دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
سقوط 50 درصدی قیمت بیت کوین در پنجشنبه سیاه و عرضه 12 میلیاردی استیبل کوین‌ها

سقوط 50 درصدی قیمت بیت کوین در پنجشنبه سیاه و عرضه 12 میلیاردی استیبل کوین ها

سقوط ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین در پنجشنبه سیاه و عرضه ۱۲ میلیاردی استیبل کوین ها

در پی افزایش تقاضای ناشی از سقوط 50 درصدی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تاریخ 12 مارس که “پنجشنبه سیاه” نام گرفت، میزان عرضه استیبل کوین ها به 12 میلیارد رسید.

طبق یافته‌های جدید کوین متریکس (CoinMetrics)، میزان عرضه استیبل کوین ها در بازه زمانی 12 مارس تا اواسط ژوئن، با افزایش 6 میلیاردی همراه بوده است. جالب است بدانید اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد و همه چیز به شکل طبیعی خود پیش می‌رفت، برای افزایش 6 میلیاردی استیبل کوین ها به 6 سال زمان احتیاج  داشتیم.

همانطور که گفته شد بازارهای سهام سراسر دنیا در تاریخ 12 مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا ناگهان سقوط شدیدی را تجربه کردند و از آنجایی که دارندگان ارزهای دیجیتال همیشه از استیبل کوین ها به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می‌کنند، تقاضا برای این ارزهای دیجیتال با مقادیر ثابت هم در این تاریخ با افزایش زیادی همراه بود.

تبدیل دارایی‌ها به استیبل کوین این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به نقد کردن دارایی، ارزش آن‌ها حفظ شود. به همین جهت اشتیاق شکل گرفته برای خرید استیبل کوین ها در تاریخ 12 مارس میزان عرضه آن‌ها را به اوج خود رساند. این گزارش نشان می‌دهد که تنها در عرض دو هفته پس از این سقوط تاریخی در بازار ارزهای دیجیتال، بیش از 800 میلیون تتر به بازار تزریق شد.

از طرفی افزایش چشمگیر تعداد آدرس‌های حاوی کیف پول تتر در بازه زمانی اواخر مارس و آوریل این موضوع را خاطر نشان می‌کند که صرافی‌های ارز دیجیتال نیز مقادیر زیادی استیبل کوین در کیف پول‌های خود نگه‌داری می‌کنند.

مشاهده آمار
تتر استیبل کوین معروف

علت محبوبیت استیبل کوین ها چیست؟

همچنین کوین متریکس اشاره می‌کند که صرافی‌های آنلاین بیشترین سهم کیف پول‌های حاوی بیش از 1 میلیون تتر را از آن خود کرده‌اند.

امروزه سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دلاری دارایی‌های خود از استیبل کوین‌هایی مثل ترو یو اس دی، میکر دائو، پاکسوس استاندارد و جمینی دلار استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر محبوب‌ترین استیبل کوین جهان تتر است که جایگاه ویژه‌ای بین سرمایه‌گذاران به خود اختصاص داده است. ولی دلیل محبوبیت این ارز که بیشتر از 6 سال است از آغاز به کار آن می‌گذرد و یکی از پایه‌های اصلی این بازار مالی محسوب می‌شود چیست؟

در حقیقت پس از اینکه جامعه ارزهای دیجیتال در سال 2014 با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شدند، به فکر ایجاد یک ارز رمزنگاری شده که قیمت ثابت داشته و شرایط را برای معامله‌گران در اوج نوسانات قیمت بیت کوین را فراهم کند افتادند و به این ترتیب ارز رمزنگاری شده Tether (USDT) به بازار عرضه شد.

در این زمان تصور عمومی بر این بود که این رمز ارز توسط بانک مرکزی آمریکا یا یک نهاد متمرکز دیگر پشتیبانی می‌شود؛ اما پس از مدتی مشخص شد که مستقل از دولت‌ها و حکومت‌ها عمل می‌کند و از سوی هیچ نهاد متمرکز دولتی‌ پشتیبانی نمی‌شود.

درست است که تتر شهرت و محبوبیت بیت کوین را ندارد اما در بسیاری موارد برای انجام مبادلات و حتی خریدها خارج از فضای رمزارزها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که نوسانات بازار رمز ارزها به صورت کاملا آزاد اداره می‌شود، قیمت ثابت تتر تا حد زیادی نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را برطرف کرده است. خدمات مربوط به این ارز رمز نگاری شده در تمامی صرافی‌های مطرح جهان در اختیار کاربران قرار داده می‌ شود و یکی از محبوب‌ترین ارزهای آنان به شمار می‌رود.

نریدرهای حرفه‌ای عاشق تتر هستند و در بسیاری موارد برای حفظ ارزش سرمایه خود از آن استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه معاملات مربوط به تتر هزینه زیادی به همراه ندارد، بسیاری از تجار نیز برای نقل و انتقالات کوچک در راستای اهداف تجاری خود از آن استفاده می‌کنند. گاهی افرادی که زیاد به کشورهای مختلف سفر می‌کنند از تتر برای انتقال وجه استفاده می‌کنند تا مشمول تغییرات قیمت‌های ارزهای رمزنگاری شده هم نشوند.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.