چین تا ایران | خاور میانه قطب استخراج بیت کوین

چین تا ایران | خاورمیانه قطب استخراج بیت کوین

چین تا ایران | خاور میانه قطب استخراج بیت کوین

کاهش قدرت مطلق استخر های استخراج

طبق گزارشی، ماینرهای مستقل یا به عبارتی ماینرهایی که به استخرهای استخراج خاصی متکی و متصل نیستند، درصد قابل‌ توجهی از نرخ هش ریت کل شبکه استخراج بیت کوین  را در حال حاضر در اختیار دارند، و این نشان از این دارد که شبکه استخراج بیت کوین به طور فزاینده‌ای در حال غیرمتمرکز شدن است، زیرا مدت بسیار طولانی استخر Bitmain قدرت اصلی فضای استخراج بوده و نفوذ زیادی داشته‌ است .بنابراین دیدن کاهش قدرت استخرهایی چون Antpool یا دیگر استخرهای شخصی بیت‌مین و یا سایر استخرهای  وابسته، اتفاق خوبی برای ماینرهای شخصی است.

چین با بیت کوین ارزان 2400 دلاری

طبق گزارشی از JP مورگان ، هزینه فرآوری برای استخراج یک بیت کوین به طور متوسط در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ در حدود ۴۰۰۰ دلار در سراسر جهان بیان شد که  این میزان از هزینه، با در نظر گرفتن قیمت بیت کوین ، استخراج به‌ صرفه را برای بسیاری از ماینرها در اقصی نقاط جهان بسیار دشوار ساخته است.

برای مثال در چین، هنوز نیز  استخراج امری بسیار سودآور است اگر شما یک قرارداد مستقیم با ژنراتورهای برق داشته باشید. چون در این صورت می‌توانید استخراج بیت کوین  را درحدود ۲۴۰۰ دلار در هر بیت کوین انجام دهید. اما برای کسانی که باید با میانگین جهانی هزینه استخراج بیت کوین دست و پنجه نرم کند، آن هم زمانی که قیمت آن حتی ۴۰۰۰ دلار هم نیست، اوضاع به‌شدت متفاوت است، بنابراین این عده  یا با ضرر استخراج می‌کنند و یا بسیاری از آن‌ها ماشین‌های استخراج بیت کوین  خود را خاموش می‌کنند، اما برخی دیگر به‌دنبال راه حل‌هایی برای ارزان‌تر شدن استخراج بیت کوین می‌گردند. بنابراین حتی کاهش قیمت بیت کوین ، به معنی پایان بیت کوین و یا شبکه bitcoin نیست، بلکه به این معنی است که ماینرها به نوآوری بیشتری برای کسب سود نیازمندند.

تیتان، افزایش نرخ استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها

Bloqlabs Titan :

Bloqlabs نسخه بتا تیتان را منتشر کرده‌است که نرم‌افزار جدیدی برای ماینرهای ارز دیجیتال است. این شرکت مدعی است که می‌تواند هش ریت را در هر دستگاه استخراج ارز دیجیتالی، با بالا بردن تا دو رقم، به حداکثر برساند. درحالی که آن‌ها این برنامه را رایگان عرضه می‌کنند، انتظار دارند درصدی از سود حاصل را به آن‌ها بازگردانند. هدف اصلی در اینجا افزایش طول عمر دستگاه‌ های استخراج است. آن‌چه که Bloqlabs برای ماینرها انجام می‌دهد تنها برای استخراج بیت کوین نیست، بلکه می‌تواند برای بسیاری از الگوریتم‌های مختلف ماینینگ نظیر استخراج لایت کوین و اتریوم نیز اعمال شود.

از چین تا ایران ! خاورمیانه می‌تواند قطب ماینینگ بیت کوین شود!

خاورمیانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک خانه جدید برای ماینرهای کریپتو است. از چین به ایران! در حال حاضر برای انجام این کار، ماینرهای سراسر جهان از چین به سمت ایران درحال حرکت‌اند، اما ورود به ایران آسان نیست چرا که ایران واردات دستگاه‌های استخراج را ممنوع کرده‌است. بنابراین آن‌ها یا پشت مرز مانده و یا توقیف شده‌اند.

40000 دستگاه و تجهیزات ماینینگ در گمرک ایران؟!

جالب توجه است، مقامات گمرک ایران در حال حاضر چیزی در حدود 40 هزار دستگاه و ادوات ماینینگ را در تصرف دارند. چه می‌شود اگر ایران یکی از جایگاه‌های بزرگ صنعت ماینینگ باشد؟ ایران می‌توانند این حقیقت را مد نظر قرار دهند که آن‌ها 40000 دستگاه و تجهیزان ماینینگ را در دست دارند و تا کنون هیچ مدرک و بیانیه‌ای برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد.

رقابت ادامه دارد: گرجستان و جایگاه آن در دنیای کریپتو

نه تنها ایران، بلکه تعداد زیادی از کشورها درحال ورود به صنعت استخراج رمزارزها بطور رقابتی هستند. به عنوان مثال، گرجستان در حال تزریق پول در استخراج بیت کوین، حتی در شرایطی است که قیمت بیت کوین رو به کاهش است. در مجموع 200000 تن از مردم عادی گرجستان مشغول استخراج بیت کوین هستند. این برای کشوری که 3.7  میلیون نفر جمعیت دارد، رقم قابل توجهی است. در مجموع ۱۰ درصد از تامین برق گرجستان برای ماین کریپتو کارنسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی نوبت به استخراج بیت کوین در گرجستان می‌رسد نقش موثر شرکت Bitfury را نمی‌توان نادیده گرفت.

(گروه Bitfury  بزرگترین ماینر صنعتی در خارج از چین، توسعه دهنده نرم افزار و سخت افزار برای کار با بلاک چین بیت کوین است که یکی از مرکز داده های این شرکت در کشور گرجستان قرار دارد) جالب است، حتی زمانی که خیلی از ماینرها مجبور بودند عملیات ماینینگ خود را کاهش دهند، صنعت ماینینگ در گرجستان کاملا قوی به‌کار خود ادامه داد! بطوری‌که آن‌ها در حال حاضر در حال آزمایشی با ۱۶۰ تانک (دستگاه های استخراج قدرتمند) ساخته‌شده از فولاد ضد زنگ محکم و پر انرژی و با استفاده از سیستم های کولینگ قوی هستند. این یک آزمایش برای کمک به کاهش هزینه انرژی و استخراج موثر و به‌صرفه ی بیتکوین است.

در کل گرجستان یکی از طرفداران و حامیان اصلی بلاک چین و کریپتوست، که به کمک Bitfury تمام بخش ثبت املاک خود را به بلاک چین منتقل کرد. و به‌دنبال روش‌ متفاوتی برای پرداخت مالیات با استفاده از بیت کوین است. گرجستان دارای دومین نرخ هش ریت استخراج بیت کوین در دنیا پس  از چین است. و چنین آمار قابل توجهی شاید به وجود امکانات استخراج Bitfury در نزدیکی تفلیس نامرتبط نیست.

امید است در ادامه‌ی خبر منتشر شده از ارائه پیش نویس سیاست‌نامه جدید بانک مرکزی و توجه مسئولین به این حوزه، شاهد راهکار هایی برای ورود مطمئن و امن سرمایه و استفاده از بلاک چین، رمز ارزها و تمامی مزایای حاصل از این فناوری‌های نوین با آغوش باز باشیم.

منبع : coinnounce

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.