دماسنج بازارها

دماسنج بازارها: رقابت بیت‌کوین و دلار در افزایش قیمت

دارایی‌های مختلف در این هفته نیز، روند صعودی خود را ادامه دادند تا مثل هفته گذشته، دلار، خودرو، بیت‌کوین و سکه با افزایش قیمت مواجه شوند.

در گزارش این هفته شاخص دماسنج بازارها، آخرین داده‌ها از بازارهای داخلی و خارجی نشان می‌دهند که قیمت دارایی‌های پرمعامله، روند صعودی خود را ادامه داده‌اند.

دلار با افزایش 4/5 درصدی، بیشترین رشد هفتگی را نسبت به دارایی‌های دیگر داشته است. به‌نظر می‌رسد به دلیل عدم استقرار دولت جدید و خالی ماندن کرسی‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، هنوز سیاست‌گذاری مشخصی در بازار دلار رخ نداده است و این می‌تواند دلیل اصلی رشد قیمت دلار باشد.

پس از دلار، بیت‌کوین با رشد قیمت 2/5 درصدی در یک هفته گذشته، در رتبه دوم قرار می‌گیرد. بازار رمز ارزها، روزهای خوبی را در یک ماه گذشته سپری کرده و بیت‌کوین در راس آن‌ها، رشد بیشتر از 58 درصدی را در یک ماه اخیر ثبت کرد.

اما از بازار خودرو چه خبر؟ این بازار همچنان به رشد خود ادامه داده تا میانگین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در طول یک هفته گذشته، رشد 2 درصدی را تجربه کند. میانگین قیمت خودرو در یک ماه گذشته 13/5 درصد و در سه‌ماه اخیر، 18 درصد افزایش یافته است.

داده‌های میدانی از بازار مسکن هم نشان می‌دهد که قیمت این دارایی در شهر تهران، در هفته گذشته مثبت بوده است. نرخ میانگین هر متر مسکن در سه‌ماه گذشته، حدود 7 درصد رشد داشته است.

برآیند شاخص کل بورس هم در یک هفته گذشته، یک درصد رشد داشت تا وارد کانال یک میلیون و 500 هزار شود. این شاخص توانسته نسبت به سه ماه قبل، بیشتر از 25 درصد رشد را به نام خود ثبت کند.

در جدول بالا، درصد تغییرات دارایی‌ها در بازه‌های هفتگی، ماهانه و فصلی مشخص شده است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.