پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
پیاده‌سازی zkEVM توسط ایموتیبل ایکس

پیاده‌سازی zkEVM توسط ایموتیبل ایکس

پلتفرم بازی ایموتیبل از راه‌اندازی شبکه آزمایشی مجازی اتریوم مبتنی بر دانایی صفر یا (Zero Knowledge) خود با همکاری پالیگان لبز خبر داد. به گفته ایموتیبل، شبکه zkEVM امکان ساخت بازی‌هایی با هزینه‌ کم‌تر، در مقیاس گسترده و با امنیت شبکه اتریوم را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

بیش از ۲۰ شرکت بازی‌سازی از جمله گیم‌استاپ در راه‌اندازی ایموتیبل zkEVM مشارکت می‌کنند. تاکنون نیز ۱۲ بازی توسعه نسخه وب ۳ خود را بر روی این شبکه آغاز کرده‌اند. سازگاری کامل شبکه ایموتیبل zkEVM با برنامه‌های اتریوم به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا پروژه‌های خود در اتریوم را با حداقل تغییرات به آن منتقل کنند. 

Immutable بیان کرد که این شبکه به‌طور کامل با برنامه‌های اتریوم سازگار است، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند پروژه‌های اتریوم را با حداقل تغییرات به آن منتقل کنند. این تیم همچنین به زودی یک Relayer Immutable را مستقر خواهد کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا حساب‌های کیف پول بدون Gas fee ایجاد کنند.

الکس کانولی، مدیر ارشد فناوری ایموتیبل و یکی از بنیان‌گذاران، نظر خود را مبنی بر این‌که شبکه جدید برای توسعه دهندگان بسیار کاربردی خواهد بود، ابراز کرد و گفت:

«این زنجیره، همراه با مجموعه محصولات پلتفرم ما، اولین راه حل EVM سرتاسری است که منحصراً برای موفقیت بازی‌ها اختصاص داده شده است. ما درحال‌حاضر شاهد هجوم گسترده‌ای از بازی ها، بازیکنان و شرکا هستیم که اکوسیستم ایموتیبل را برای نسل بعدی بازی‌های وب 3 بسیار کارآمد می‌کند.»

ایموتیبل توسعه دهنده بازی Gods Unchained Web3 است که در ابتدا روی اتریوم راه اندازی شد. در آوریل 2021، این شرکت اولین شبکه لایه 2 مبتنی بر دانش صفر خود را به نام Immutable X در تلاش برای کاهش هزینه تراکنش برای بازیکنان بازی‌های خود راه‌اندازی کرد.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، به‌تازگی در مورد مزایا و معایب zkEVM ها صحبت کرده و گفته است که ممکن است باعث ناکارآمدی داده‌ها و مشکلات تأخیر شوند، اما ممکن است مقیاس پذیری اتریوم را نیز تا حد زیادی بهبود ببخشند.

شما می‌توانید توکن بازی ایموتیبل ایکس را در اکسکوینو بخرید، بفروشید و معامله کنید.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.