هر آنچه درباره فاست ارز دیجیتال باید بدانید

هر آنچه درباره فاست ارز دیجیتال باید بدانید

در دنیای گسترده ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک‌چینی که امروزه از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند، هرکسی به دنبال راهی برای ورود به این دنیا و سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال و افزایش سرمایه و دارایی خود است.

شبکه‌های بلاک‌چینی مکانیسم‌های متنوع و زیادی را برای توزیع ارزهای دیجیتال مثل ایردراپ طراحی کرده‌اند. کریپتو فاست یا فاست ارز دیجیتال نیز یکی از همین مکانیسم‌ها به شمار می‌رود. فاست‌ها، نرم‌افزار یا برنامه‌هایی هستند که مقادیر اندکی از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پاداش و در ازای وظایف و کارهای مشخصی بین کاربران توزیع می‌کند. در واقع نام فاست که به معنای «شیر آب» است نیز به همین دلیل انتخاب شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با فاست ارز دیجیتال و هر آنچه که نیاز است درباره این مفهوم بدانید آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فاست ارز دیجیتال چیست؟

فاست در حقیقت نوعی اپلیکیشن یا برنامه است که این وعده را به کاربران خود داده تا در ازای انجام کارهای مشخص و ساده، ارز دیجیتال دریافت کنند. به عبارتی دیگر، این پلتفرم مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش برای انجام برخی وظایف درخواستی از قبیل تماشای تبلیغات، ویدیوها، تکمیل نظرسنجی، شرکت در آزمون‌ها و کلیک روی لینک‌های مشخصی بین کاربران خود توزیع می‌کند.

فاست ارز دیجیتال چیست؟
فاست ارز دیجیتال چیست؟

به این ترتیب آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند سرمایه و پول خود را صرف خرید ارزهای دیجیتال کنند می‌توانند به راحتی و بدون داشتن سرمایه با استفاده از فاست، ارز دیجیتال ذخیره کنند. برای انجام این کار تنها کافی است تا در وب سایت رسمی فاست ثبت‌نام کنید و یک کیف پول معتبر داشته باشید.

هدف از پیدایش فاست ارز دیجیتال چیست؟

در دنیای امروز که فناوری و تکنولوژی حرف اول را در دنیا می‌زند، محبوبیت ارزهای دیجیتال و استفاده از آن‌ها در جنبه‌های مختلف زندگی نیز رو به گسترش است. خیلی‌ها با آموزش و فعالیت در این حوزه علاوه بر افزایش دانش و آگاهی خود مشغول درآمدزایی و حفظ ارزش پول خود هستند.

در این میان افرادی نیز هستند که از قدرت ریسک‌پذیری کمتری برخوردارند و ترجیح می‌دهند بیرون گود بایستند و از دور شاهد فراز و نشیب‌های این بازار باشند. اما واقعیت این است که به رغم اینکه رمز ارزها کاربردهای گسترده و زیادی دارند اما همچنان به یک جریان اصلی تبدیل نشده‌اند و برای بسیاری از مردم یک مقوله جدید به حساب می‌آیند.

در واقع هدف اصلی و ایده‌ای که پشت فاست‌های کریپتو قرار دارد، افزایش آگاهی مردم و آشنایی بیشتر آن‌ها با ارزهای دیجیتال و درگیر شدن با این مقوله بوده است. افراد در ازای آموزش و یادگیری پاداش دریافت می‌کنند. سایت‌ها و برنامه‌های فاست با این امید که مردم با آموزش و فراگیری، در آینده در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند کار خود را شروع کرده‌اند.

تاریخچه پیدایش فاست ارز دیجیتال

پیدایش فاست ارز دیجیتال به سال ۲۰۱۰ برمی گردد. به دنبال روی کار آمدن بیت‌کوین، اولین و برترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ و پس از عمومی شدن این شبکه، فاست‌های ارز دیجیتال هم شروع به کار کردند.

از آنجا که بیت‌کوین در ابتدای تولد خود، ارزش و محبوبیت بالایی نداشت و خیلی‌ها حتی هنوز با این نام آشنایی نداشتند شخصی به اسم گوین اندرسون Gavin Andersen تصمیم گرفت در ازای آموزش به افراد و تکمیل آزمون‌های عمومی به آنها بیت‌کوین پاداش دهد.

تاریخچه پیدایش فاست ارز دیجیتال
تاریخچه پیدایش فاست ارز دیجیتال

به افرادی که در این برنامه یا همان فاست شرکت می‌کردند  ۵ بیت‌کوین پاداش تعلق می‌گرفت. اما امروزه فاست ارزهای دیجیتال با چنین مبالغی وجود ندارد و فاست‌های بیت‌کوین تنها مقدار کمی ساتوشی، که کوچکترین واحد یک بیت‌کوین، است پاداش می‌دهند.

با روی کار آمدن پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتال و افزوده شدن به تعداد این دارایی‌ها در جهان، Faucetهای ارز دیجیتال متعددی آغاز به کار کردند که در ازای انجام وظایف و کارهای مشخص و ساده، وعده پاداش در قالب رمز ارزهای مختلفی را به کاربران خود می‌دهند.

فاست‌های اتریوم، لایت‌کوین، مونرو، ترون و زی کش از جمله شناخته‌شده‌ترین این فاست‌ها هستند.

مزایای فاست ارز دیجیتال چیست؟

از مهمترین ویژگی‌های فاست ارز دیجیتال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

• یکی از برترین مزایای فاست ارز دیجیتال، دریافت رمز ارز رایگان است. به رغم سرمایه‌گذاری در این حوزه که نیاز به سرمایه و پول کاربر دارد در این روش تنها زمانی که صرف این کار می‌کنید اهمیت دارد. هرچه زمان بیشتری را برای انجام این کار صرف کنید، پاداش رمز ارزی بیشتری هم به شما تعلق خواهد گرفت.

