کاردانو
کاردانو

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۸ اردیبهشت)

امکان معامله کاردانو و استلار در بازار سهام آلمان

بورس اشتوتگارت(Börse Stuttgart)، دومین بازار بزرگ سهام آلمان، امکان انجام معاملات رمز ارزهای کاردانو (ADA) و استلار (XLM) را از طریق اوراق قابل معامله در بورس (exchange-traded notes) راه‌اندازی کرد. اوراق قابل معامله در بورس یا ETN نوعی وثیقه قرضه غیر‌وابسته و بی‌ضمانت است. یورگن دیتریخ (Jürgen Dietrich)، مدیر معاملات این بورس، عرضه محصولات جدید را ناشی از افزایش اقبال عمومی به رمز ارزها می‌داند.
منبع: finbold

سود ۱۱ برابری شرکت اسکوئر از بیت کوین

سهام شرکت اسکوئر (Square)، یک جهش خیره‌کننده‌ را در سه ماهه اول سال جاری ثبت کرده است. بخشی بزرگی از موفقیت مالی این شرکت به افزایش کاربرد بیت کوین نسبت داده می‌شود. پس از اعلام درآمد سه ماهه اول، روز پنج‌شنبه سهام این شرکت ۶ درصد افزایش ارزش داشت. طبق آخرین گزارش مالی، مقدار سود هر سهم این شرکت ۴۱ سنت بوده که در مقایسه با ۱۶ سنت پیش‌بینی شده توسط کارشناسان، بیش از دو برابر، عملکرد موفق‌تری داشته است. سود سالیانه این شرکت نیز با رشد ۲۶۶ درصدی به رقم ۵ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار رسید. همچنین سود این شرکت از محل هودل (نگهداری) بیت کوین ۱۱ برابر شده است.
منبع: decrypt

افزایش نهنگ‌های ریپل به‌رغم ادامه مناقشه با SEC

شرکت ریپل (Ripple) در گزارش مالی سه ماهه اول سال جاری اعلام کرد که به‌رغم ادامه مناقشه حقوقی این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، تعداد کیف‌ پول‌های دیجیتال که حاوی تعداد بالایی از توکن‌های (XRP) ، هستند در حال افزایش است. بنابر گزارش منتشرشده در روز پنج‌شنبه، تعداد نهنگ‌های هولدر ریپل، ۳.۵ درصد در سه ماهه اول سال جاری رشد داشته و از ۳۰۸ به ۳۱۹ نفر رسیده است.
منبع: finbold

جی‌پی‌مورگان: احتمال عبور بازار رمز ارزها از ۵ تریلیون دلار

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیر عامل بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، اعلام کرد که بازار رمز ارزها به‌سرعت در حال بزرگ شدن است و رگلاتورها عقب مانده‌اند. دیمون از نهاد‌های نظارتی و قانونی خواست تا پیش از آن که دیر شود و حتی مادربزرگ‌ها نیز شروع به خرید رمز ارزها کنند، فکری به حال مقررات این حوزه شود. او با اذعان به اینکه هم اکنون مجموع ارزش کل رمز ارزها از ۲ تریلیون دلار عبور کرده است، اضافه کرد که این رقم می‌تواند به 3 تریلیون دلار و سپس به 4 و 5 تریلیون دلار برسد.
منبع: u.today

معاملات مشتقه بیت کوین برای مشتریان گولد‌من ساکس

مت لسینگ (Matt Leising)، گزارشگر شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg) اعلام کرد: «گولد‌من ساکس (Goldman Sachs)، غول بانکی ایالات متحده، امکان معاملات فیوچرز و آپشن را با پشتیبانی بیت کوین، برای مشتریان خود و سرمایه‌گذاران وال‌استریت فراهم کرده‌ است.» این امکان، توسط معاملات آتی (فیوچرز) بورس کالای شیکاگو (CME) پشتیبانی می‌شود.
منبع: u.today

