اخبار ارز دیجیتال

4 سال از سکوت ساتوشی‌های تقلبی می‌گذرد

ساتوشی ناکاماتو یک چهره مبهم در دنیای کریپتو است که بسیاری از متخصصان اقتصادی و تریدرهای این بازار، همچنان کنجکاو هویت این فرد هستند. افراد زیادی در طول سال‌ها پیش‌قدم شده‌اند و خود را به عنوان خالق بیت‌ کوین معرفی کرده‌اند. با این حال، هیچ یک از آن‌ها شواهد متقاعدکننده و کافی نداشته‌‌اند. جالب اینجاست که بیش از چهار سال از زمانی که کسی چنین ادعایی را مطرح نکرده است می‌گذرد.

ساتوشی ناکاموتو واقعا کیست؟

هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو ناشناخته باقی مانده است، زیرا حتی نام او، مستعار است. تنها راه ارتباط با ساتوشی ناکاموتو از طریق مکاتبات ایمیلی و پست‌های انجمن منتسب به نام است. با این حال، تاریخ تولد 5 آوریل 1975 در انجمن بنیاد P2P ثبت شد، جایی که ناکاموتو انتشار برگه سفید بیت کوین را در سال 2008 اعلام کرد.

تقریباً پنج سال پیش، متیو لیزینگ مقاله‌ای برای بلومبرگ نوشت و در این مقاله کمی از هوین ناکاماتو صحبت کرد و همچنین هویت ناکاماتوهای تقلبی را آشکار کرد و قرار بر این شد که کتابی هم با این موضوعات منتشر کند، اما این شخص که به “دوگانگی” معروف است و هرگز کتاب مورد انتظار را منتشر نکرد. در عوض، آن‌ها یک وب‌سایت، یک «معمای رمزی» گیج‌کننده و یک دست‌نوشته با عنوان «گزیده‌ای از دوگانگی» منتشر کردند که درنهایت از خاطرات مردم محو شد.

جالب است بدانید که در همان ماه سال 2018، ساتوشی ناکاموتو دیگری ظاهر شد. شخصی که پشت این اقدامات ظاهراً رونالد کیالا کوآ ماریا بود، یک فرد هاوایی بود که شجاعانه خود را ساتوشی ناکاموتو اعلام کرد. با این حال، مانند مورد قبلی، این شخص با علائم تجاری و وبسایت‌ها ترجیح داد در کانون توجه قرار نگیرد و اجازه داد ادعای اولیه خود محو شود و در نهایت، داستان فراموش شد.

سه‌گانه ساتوشی ناکاماتوهای تقلبی

در سال 2019، حماسه ساتوشی ناکاموتو با ظهور سه مدعی دیگر ادامه یافت. اولین کسی که در کانون توجه قرار گرفت، یورگ مولت بود که به‌عنوان “hair guy” بدنام نیز شناخته می‌شود. علی‌رغم انتظار Molt، جامعه کریپتو، او را به عنوان یک شوخی صرف رد کردند. با این حال، در حالی که بسیاری او را جعلی می‌دانستند، فردی که تحت نام مستعار «دی‌جی سان لاو» نیز فعالیت می‌کرد، به دلیل ادعایش در یک کلاهبرداری صندوق بازنشستگی که طبق گزارش‌ها از 50 نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

در حالی که بیش از چهار سال از ظهور این افراد می‌گذرد، مردم می‌دانند که درخشش واقعی ساتوشی ناکاموتو در هویت آن‌ها نیست، بلکه در ایده‌هایی است که آن‌ها ایجاد کرده‌اند و انقلابی که به راه انداخته‌اند. بیت کوین، زاییده فکر یک رویاپرداز ناشناس، پولی فراتر از زمان و مکان است. امروزه برای اکثر طرفداران بیت کوین و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، هویت ساتوشی اهمیتی ندارد و حساب‌های کسانی که ادعا می‌کنند ساتوشی هستند، ساختگی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا