تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

راه‌اندازی استیبل کوین مشترک ایران و روسیه و تاثیر آن بر دلار

روز گذشته خبرگزاری روسی Vedomosti از راه‌اندازی یک استیبل کوین مشترک بین ایران و روسیه با پشتوانه طلا خبر داد. به گفته این خبرگزاری، هدف از راه‌اندازی این توکن که «توکن منطقه خلیج فارس» نام‌گذاری شده استفاده به عنوان یک روش پرداخت در تجارت خارجی و انجام تراکنش‌های فرامرزی به‌ جای استفاده از ارزهایی مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال ایران عنوان شده است.

به دنبال اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه و ایران، این دو کشور از سال گذشته در حال گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال ملی برای تسویه حساب‌های تجاری خارجی خود بوده‌اند.
کریس دوونشایر الیس، رئیس Dezan Shira & Associates که یک شرکت سرمایه‌گذاری پان آسیایی است، گفت

ایجاد بالقوه این استیبل کوین مشترک توسط روسیه و ایران تهدیدی برای دلار آمریکا در آینده نزدیک نخواهد بود، اما این ابتکار می‌تواند در طول زمان با ترغیب سایر کشورها به استفاده از ارزهای دارای پشتوانه به تضعیف آن کمک کند.

او در ادامه افزود:

این پشتوانه می‌تواند فقط طلا نباشد. دارایی‌های مادی دیگری مانند هیدروکربن‌ها، تولیدات کشاورزی، سایر فلزات گران‌بها، جواهرات و حتی آب شیرین هم می‌تواند به عنوان پشتوانه مورد استفاده قرار گیرد.

دوونشایر الیس خاطرنشان کرد:

بدیهی است از نظر پشتوانه طلا، کشورهایی که دارای ذخایر بزرگ طلای استخراج‌نشده مانند استرالیا، روسیه، آفریقای جنوبی، اندونزی و برزیل هستند، در این میان سود خواهند برد.

دوونشایر الیس توضیح داد که ظهور شبکه بزرگتری از توکن‌های با پشتوانه دارایی می‌تواند به کشورها کمک کند تا با ارائه جایگزینی برای سیستم بانکی سوئیفت، دلار آمریکا و یورو، تحریم‌های غرب را دور بزنند.

او گفت:

«کشورهایی مانند ونزوئلا که به شدت تحت تحریم هستند اما دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان هستند، مشتاق رویارویی با این نوع توسعه فناوری هستند.

پل گونچاروف، مدیر بخش تحقیقات مرتبط با ارزهای دیجیتال در شرکت Dezan Shira & Associates در مسکو، راه‌اندازی احتمالی توکن خلیج فارس به عنوان یک «تغییر تکتونیکی» توصیف کرد که پیامدهای جدی نه تنها برای دلار آمریکا بلکه برای بانک‌های مرکزی سراسر جهان خواهد داشت.

او اشاره کرد که ظهور یک توکن مبتنی بر دارایی با ارائه یک جایگزین امن بسیار جذاب که نمی‌تواند علیه مالکان و کاربران چنین توکن‌هایی مورد استفاده قرار گیرد، چالشی جدی برای ارزهای سنتی فیات ایجاد می‌کند.

گونچاروف در ادامه صحبت‌هایش این‌گونه استدلال کرد که:

«چنانچه این توکن دارای پشتوانه دولتی به طور رسمی راه اندازی شود و به طور فعال مورد استفاده قرار گیرد، با مقاومت سخت چندین دولت و زیرساخت مالی که از تجارت با ارزهای ثابت آنها حمایت می‌کنند، قرار خواهد گرفت.»

طبق گزارشات موجود، توکن مشترک ایران و روسیه ابتدا در منطقه ویژه اقتصادی آستاراخان، محلی در روسیه که محموله‌های ایران پذیرفته می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، آنتون تکاچف از قانون‌گذاران روس، بر این موضوع تاکید کرده است که انجام این پروژه مشترک بین بیران و روسیه تنها زمانی امکان‌پذیر است که تنظیم‌گری بازار دارایی‌های دیجیتالی روسیه کامل شود.

اخبار Coincast امروز:

  • پیش بینی بیت کوین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری
  • دولت سئول پروژه متاورس این شهر رو عمومی می‌کنه
  • قانون‌گذارهای ژاپنی میخوان با ارزهای دیجیتال مثل بانک‌های سنتی رفتار بشه

شرح کامل این اخبار را در کوین‌کست امروز اکسکوینو گوش کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا