اخبار ارز دیجیتال

31% استرالیایی‌ها، هولدر هستند

طی یک تحقیق تازه مشخص شده است که حوزه ارزهای دیجیتال، ششمین گزینه محبوب سرمایه‌گذاری، برای استرالیایی‌ها است.
در آخرین مطالعات سرمایه‌گذار استرالیایی، ASX، تخمین زده است که تقریباً 15٪ استرالیایی‌ها بخشی از ثروت خود را در کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این رقم تا در سال 2021 به 17% نیز رسیده بود.
این تحقیق همچنین نشان داد که استرالیایی‌های جوان تمایل بیشتری به این صنعت دارند و 31 درصد آن‌ها HODLers (هولدر) هستند.

آخرین ترندها در “The Land Down Under”

بر اساس این تجزیه و تحلیل، تقریباً از هرهفت استرالیایی، یک نفر وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است و مردان (69 درصد) سهم بیشتری از سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دهند. اکثر افراد بین 340 تا 3400 دلار برای ارزهای دیجیتال هزینه کرده‌اند، درحالی‌که تنها 10 درصد آن‌ها بیش از 67000 دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نگاهی دقیق‌تر به گروه‌های مختلف جمعیتی نشان می‌دهد که جوانان به طور قابل توجهی نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر به بازار علاقه‌مند هستند. 31 درصد از سرمایه‌گذاران به اصطلاح «نسل بعدی» یا کسانی که میانگین سنی 21 سال دارند، بیت کوین یا آلت کوین خریداری کرده‌اند.

شرکتی که این مطالعه را انجام داده است معتقد است که افراد جوان‌ استرالیایی نسبت به نسل قبل خود، ریسک‌پذیرتر هستند، به همین دلیل است که احتمال بیشتری دارد که نوسانات کریپتو را تحمل کنند و وارد اکوسیستم آن شوند.
ASX اظهار کرد:
«اکثریت استرالیایی‌ها، ماهیت چرخه‌ای سرمایه‌گذاری را درک می‌کنند، به طوری که 29 درصد می‌گویند کاهش 20 درصدی موجودی پرتفوی آن‌ها خطری است که می‌دانند ممکن است رخ دهد و 36 درصد دیگر گفتند اگر این اتفاق بیفتد، نگران هستند، اما منتظر خواهند بود ببینند آیا وضعیت بهبود یافت یا نه.»

این موسسه اضافه کرد که “سرمایه گذاران نسل آینده” در مورد فناوری‌های جدید هیجان‌زده هستند و گاهی اوقات آرزو می‌کنند با چیزهایی درگیر شوند که والدین‌شان از آن‌ها اجتناب می‌کنند.
سرمایه‌گذاران با ارزش بالا (HVI) نیز این بخش را جذاب می‌دانند. 33 درصد صاحب ارزهای دیجیتال هستند، در حالی که میانگین سرمایه‌گذاری آن‌ها نزدیک به 88000 دلار است.

سرمایه‌گذاری در سهام و املاک و مستغلات رایج‌ترین انتخاب برای استرالیایی‌ها است. سپرده‌های مدت‌دار، ETFها و سهام بین‌المللی 5 رتبه برتر را تشکیل می‌دهند، درحالی‌که ارزهای دیجیتال در رتبه ششم قرار دارند.

ارقام سال گذشته

به نظر می‌رسد که عدم اطمینان مداوم در بازار کریپتو باعث خروج شدید سرمایه‌گذاران استرالیایی‌ شده است، ایندیپندنت ریسرچ در نوامبر 2022 تخمین زد که بیش از 25 درصد از مردم محلی HODLers (هولدرها) هستند.

مشابه نظر ASX، تجزیه‌وتحلیل سال گذشته نشان داد که اکثرا جوانان رمزارزها را خریداری کرده‌اند و تنها 10 درصد از افراد بالای 65 سال این کار را انجام داده‎‌اند.آگاهی رمزارز در سطح بالایی قرار داشت و تقریباً 90 درصد از وجود بیت کوین اطلاع داشتند. تقریباً 43٪ اطلاعاتی در مورد اتریوم (ETH) داشتند، در حالی که Tether (USDT) ،Dogecoin، ریپل، Solana و Cardano نیز محبوب بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا