اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۰ اردیبهشت)

عبور اتریوم از ۴ هزار دلار با ادامه روند صعودی

با ادامه روند صعودی اتریوم (ETH)، این رمز ارز رکورد تاریخی بالاترین قیمت خود را در بالاتر از ۴ هزار دلار ثبت کرد. هم اکنون اتریوم در آستانه عبور از بانک جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) است. حجم بازار اتریوم اکنون در حدود ۴۶۷ میلیون دلار در تعقیب جی‌پی‌مورگان چیس، بزرگترین بانک آمریکایی، با حجم بازار ۴۸۸ میلیون دلار است.  

منبع: u.today

داج‌کوین در صدر تقاضا برای تبدیل به نقدینگی

داج‌کوین (Dogecoin) برای ۱۲ ساعت با تبدیل ۲۸۰ میلیون دلار به نقدینگی ۴۰ درصد کل تقاضای نقدینگی در بازار رمز ارز را به خود اختصاص داد و در صدر جدول تبدیل نقدینگی بازار در سایت Bybt.com قرار داشت.

منبع: beincrypto

آمادگی شرکت توانیر برای تامین برق ماینینگ

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر، اعلام کرد همه شرکت های توزیع نیروی برق و شرکت های برق منطقه ای آمادگی دارند برق مورد نیاز مشترکینی که فعالیت قانونی در عرصه استخراج رمزارز دارند را تامین کنند. وی ادامه داد: این گروه از مشترکین می‌توانند پس از دریافت مجوزهای قانونی لازم از وزارت صمت، برای دریافت انشعاب مربوطه به شرکت‌های برق مراجعه کنند. به گفته این مقام مسئول، صنعت برق از فعالیت واحدهای قانونی استخراج رمز ارز در چارچوب قانون و با استفاده از پتانسیل‌های قانونی حمایت می‌کند؛ چرا که به هر حال این صنعت یک فعالیت نوین در عرصه اقتصاد است و رسالت صنعت برق نیز تأمین زیرساخت برق صنایعی است که در چارچوب قانون کشور به توسعه اقتصاد کمک می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

کارآفرین معروف: آینده درخشان در انتظار توکن‌های غیرمثلی

گری وینرچاک (Gary Vaynerchuk)، کارآفرین، نویسنده، سخنران و شخصیت اینترنتی بلاروسی-آمریکایی، با حمایت از صنعت نوظهور توکن‌های غیرمثلی (NFT)، تاکید کرد آینده درخشانی در انتظار این حوزه جدید است و این توکن‌های جای خود در بازار را پیدا خواهند کرد. وینرچاک در حال راه‌اندازی پروژه توکن‌های غیرمثلی خود است.  

منبع: beincrypto

اکونومیست: کوین‌های دولتی در راه هستند

مجله اکونومیست (Economist) در سرمقاله شماره جدید خود خبر از ظهور قریب‌الوقوع کوین‌های دولتی (GovCoine‌) یا همان ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط دولت‌ها داده است. این نشریه هفتگی این موضوع را یک تحول عظیم در تاریخ اقتصاد و انقلابی در بازار دارایی‌ قلمداد کرده است.

منبع: مجله اکونومیست

جهش کاردانو و ثبت رکورد قیمتی

توکن دیجیتال کاردانو (ADA) با عبور از قیمت ۱ دلار و ۷۸ سنت در روز یکشنبه (طبق اطلاعات صرافی بایننس) موفق به ثبت رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود شد. این پروژه نقشه راه خود تا سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است. توافق های حاصل شده بین شرکت کاردانو (Cardano) و طرف‌های آفریقایی موجب افزایش سرعت رشد این پروژه شده است.

منبع: beincrypto

رولوت قصد دارد خدمات داج‌کوین را به پلتفرم خود اضافه کند

منابع مطلع می‌گویند بانک دیجیتال رولوت (Revolut) با دفتر مرکزی در لندن قصد دارد با ترکیب خدمات بانکداری، رمز ارزها و بسیاری خدمات متنوع دیگر، بدل به یک سوپراپلیکیشن مالی شود و در این راستا خدمات داج‌کوین (dogecoin) را نیز به زودی راه‌اندازی خواهد کرد. این بانک ۵ و نیم میلیارد دلاری قصد دارد به مشتریانش امکان معامله داج‌کوین از طریق اپلیکیشن خود را بدهد.  

منبع: theblockcrypto

درآمد فروش میم‌های توکن شده از ۱.۷ میلیون دلار عبور کرد

میم‌های (meme) محبوب اینترنتی که به شکل توکن‌های غیر مثلی (NFT) فروخته شده‌اند موفق به مسب درآمدی بیش از ۱ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار شده‌اند. این مبلغ از حراج‌های مختلف در بازارهای فعال در این حوزه به دست آمده است. سودآوری این میم‌ها به علت افزایش محبوبیت هنر کریپتو (crypto) است.

منبع: coinquora

مارک کیوبن: آینده از آن رمز ارزها است

مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیارد معروف آمریکایی و مالک باشگاه دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، می گوید آینده از آن رمز ارزها است و معتقد است کشورش باید به سمت استقبال بیشتر از رمز ارزها برود. کیوبن بر این باور است که دارایی‌های دیجیتال هزینه‌های تراکنش و انتقال پول را به شدت کاهش خواهند داد. وی تاکید کرد هیچ نکته منفی در ارتباط با ارز‌های دیجیتال وجود ندارد الا مقاومت همیشگی مردم دربرابر تغییر.  

