تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

پروتکل Ethscriptions معرفی شد؛ چیزی شبیه Bitcoin Ordinals

در بین هیاهوی روزافزون کاربران و علاقه‌مندی آن‌ها به کتیبه‌های Bitcoin Ordinals، پروتکل جدیدی با الهام از فناوری اوردینالز در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده. این پروتکل امکان ایجاد توکن‌های NFT و دیگر دارایی‌های دیجیتال را به روشی تازه در این بلاک‌چین فراهم می‌کند. 

پروتکل Ethscriptions، توسط یکی از پایه‌گذاران وب‌سایت موسیقی Genius.com توسعه داده شده است. این شخص با نام مستعار Middlemarch در توییتر فعالیت می‌کند و به‌تازگی گفته که معتقد است این پروژه، یک موفقیت بزرگ است و چیزی در حدود ۳۰ هزار Ethscriptions در ساعت‌های اولیه شروع به‌کار پروتکل ایجاد شده است.

طبق داده‌ها، به‌نظر می‌رسد که دارایی‌های Ethscriptions، از اتریوم Calldata استفاده می‌کنند تا بتوانند فرآیند ضرب توکن را به روشی ارزان‌تر و غیرمتمرکزتر پیاده‌سازی کنند. این پروتکل محدودیت‌هایی هم دارد؛ برای مثال کاربران در این شبکه فقط می‌توانند کتیبه‌های تصویری با سایز کم‌تر از ۹۶ کیلوبایت ایجاد کنند. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک، امکان بارگذاری انواع فایل‌ها در این پروتکل فراهم شود.

Middlemarch می‌گوید بعد از راه‌اندازی پروژه Ethscriptions، میزان فعالیت در این پروتکل به‌قدری بالا رفت که رابط API وب‌سایت رسمی پروژه، به‌صورت موقت از کار افتاد. با این‌حال با توجه به زیرساخت‌های پیشین، که امکان ایجاد NFT و دیگر دارایی‌های دیجیتال را در شبکه Ethereum فراهم می‌کند، مشخص نیست که آیا Ethscriptions هم می‌تواند به سطح محبوبیت Ordinals دست پیدا کند یا نه.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا