نظر سیلور درباره امنیت سایبری با بیت کوین

نقش کلیدی بیت کوین در مبارزه با تهدیدهای هوش مصنوعی

مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی MicroStrategy،‌ در اظهارات تازه خود در کنفرانس Bitcoin 2023، درمورد کاربرد اخلاقی NFTهای Ordinals (توکن‌های NFT بلاک چین بیت کوین)‌ و چگونگی مقابله بیت کوین با تهدیدهای امنیت سایبری ناشی از هوش مصنوعی (مانند تکنولوژی دیپ فیک) صحبت کرد.

آقای سیلور گفته است که بیت کوین به‌طور جدی می‌تواند با تهدیدهایی که با توسعه هوش مصنوعی شکل می‌گیرد و افزایش پیدا می‌کند، مقابله کند. او در ادامه توضیح داد که آسان بودن ساخت حساب‌های جعلی در فضای مجازی، خطرات قابل توجهی دارد، چرا که بستری برای انتشار اطلاعات نادرست فراهم می‌کند و ممکن است این اطلاعات، منجر به درگیری‌های واقعی شوند.

مایکل سیلور معتقد است که بهترین راه حل برای این دست از مشکلات امنیتی مرتبط با هوش مصنوعی و یک‌پارچگی در فضای سایبری، ایجاد یک کلید عمومی/خصوصی مانند پروتکل Nostr است. این دست کلیدها در یک تراکنش دائمی و غیرقابل تخریب، روی لایه بیت کوین حک می‌شوند.

با وجود چنین کلیدهایی، حساب‌های جعلی کاهش قابل توجهی پیدا می‌کنند؛ چرا که از این طریق می‌توان صاحبان حساب‌های جعلی را تحریم کرد.

نوستر (Nostr) یک پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که به هر کسی اجازه ساخت یک شبکه غیرمتمرکز را می‌دهد. در نوستر برای انتقال و ذخیره اطلاعات دیگر خبری از تعدادی سرور متمرکز نیست و این وظیفه به رله‌ها سپرده می‌شود.

سیلور  هم‌چنین گفت: «با ترکیب رمزنگاری و قدرت شبکه‌های رمزارزی غیرمتمرکز مانند بیت کوین، می‌توان برای کسانی که در شبکه‌های اجتماعی حساب جعلی و ربات ایجاد می‌کنند، پیامدهای جدی درنظر گرفت و از خطرهای بعدی جلوگیری کرد.»

رئیس اجرایی MicroStrategy در پایان درمورد پروتکل Ordinals صحبت کرد و گفت که معتقد است Ordinals، با تشویق به توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با پروژه، یک فرصت بزرگ و مناسب برای بهبود پذیرش بیت کوین است. سیلور استدلال کرد که دلسرد کردن این توسعه مرتبط با Bitcoin می تواند مانع پذیرش این ارز دیجیتال شود و بر شبکه استخراج آن تاثیر منفی بگذارد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.