اخبار بیت کوین

انتقال شبکه cLabs (سی‌لبز) به لایه دوم اتریوم

پلتفرم سی‌لبز cLabs، توسعه‌دهنده اصلی بلاک‌چین Celo، پیشنهاد کرده که شبکه خود را از لایه اول، به لایه دوم اتریوم منتقل کند. این شرکت قصد دارد از OP Stack ارائه‌شده توسط Optimism برای تسهیل انتقال‌های روی زنجیره‌ی خود استفاده کند.

این حرکت بنیادی می‌تواند منجر به تضمین‌های امنیتی بیش‌تر برای شبکه Celo شود. 

این پیشنهاد و طرح، که به‌تازگی در انجمن مدیریت پروژه ارسال شده است، اظهار می‌کند که نسخه آینده Celo، مبتنی بر لایه دوم شبکه اتریوم خواهد بود و یکی از دلایل اصلی ارائه این طرح از سمت cLabs، حفظ امنیت بیش‌تر شبکه است.

تیم سی‌لبز امیدوار است که بتواند از OP Stack برای تسهیل انتقال‌ها و سفارشی‌سازی ملزومات بلاک‌چین خود استفاده کند. این رویکرد پیش از این هم توسط صرافی ارز دیجیتال Coinbase برای توسعه شبکه لایه دوم Base استفاده شده بود.

پلتفرم cLabs هم‌چنین اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از معماری و طراحی شبکه لایه دوم خود، با استفاده از مجموعه اعتبارسنجی موجود Celo، یک توالی‌سنجی غیرمتمرکز ایجاد می‌کند تا بتواند زنجیره را هرچه ایمن‌تر کند. این تیم هم‌چنین درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از EigenDA، از پروژه EigenLayer است که به کم کردن هزینه‌های ذخیره‌سازی شبکه کمک شایانی می‌کند.

درحال‌حاضر شبکه cLabs میزبان چندین برنامه غیرمتمرکز برپایه اتریوم، مانند SushiSwap و UniSwap و برنامه‌های بومی از جمله Mento، ولورا و UbeSwap است.

در طرح سی‌لبز، اشاره شده که انتقال لایه اول سازگار با EVM به اتریوم L2، یک ارتقا فنی است که بر اکوسیستم برنامه‌های موجود بر Celo تاثیری نمی‌گذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا