سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
مجوز وثیقه برای تریدرها توسط بایننس

بایننس به تریدرها مجوز وثیقه در بانک می‌دهد

طبق گزارش بلومبرگ، بایننس درحال بررسی راه حلی برای کاهش ریسک معاملات تریدرها است؛ بایننس به برخی از مشتریان فعلی خود اجازه می‌دهد تا وثیقه معاملاتی خود را به‌جای استفاده از پلتفرم ارزهای دیجیتال در بانک نگه دارند.

این اقدام در پاسخ به درخواست‌های تریدرهای ارز دیجیتال برای افزایش اقدامات امنیتی پس از فروپاشی FTX در اواخر سال گذشته که منجر به زیان‌های قابل توجهی برای بسیاری از آنان شد، انجام می‌شود.

به گفته منابع ناشناس آشنا با این موضوع، بایننس در بحث‌هایی با مشتریان حرفه‌ای منتخب درباره راه‌اندازی این امر، گفته است که آن‌ها را قادر می‌سازد از سپرده‌های بانکی به عنوان وثیقه برای معاملات در بازارهای نقدی و مشتقات استفاده کنند. دو واسطه بالقوه برای این سرویس، FlowBank مستقر در سوئیس و بانک Frick مستقر در لیختن اشتاین هستند، اگرچه جزئیات هرگونه مشارکت بالقوه خصوصی باقی می‌ماند.

براساس این پیشنهاد، وجوه مشتری که در بانک نگهداری می‌شود از طریق یک توافق سه طرفه تضمین شده؛ درحالی‌که بایننس استیبل کوین‌ها را به‌عنوان وثیقه برای معاملات مارجین ارائه می‌کند، وجوه سپرده‌شده نزد بانک را می‌توان در صندوق‌های بازار پول سرمایه‌گذاری کرد و مشتریان را قادر می‌سازد سود کنند و هزینه وام گرفتن ارز دیجیتال از بایننس را جبران کنند.

طی مصاحبه‌ای در 29 می در پادکست Bankless، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (CZ) به ایده خرید یک بانک و تبدیل آن به ارزهای رمزنگاری شده پرداخت. CZ تصدیق کرد که بایننس این ایده را در نظر گرفته است اما پیچیدگی‌های موجود را توضیح داد. او همچین گفت که تصاحب یک بانک محدود به حوزه قضایی آن کشور خاص است و همچنان مستلزم رعایت مقررات بانکی محلی است. او توضیح داد:
«واقعیت بسیار پیچیده‌تر از خیال است. شما یک بانک می‌خرید، فقط در یک کشور کار می‌کند و هنوز باید با رگولاتورهای بانکی آن کشور سروکار داشته باشید. این به آن معنا نیست که شما می‌توانید یک بانک بخرید و هر کاری که می‌خواهید، انجام دهید.»

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.