تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

SEC: برنامه بلک‌ راک ناکافی است

همانطور که اخیرا شاهد اخبار ثبت‌نام بلک‌ راک در ETF بودیم، SEC به این مسئله واکنش نشان داده است؛ SEC به Nasdaq و Cboe گفته است: برنامه‌های بلک راک برای ثبت‌نام در صندوق ETF، کافی نیست. علت این واکنش چیست؟

گزارش شده است که SEC نقصی در برنامه‌های Spot Bitcoin ETF پیدا کرده است

پس از ارسال درخواست Blackrock برای ETF بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، شرکت‌های متعددی به سرعت از این روند پیروی کردند و ثبت‌نام‌های خود را برای دارایی‌های مشابه انجام داده‌اند. با اینکه SEC برنامه‌های آتی ETF را درمورد بیت کوین تایید کرده است، مانند ایجاد یک اهرم جدید در بازار بیت کوین، هنوز تاییدیه رسمی را برای این برنامه‌ها صادر نکرده است.

به گفته منابع داخلی به نقل از ویکی‌جی هوانگ از وال‌استریت ژورنال (WSJ)، گزارش شده است که آخرین ثبت‌نام‌های ارسال‌شده از جمله ETF بلک راک با استانداردهای دقیق SEC مطابقت ندارد.

در این میان سخنگوی Cboe به وال‌استریت ژورنال WSJ اطلاع داده است که SEC علت عدم تایید خود را اظهار کرد. به گفته منابع ذکر شده در گزارش Ge Huang، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرده است: «پرونده‌ها به اندازه کافی واضح و جامع نیستند.»

جالب است بدانید که مجموعه‌ای از شرکت‌ها از جمله Blackrock، Bitwise، Valkyrie، Invesco، Fidelity، Ark Investment و Wisdomtree، قبلاً پرونده‌های خود را ارسال کرده‌اند که نشان‌دهنده علاقه آنان به ETF‌های بیت‌کوین است.

علاوه بر این Grayscale Investments، بزرگ‌ترین مدیر دارایی‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان، تلاش کرده است تا Grayscale Bitcoin Trust را به یک ETF بیت کوین تبدیل کند. با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست Grayscale را رد کرد و باعث شد این شرکت اقدام قانونی علیه نهاد نظارتی انجام دهد.

در این بین، نمی‌توان قطعی تشخیص داد که حق با کیست. در فرایند تصمیم‌گیری SEC، شاهد نگرانی این نهاد در ارتباط با شفافیت بازار هستیم. هنگامی که SEC سال گذشته Fidelity Wise Origin Bitcoin Trust را تکذیب کرد، علت آن را ناتوانی در “جلوگیری از اعمال کلاهبرداری و دستکاری” یا “حفاظت از سرمایه گذاران” را به‌عنوان ذکر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا