اخبار ارز دیجیتال

هنگ‌کنگ به دنبال اقدامات نظارتی بر استیبل کوین‌ها است

طبق گزارش رسانه The Standard، هنگ‌کنگ در حال ایجاد یک چارچوب شفاف برای استیبل کوین‌هایی است که پشتوانه‌ آن‌ها، ارز ملی است. سازمان پولی هنگ‌کنگ (HKMA) درنظر دارد چارچوب نظارتی جامعی برای استیبل کوین‌، در 18 ماه آتی تعیین کند.
هنگ‌کنگ، قوانین سخت‌گیرانه نسبت به استیبل کوین‌ها و دنیای کریپتو ندارد، در نتیجه برای افرادی که به بلاک چین علاقه دارند، محیط ایده‌آلی است.
این شهر، به‌طوربالقوه مشارکت‌کنندگان بازار رمزارزها را از کشورهایی مانند ایالات متحده که مقررات سختگیرانه‌تری دارند، جذب می‌کند. طبق گفته TechCrunch، استیبل کوین‌ها باید همیشه به‌طورکامل توسط ارزهای ملی پشتیبانی شوند و توکن‌هایی که با الگوریتم تثبیت شده‌اند مانند UST پذیرفته نمی‌شوند.
این رویکرد برای تنظیم استیبل کوین‌ها، پتانسیل تأثیرگذاری بر چشم‌انداز ارزهای دیجیتال جهانی را دارد، زیرا چارچوب قانونی قوی و شفافی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به عنوان سابقه‌ای برای سایر حوزه‌های قضایی باشد.
این حرکت با جهت‌گیری کلی مالی شهر مطابقت دارد، زیرا هنگ‌کنگ طی پنج سال گذشته شاهد افزایش شرکت‌های فین‌تک بوده است. طبق گزارش The Standard، دولت همچنین در حال کار روی ارتقا سیستم‌های پرداخت سریع‌تر با همکاری بانک تایلند است.
جوزف چان هولیم، معاون وزیر خدمات مالی و خزانه‌داری به رسانه‌های خبری محلی گفت:
«HKMA با بانک تایلند برای توسعه سیستم پرداخت سریع‌تر کار می‌کند و بر توسعه وب 3.0 در هنگ کنگ تمرکز دارد.»

هنگ کنگ، آزمایشگاه کریپتو چین

همان‌طور که جیسون فانگ از Sora Ventures در پادکست‌های متعدد CryptoSlate به آن اشاره کرده است، هنگ کنگ به عنوان یک “محل آزمایش” برای مقررات ارزهای دیجیتال در چین است، همچنین چائو یانگ، 100 میلیون یوان در حوزه متاورس و NFT سرمایه‌گذاری کرده است.
وزیر مالی هنگ‌کنگ، پل چان، اوایل سال جاری یک چارچوب مقررات جدید برای ارزهای دیجیتال اعلام کرد که الزاماتی مشابه موسسات مالی سنتی دارد. این چارچوب در 1 ژوئن فعال شد.
از آن‌جایی که هنگ‌کنگ قصد دارد به مرکزی برای نوآوری ارزهای دیجیتال تبدیل شود، کمیسیون اوراق بهادار هنگ‌کنگ (SFC) در تلاش است تا کمبود نیروی کار را با کاهش الزامات افسر مسئول (RO) برای مبادلات رمزارزی در این بخش کاهش دهد.

تاثیر چارچوب استیبل کوین

مایکل ونگ وای لون معاون وزیر مالی به The Standard گفت:
«دولت با همکاری تنظیم‌کننده‌های مالی، توسعه هنگ‌کنگ را به عنوان یک مرکز مالی و فناوری بین‌المللی تسریع خواهد کرد.»

از آن‌جایی که هنگ‌کنگ هم‌چنان به جایگاه خود به‌عنوان یک مرکز فین‌تک جهانی ادامه می‌دهد، چارچوب نظارتی استیبل کوین می‌تواند در شکل دادن به چشم انداز مالی دیجیتال جهانی نقش اساسی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا