cheqd

حل مشکلات انتقال داده با کمک Cheqd

به گفته فریزر ادوارد، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شبکه عمومی Cheqd، یکی از موانع اصلی که هنگام تلاش برای انتقال داده‌های ذخیره‌شده در سرورهای Web2 به وب 3 با آن مواجه می‌شویم، «ایجاد یک مدل درآمدی واضح و مقیاس‌پذیر» است. باتوجه‌به این مسئله ادوارد پیشنهاد کرد که غلبه بر این مشکل، راه‌های جدیدی را برای  فعالیت‌های اقتصادی در اکوسیستم Web3 را باز می‌کند.

بازار داده‌های مورد اعتماد چیست و چه مشکلاتی را برای مشاغل و افراد حل می‌کند؟

فریزر ادوارد (مدیرعامل Cheqd) در این‌باره گفت: «در دنیای امروزی که وابسته به داده‌ها است، اعتماد و اطمینان به داده‌ها بسیار مهم است به‌ویژه باتوجه‌ به افزایش حجم داده‌های جدید مانند ظهور مدل‌های زبان پیشرفته مثل ChatGPT، ریسک سرقت را بالا می‌برد . تفاوت داده‌های عمومی با «داده‌های قابل اعتماد» در رمزنگاری ایمن، منشأ مطمئن و قابلیت ردیابی است.

بیایید مثالی از یک وام‌دهنده Web3 را در نظر بگیریم که به دنبال جذب کاربران جدید از Web2 و حفظ کاربران موجود در Web3 با کاهش نسبت وثیقه در وام‌های رمزنگاری شده است: فرض کنید وام‌گیرنده با وام‌دهنده ارتباط می‌گیرد، چه در فضای cefi یا defi، و به دنبال وام است. به طور سنتی، وام‌دهندگان به دلیل خطر ناشناخته مرتبط با یک وام‌گیرنده، وثیقه‌گذاری را یک امر ناگزیر در وام‌دهی می‌بینند.

در سناریوی جدید، وام‌دهندگان توسط پروتکل‌های جدید می‌توانند وام‌هایی ارائه دهند که یا نیاز به وثیقه‌گذاری ندارند یا وثیقه‌ای اندک می‌خواهند این در صورتی امکان‌پذیر است که وام‌گیرنده سیگنال‌هایی ارائه دهد که موجب کاهش ریسک می‌شود.

این مسئله وام‌دهندگان را قادر می‌سازد تا شرایط بازار وام‌دهی را رقابتی کنند. علاوه‌بر این، کارایی بازارهای سرمایه را افزایش می‌دهد، رشد را از طریق خلق پول جدید تحریک می‌کند و ارزهای دیجیتال را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای ارزهای فیات معرفی می‌کند. 

کمک Cheqd به انتقال داده‌ها

اصطلاح «پارانویای ربات» اغلب کاربران را به این سوال وا می‌دارد که آیا فردی که در دنیای دیجیتال با او صحبت می‌کنند واقعاً همان کسی است که ادعا می‌کند؟ آیا یک سیستم غیرمتمرکز می‌تواند این مشکل را برای کاربران حل کند؟

سیستم غیرمتمرکز بر اساس سیگنال‌های مختلفی ساخته شده‌است که به اعتبار آن کمک می‌کند. این سیگنال‌ها طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، از جمله اعتبارنامه KYC، تاریخچه رسانه‌های اجتماعی (مانند قدمت حساب و دفعات تراکنش) و تأییدیه‌های افراد یا سازمان‌های دیگر. کاربران از انعطاف‌پذیری این سیستم  برای ترکیب و اشتراک‌گذاری انتخابی این سیگنال‌ها برخوردار هستند. 

از آن‌جایی که بسیاری از داده‌ها هنوز در سرورهای Web2 ذخیره می‌شوند، انتقال آن‌ها به وب ۳، می‌تواند کمک بزرگی برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی باشد. این انتقال داده با چالش‌هایی مانند نیاز به فناوری‌های جدید ایجاد مدل درآمد/تجاری واضح است و این‌ها دقیقا نکاتی است که Cheqd به آن می‌پردازد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.