منبع: businessinsider

ثبت رکورد جدید در تعداد تراکنش های روزانه در زنجیره هوشمند بایننس

تعداد تراکنش های روزانه در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) به رکورد تاریخی ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار رسید. از اواخر ماه آوریل، زنجیره هوشمند بایننس هر روز شاهد بیش از ۷ میلیون تراکنش بوده است. آدرس‌های غیرتکراری بر روی زنجیره هوشمند بایننس به رقم ۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده است. ویژگی‌های شبکه نشان ‌می‌دهند توکن بومکی این شبکه (BNB) به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
منبع: ethereumworldnews

مایک مک‌گلون: طلای دیجیتال جایگزین طلا خواهد شد

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، رشد قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در چند روز گذشته را چندان جذاب ندانست و تاکید کرد بازار طلا به زودی جای خود را به جایگزین‌های دیجیتال خود می‌دهد. او افزود، هر روز تعداد افراد بیشتری به ارزش بازار بیت کوین و رمز ارزها پی می‌برند و در حال تغییر دارایی‌های طلا به بیت کوین هستند.

منبع: bitcoin.com

نووگراتز: زمان استفاده از ساتوشی فرارسیده

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در یک پست توییتری خواستار تغییر واحد مورد استفاده صرافی‌های برای رمز ارز اول جهان از بیت کوین (BTC) به ساتوشی (SATS) شد. او با نقل گلایه بسیاری از افراد از گرانی بیت کوین به مبلغ ۵۸ هزار دلار، می‌گوید ساتوشی (کوچکترین واحد اندازه‌گیری بیت کوین) باید در جداول صرافی‌ها استفاده شود. کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، وبسایت رصد رمز ارزها، رصد قیمت ساتوشی را آغاز کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است استفاده از ساتوشی در اعلام اخبار بیت کوین می تواند جذابیت آن را برای کاربران افزایش دهد.

منبع: beincrypto

حجم بازار رمز ارزها از ۲.۵ تریلیون دلار عبور کرد

با عبور قیمت اتریوم (ETH) از ۴ هزار و ۱۵۰ دلار، حجم بازار رمز ارزها روز دوشنبه از ۲ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. رقم فعلی حجم بازار بالاترین رکورد تاریخی بازار رمز ارزها است و ۲۰۰ درصد بیشتر از ارقام ابتدای سال جاری میلادی است. بنابر اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، حجم بازار اتریوم از ۴۸۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

منبع: financemagnates  

سی‌ان‌بی‌سی: به زودی صدها بانک آمریکایی امکان معامله بیت کوین را ارائه می‌دهند

یک گزارش جدید از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا (CNBC) اعلام کرد گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) و شرکت خدمات اطلاعات ملی فیدلیتی (Fidelity National Information Services) در حال همکاری برای ارائه خدمات به بانک‌های آمریکایی هستند که قصد دارند امکان معامله بیت کوین را به مشتریان خود بدهند. پاتریک سلز (Patrick Sells)، مدیر خدمات بانکداری NYDIG گفت که تا الان بیش از ۱۰۰ بانک به این برنامه ملحق شده‌اند.   

منبع: hypebeast

سود ۲.۲۵ درصدی صرافی جمینی برای سپرده‌های داج‌کوین

صرافی جمینی (Gemini)، که توسط تایلر و کامرون وینکلووس (Tyler and Cameron Winklevoss) راه‌اندازی شده است، سرویسی به نام جمینی ارن (Gemini Earn) را در فوریه راه‌اندازی کرد که حالا همین سرویس از یکشنبه به سپرده‌های داج‌کوین (Dogecoin) سود روزشمار سالانه ۲.۲۵ درصد اعطاء می‌کند. این سرویس هیچ محدودیتی در مقدار سپرده ندارد، سپرده را قفل نمی‌کند و هیچ کارمزدی بابت واریز و برداشت اخذ نمی‌کند. این سرویس در حال حاضر فقط در سنگاپور و ۵۰ ایالت آمریکا در دسترس هست. ۲۸ رمز ارز مانند بیت کوین (با سود سالیانه ۲.۰۵ درصد) و اتریوم (با سود سالیانه ۳.۰۵ درصد) تا پیش از این شامل این خدمات بودند و از دیروز علاوه بر داج‌کوین، سوشی‌سوآپ (SUSHI)، اینجکتیو پروتکل (INJ) و ماتیک (MATIC) هم به آن اضافه شدند.

منبع: decrypt

جی‌پی‌مورگان: قیمت اتریوم باید در حدود ۱۰۰۰ دلار باشد

تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) می‌گویند یک بررسی ساده میزان استخراج و تعداد آدرس‌های غیرتکراری بر روی شبکه اتریوم نشان می‌دهد اتر (توکن بومی شبکه اتریوم) باید ارزشی معادل یک‌سوم ارزش معاملاتی روز دوشنبه داشته باشد و قیمت آن باید در حدود ۱۰۰۰ دلار باشد. این تحلیلگران معتقدند استقبال موسسات مالی و تغییرات شبکه موجب افزایش قیمت اخیر شده است. ارزش اتر در حدود ۴۵۰ درصد رشد سالانه داشته است.

منبع: businessinsider

برداشت از بایننس موقتا مسدود شد

صرافی بایننس با انتشار توییتی اعلام کرد عملیات برداشت را برای تمامی ارزهای دیجیتال به‌صورت موقت مسدود کرده است. این صرافی، صبح امروز نیز از تعلیق موقتی برداشت‌ ارزهای دیجیتال اتر (ETH) و استلار (XLM) به دلیل حجم بالای معاملات آنها خبر داده بود. تیم بایننس به کاربران خود اطمینان داده برای ازسرگیری برداشت‌ها تمام تلاش خود را می‌کند. با این حال بسیاری از کاربران، در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی‌اند این موضوع موجب زیان مالی آنها شده است.

منبع: u.today

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.