پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز دیجیتال موجی از تراکنش‌ها را بین 5 و 6 سپتامبر ایجاد کردند. شخصی بعد از شش سال، 359.92 بیت کوین معادل 9.2 میلیون دلار را در هشت تراکنش مجزا انتقال داد. علاوه‌براین، در روز چهارشنبه 6 سپتامبر، یک گنجینه دست‌نخورده از 500 بیت‌کوین برای اولین‌بار در هفت سال گذشته جابه‌جا شد.

بسیاری از علاقه‌مندان به بیت‌کوین ممکن است سکه‌های خود را برای سال‌ها یا حتی چندین دهه در کیف پول‌شان نگه ‌دارند. با این حال بعد از مدتی این بیت‌کوین‌های خفته بیدار می‌شوند و بنا به تصمیم صاحبان‌شان و به انگیزه‌های مختلفی خرج یا جابه‌جا می‌شوند.

در این هفته، با وجود اینکه ارزش بیت‌ کوین در برابر دلار آمریکا به اندازه اوایل سال جاری خیلی هم بالا نبود، بعضی از دارندگان این رمزارز تصمیم گرفتند تا کوین‌های مصرف‌نشده و قدیمی را مجدداً وارد میدان کنند. در 5 سپتامبر 2023، یک نهاد یا شاید هم یک فردی تصمیم گرفت که در مجموع 359.92 BTC را از طریق هشت تراکنش مجزا جابه‌جا کند که توسط btcparser.com شناسایی شد.

اما روز بعد انتقال دیگری صورت گرفت، آن‌هم از آدرسی که در 12 اکتبر 2016 یعنی نزدیک به هفت سال قبل ایجاد شده بود. این تراکنش خاص شامل 500 بیت‌کوین یعنی معادل 12.79 میلیون دلار با نرخ فعلی انجام شد. آدرس “LZG14” این انتقال را برای اولین‌بار در ارتفاع بلوک 806465 آغاز کرد که در پایان دو ذینفع داشت، یکی به ارزش 150 بیت‌کوین و دیگری 350 بیت‌کوین.

ناگفته نماند که دلایل بیدار شدن این بیت‌کوین‌های به‌خواب‌رفته همچنان یک راز باقی مانده است. ما حدس می‌زنیم که ممکن است این انتقال به‌منظور فروش در بازار آزاد انجام شده باشد، کسی چه می‌داند؟

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

هکرها در کره شمالی

هک رمزارز برای برنامه هسته‌ای!

به گزارش ناظران تحریم‌ها، هکرهایی که برای دولت کره شمالی کار می‌کنند در سال جاری، …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.