هک کوینکس

مسئول هک 55 ​​میلیون دلاری CoinEx مشخص شد

به گفته شرکت امنیتی بلاک‌چین SlowMist، حمله به صرافی رمزارز CoinEx که حداقل 55 میلیون دلار برآورد می‌شود، توسط گروه هکری کره شمالی Lazarus انجام شده است. این گروه هکری بعد از افشای ناخواسته آدرس خود که در هک‌های اخیر استفاده کرده بود، شناسایی شد.

در 12 سپتامبر، CoinEx شاهد خروج مبلغ زیادی ارز به ولتی بدون سابقه قبلی بود. کارشناسان امنیتی بلافاصله مشکوک شدند که این صرافی هک شده است و برآورد اولیه‌شان هم حدود 27 میلیون دلار بود. در حالی که مدتی بعد، شرکت امنیتی SlowMist به این‌صورت شفاف‌سازی کرد که ضرر و زیان ناشی از این هک به بیش از 55 میلیون دلار می‌رسد.

پس از این اتفاق، CoinEx Global به کاربران اطمینان داد که دارایی آنها امن است و طرف‌های متضرر، 100٪ غرامت را برای هرگونه خسارت ناشی از هک دریافت خواهند کرد. علاوه‌براین صرافی کوینکس برای امنیت بیشتر و جلوگیری از اتفاقات مشابه، تمام واریزها و برداشت‌ها را موقتاً به حالت تعلیق درآورده است. این صرافی همچنان ادعا می‌کند که بر اوضاع نظارت دارد و قول داده است که در آینده نزدیک، گزارش جامعی را از این حادثه منتشر کند.

طبق شواهد به‌نظر می‌رسد که هکرهای مسئول این هک، با هکرهایی که سایت شرط‌بندی Stake را هک کردند مرتبط باشند. در 7 سپتامبر، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) به این نتیجه رسید که حمله به Stake توسط گروه Lazarus کره شمالی انجام شده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.