مارک کوبان: داج‌ کوین به ۱ دلار خواهد رسید

مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر معروف و مالک باشگاه دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، اعلام کرد داج‌ کوین در حال پیشروی مستقیم به سمت ۱ دلار است. او اضافه کرد افزایش کاربری داج‌کوین برای پرداخت‌ها موجب خواهد شد تا قیمت آن تثبیت شود. ارزش داج کوین در هفته اخیر با رشد چشمگیری مواجه شد تا به رتبه چهارم با ارزش‌ترین رمز ارزها برسد.
منبع: decrypt

سی‌تی بانک در حال بررسی افزودن خدمات معاملات رمز ارز

سی‌تی‌گروپ (Citigroup) غول بانک‌داری، اعلام کرد در حال بررسی راه‌اندازی خدمات مالی، وثیقه‌گذاری و معاملاتی رمز ارزها است. ایتی تاچمن (Itay Tuchman)، مدیرارزهای خارجی، روز جمعه اعلام کرد این بانک از آگوست سال قبل، متوجه رشد سریع اقبال مشتریان کلان به بیت کوین شده است.
منبع: theblockcrypto

تمایل بانک هلندی به خدمات مالی غیر متمرکز

بانک آی‌ان‌جی (ING) هلند در گزارشی اعلام کرد برای حصول بهترین نتایج، باید بین خدمات مالی متمرکز و غیر مترکز (DeFi) هماهنگی ایجاد شود. هروه فرانسوآ (Herve Francois)، مدیر بلاک چین این بانک، معتقد است حوزه دیفای می‌تواند اختلال بیشتری نسبت به بیت کوین در بازارهای مالی داشته باشد. او افزود: «دیفای بخش مهمی از برنامه‌های آتی بانک آی‌ان‌جی در عرصه دارایی‌های دیجیتال است.»
منبع: coindesk

بانک مرکزی گرجستان در حال بررسی انتشار ارز دیجیتال

بانک مرکزی گرجستان، با دعوت از موسسات مختلف، بررسی انتشار سی‌بی‌دی‌سی (CBDC)، یا همان ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی، را آغاز کرده است. این بانک امیدوار است استفاده از لاری دیجیتال (GEL) میتواند موجب آزادسازی ارزش و تقویت اقتصاد ملی شود.

منبع: beincrypto

شرکت ونک اولین صندوق ETF رمز ارز در اروپا را راه‌اندازی کرد

شرکت سرمایه‌گذاری ونک (VanEck)، اولین صندوق قابل معامله در بورس (exchange-traded fund)، مختص رمز ارزها را در اروپا راه‌اندازی کرد. این صندوق از اطلاعات شاخص MVIS Global Digital Assets Equity استفاده می‌کند. این شاخص، عملکرد بزرگترین شرکت‌ها با بیشترین نقدینگی در حوزه دارایی‌های دیجیتال را رصد می‌کند. این صندوق قابل معامله، با عنوان DAPP در بورس اوراق بهادار لندن (London Stock Exchange) و دویچه بورزه (Deutsche Boerse) آلمان فهرست شده است.
منبع: u.today

اختلال در بزرگترین صرافی هند به علت افزایش تقاضا برای داج‌کوین

با افزایش خیره‌کننده تقاضا برای خرید داج‌کوین (Dogecoin)، صرافی دیجیتال وزیراکس (WazirX)، بزرگترین صرافی هند از لحاظ حجم معاملات، دچار اختلال شد. سامانه این صرافی صعود ناگهانی تقاضا برای خرید داج‌کوین را به یک حمله سایبری تعبیر کرد و حساب‌های برخی از کاربران خود را مسدود کرد. داج‌کوین در طول یک سال گذشته بیش از ۲۶ هزار درصد رشد داشته است و در روز پنجشنبه بالاترین نرخ تاریخی خود را ثبت کرد. حجم معاملات جهانی داج‌کوین در فاصله ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۳ برابر شد و به بیش از ۴۲ میلیارد دلار رسید.
منبع: beincrypto

