخت و نفس­گیری برای دارندگان ارز­های دیجیتال بود، قیمت بیت­کوین به چیزی در حدود 85% قیمت نهایی خود رسید و اکثر آلت­‌کوین­‌ها تا 90% از ارزش خود را از دست دادند.

با این­‌حال و تفکر درباره وضعیت نامساعد رمز­ارز­ها، شاید بد نباشد بدانید که تمامی ارز­ها هم لزوما تابع این شرایط بد قرار نگرفته‌اند و قیمت لزوم موفقیت یا شکست یک کریپتوکارنسی نیست.

موفقیت­‌هایی با طعم بلاک­‌چین

مهم­‌ترین اتفاق در سال 2018، تنظیم قوانین و مقرراتی برای نظارت بیشتر بر روی بیت ­کوین و ارز­های دیجیتال بود.

مقامات قضایی از سراسر جهان گرد­هم جمع شدند و اعمال بستر­های مقرراتی را به محکومیت به پایان ترجیح دادند؛ زیرا آن‌­ها نیز به پتانسیل حقیقی تکنولوژی بلاک­چین پی بردند.

نه تنها مقامات قضایی بلکه بیش از 500 شرکت بزرگ نیز به جمع حامیان و سرمایه­‌گذاران رمز­ارز­ها پیوستند؛ شرکت­‌هایی مانند IBM, Visa, GoldMan Sachs Group و بسیاری دیگر از جمله این ارگان‌­ها بودند. پیوستنی که به ارائه خدمات به زبان ارز مبادله­‌ای بیت ­کوین منجر شد! بدین ترتیب از این پس، بسیاری از سرویس‌­ها امکان پرداخت بدین وسیله را خواهند داشت.

سالی که نکوست از ریپلش پیداست!

با تجربه تلخ افت 90% ارز­های دیجیتال که ریپل هم از آن مستثنی نیست، صنعت XRP (نام اختصاری ارز ریپل) و موسسه پرداخت جهانی ریپل با نام RippleNet توانست سرمایه­‌گذارانی از 100 موسسه اقتصادی از 40 کشور و 6 قاره جذب نماید.

پرداخت­‌هایی بدون مرز

RippleNet که هم اکنون به عنوان یک شرکت جهانی شناخته می­‌شود، تفاضای پرداخت­‌های بدون مرز، سریع و ایمن را با استفاده از سیستم XRapid پاسخ داده که پرداخت‌­ها در این روش، سریع، ارزان و کاملا شفاف هستند.

برای سندیت بیشتر بر این خبر، برد گنی، معاون ارشد و سخنگوی Catalyst Corporate Federal Credit Union که یک شرکت چند ملیتی در ارائه روش­‌های نوین پرداخت است، در این باره گفته است:

“تجربه ارتباطات مالی بین­‌المللی و سنتی در حال پوسیدگی است و مدت­‌هاست انتظار روشی را می‌­کشد تا با یک ارز مرجع، هزینه، سرعت و راحتی را در افق نظاره­‌گر باشد. تکنولوژی بلاک­چین، و به عبارت بهتر محصول نوین ریپل یعنی xRapid هر سه مسئله را پاسخگو بوده و به چالش می‌­کشد.”

دستیابی بیشتر سرویس‌­های پرداخت به موفقیت

در ادامه توانایی ایکس ­رپید برای جایگزینی با روش سنتی انتقال پول، سرویس‌­هایی نظیر OnePay FX و Cross به سرعت اپلیکیشن­‌هایی با پلتفرم تلفن همراه توسعه داده‌­اند تا پیشگامی خود را به اثبات برسانند.

نه تنها، شرکت­‌ها می­‌توانند از این روش و سیستم بهره­‌مند شوند، بلکه مشتریان نیز از آن سود خواهند برد. برای مثال سیستم جهانی SWIFT در ازای هر تراکنش بین 2$ تا 20$ برای هر فرد هزینه انتقال دریافت می‌­کند.

اریک گوتیرز جَوان (هافبک تیم ملی مکزیک و تیم PSV) در باره سوییفت می­‌گوید:

“در سوییفت پول سریعا جا­به‌­جا می‌­شود اما چیزی که به چشم من می­‌خورد، هزینه تراکنش‌­هاست. نهایتا من به دریافت پول از برزیل برای پرداخت هزینه‌­ها و زندگی راحت در اروپا (توسط ریپل) اعتماد بیشتری می‌­کنم.”

توسعه­‌های آکادمیک

جدا از پیشرفت کاربر در ریپل و پیاده‌­سازی­‌های نوین بلاک­چین، این شرکت از چندین ابتکار آکادمیک پرده برداشت. در اردیبهشت ماه امسال، ریپل از سیستم Xpring رونمایی کرد که تاکنون چندین استارت‌­آپ بلاک­چینی را راه­‌اندازی کرده است.

به­‌علاوه، ریپل روش ابتکارات پژوهشی بلاک­چین دانشگاهی موسوم به UBRI را تاسیس کرد که می­‌تواند تحقیقات گسترده و ابتکارات جدید در بلاک­چین، کریپتوکارنسی‌­ها و FinTech (یک صنعت در حال ظهور برای بهبود فعالیت‌­های اقتصادی همراه با رایانه، موسوم به تکنولوژی اقتصادی) را حمایت کند.

نتیجه گیری

در پایان، باید گفت سال 2018 یک سال برجسته هم برای ریپل و هم صنعت بلاک­چین بود. در یک قدمی سال 2019 قیمت­‌ها همچنان پایین هستند، اما پیش­‌بینی می‌­شود سال جالبی از لحاظ افزایش قیمت و توسعه در این ارز­های نوپا و آنلاین باشد.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این روش می­‌تواند حتی در ایران جایگزین سوییفت باشد؟ به نظر شما توسعه­‌دهنگان بلاک­چین در ایران چه میزان از این پیشرفت بهره خواهند برد؟

منبع:investinblockchain

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.