رکورد بی‌سابقه استقبال از بیت کوین در معاملات ملک

گزارش منتشرشده در سایت Realtor.com نشان می‌دهد، تعداد افرادی که املاک خود را در قبال پذیرش رمز ارزها می‌فروشند، رشد زیادی داشته است. آمارها نشان می‌دهد در هر ۱۰۰ هزار فایل فروش ملک، ۱۴.۳ نفر حاضر به معامله از طریق رمز ارز هستند. در سال ۲۰۱۸، این درصد ۱۲.۷ نفر به ازای هر‌۱۰۰ هزار فایل فروش ملک بود.
منبع: bitcoin.com

نیووی شرکت پرداخت رمز ارز سیمپلکس را خرید

شرکت سهامی عام نیووی کانادا (Nuvei) روز پنج‌شنبه اعلام کرد شرکت پرداخت رمز ارز سیمپلکس (SimplexCC Ltd) را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این قرارداد باید به تائید نهادهای رگلاتوری برسد. نیووی انتظار دارد با این خرید، سبد گزینه‌های پرداخت خود را متنوع کند.
منبع: bitcoin.com

انجمن سرطان آمریکا داج کوین را می‌پذیرد

انجمن سرطان آمریکا (American Cancer Society) در توییتی اعلام کرد کمک‌های اهدایی از طریق داج‌کوین (DOGE) را می‌پذیرد. این انجمن پیش از این ۱۵ توکن رمز ارزی را در فهرست پذیرش هدایا و کمک‌های خود داشت. این مجموعه امیدوار است با جمع‌آوری مبلغ ۱ میلیون دلار از طریق صندوق کمک‌های رمز ارز، بتواند کمبودی که به دلیل همه‌گیری کرونا در کمک‌های مردمی ایجاد شده را جبران کند.
منبع: cryptobriefing

تعطیلی شعبه صرافی کوین‌بیس در سان‌فرانسیسکو

صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، مقر اصلی خود در شهر سان‌فرانسیسکوی آمریکا را تعطیل خواهد کرد. این شرکت قصد دارد کسب‌و‌کار خود را در سال ۲۰۲۲ با اولویت دورکاری متحول کند. همچنین، این شرکت گزارشی را در راستای شفافیت اطلاعات مربوط به نیمه دوم سال 2020 خود در پاسخ به درخواست‌های نهادهای رگلاتوری منتشر کرد.
منبع: beincrypto

شروع فاجعه‌بار نسخه سوم یونی‌سوآپ

روز اول راه‌اندازی آپدیت جدید شبکه یونی‌سو‌آپ نا امیدکننده بود. بنابر گزارش‌های تهیه‌شده از کاربران، آپدیت جدید (Uniswap v3) موجب افزایش کارمزد شبکه اتریوم (gas fee) شد. به علاوه، بسیاری از کاربران از سختی کار با پلتفرم جدید گلایه داشتند.
منبع: beincrypto

بنیان‌گذار چین‌ لینک: ارزش کل دارایی قفل‌شده در دیفای به ۱ تریلیون دلار می‌رسد

سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، بنیانگذار اوراکل چین‌لینک (Chainlink)، معتقد است ارزش بازار دیفای (DeFi) یا خدمات مالی غیر متمرکز، طی یک سال آینده به یک تریلیون دلار خواهد رسید. در حال حاضر ارزش کل دارایی قفل‌شده در دیفای، 80 میلیارد دلار است؛ در حالی که در ماه مه سال گذشته این عدد تنها یک میلیارد دلار بود.
منبع: decrypt

قزاقستان در تدارک انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی

بانک مرکزی قزاقستان اعلام کرد که در تدارک انتشار اولین ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی (CBDC) این کشور است و در مرحله اول پایلوت (pilot) این طرح با همکاری شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت مالی اجرا خواهد شد. در مرحله اول، شرکت کنندگان از این سی‌بی‌دی‌سی برای انجام خدمات مالی در یک معماری دو لایه (two-tier architecture) استفاده خواهند کرد.

منبع: bitcoin.com

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.