• دریافت پاداش نامحدود از دیگر مزایای اصلی فاست ارز دیجیتال است. به طور معمول کاربر می تواند طی دفعات متوالی از یک فاست ارز دیجیتال پاداش دریافت کند. هر چه میزان وظایف و کارهایی که از شما خواسته می‌شود انجام دهید بیشتر شود مقدار پاداشی که به شما تعلق خواهد گرفت نیز افزایش پیدا می‌کند.

• اگر به دنبال روشی بدون ریسک برای آموزش و یادگیری در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، فاست ارز دیجیتال روشی مناسب برای شما است.

چطور از فاست ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

برای استفاده از فاست ارز دیجیتال نیاز به آموزش خاصی نیست. با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید از این ویژگی منحصربفرد استفاده کنید. در مرحله اول، به دنبال یک سایت فاست ارز دیجیتال معتبر بگردید و سپس در آن ثبت‌نام کنید.

چطور از فاست ارز دیجیتال استفاده کنیم؟
چطور از فاست ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات اولیه و آدرس والت خود می‌توانید کار خود را شروع کنید. با انجام دادن وظایف معین، مقدار مشخص از رمز ارز به آدرس کیف پول ثبت شده شما واریز خواهد شد. توجه داشته باشید هرچه کاری که انجام می‌دهید ساه‌تر باشد میزان رمز ارزی که به شما پاداش داده می‌شود کمتر خواهد بود.

بهترین فاست‌های ارز دیجیتال کدام است؟

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین فاست‌های ارز دیجیتال پرداختیم:

فاست بیت‌کوین

بهترین فاست‌های بیت‌کوین عبارتند از:

  • Freebitcoin
  • Cointiply
  • Coinpayu

در این سایت‌های فاست بیت‌کوین، کاربران می توانند با حل کپچا و پازل مستقیم بیت‌کوین دریافت کنند. حداکثر میزان برداشت در این سایت‌ها از ۰/۰۰۰۲ BTC تا ۰/۰۰۲ BTC است.

فاست بیت‌کوین
فاست بیت‌کوین

فاست اتریوم

یکی دیگر از مهمترین فاست‌های ارز دیجیتال فاست اتریوم است که عملکردی مشابه بیت‌کوین دارد. در این نوع فاست، کاربران به جای ساتوشی، اتر پاداش می‌گیرند. این سایت روشی مناسب برای دریافت توکن اتر رایگان از طریق مشارکت در تبلیغات است. از فاست‌های مهم اتریوم عبارتند از:

  • Ethereum Faucet: در این سایت می توانید با تکمیل کپچا اتر کسب کنید. این سایت دارای بیش از ۴۵۰ هزار کاربر است.
  • Trustdice: در این سایت فاست اتریوم کاربران می‌توانند هر ۶ ساعت یک‌بار، رمز ارز دریافت کنند.
فاست اتریوم
فاست اتریوم

فاست لایت‌کوین

فاست لایت کوین در قالب توکن LTC یا همان لیتوشی پرداخت می‌شود. از بهترین فاست‌های لایت‌کوین عبارتند از:

  • Free Litecoin: این سایت با برخورداری از بیش از ۳ میلیون کاربر تاکنون بالغ بر ۹،۰۰۰ LTC پاداش به کاربران خود داده است.
  • Free LTC: عمده تمرکز این سایت روی تبلیغات و شرط‌بندی است. سایت فاست Free LTC بیش از ۲۲۰ هزار کاربر داشته و تاکنون بیش از ۲۷،۰۰۰ LTC پاداش پرداخت کرده است.
فاست لایت‌کوین
فاست لایت‌کوین

بهترین فاست مونرو

 دو نمونه از بهترین فاست‌های مونرو عبارتند از:

  • Monerofaucet: کاربران در این سایت فاست می‌توانند در هر پاداش بین ۰/۰۰۰۰۰۵ تا ۰.۰۲۵ توکن مونرو به دست آورند. پاداش‌ها را می‌توان هر ۶۰ دقیقه یکبار دریافت کرد.
  • Express Faucet: پاداش‌ها در این سایت هر ۴ ساعت یکبار و به میزان ۰.۰۰۰۴۲۷۵۴ XMR است. علاوه‌براین، کاربران این سایت می‌توانند در قرعه‌کشی نیز شرکت کنند و توکن رایگان بیشتری به دست آورند.
فاست مونرو
فاست مونرو

بهترین فاست ترون

اگر به دنبال کسب توکن رایگان ترون TRX هستید با انجام بازی‌، معرفی دوستان، تکمیل نظرسنجی‌ها و کارهای دیگر می‌تواند TRX رایگان کسب کنید بهترین فاست‌ها برای کسب توکن رایگان ترون عبارتند از:

  • Xcolander: در این سایت با استفاده از یک گردونه شانس، TRX پاداش داده می‌شود.
  • Free-Tron: کاربران این سایت نیاز به انجام هیچ کار خاصی ندارند! و تنها با ایجاد حساب کاربری می توانند توکن ترون جایزه بگیرند. حداکثر میزان برداشت از این سایت ۱۰ TRX بوده و برای برداشت نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی نخواهید داشت.
 فاست ترون
فاست ترون

بهترین فاست زی کش

با ثبت‌نام و فعالیت در سایت‌های فاست زیر، ارز دیجیتال ZEC دریاف کنید:

Pipeflare: از کوین ZEC پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با ایجاد حساب کاربری و حل یک کپچا در هر روز، پاداش آن را به صورت رایگان دریافت کنید. میانگین پاداش این سایت فاست ۰/۰۰۰۰۵۰۰ ZEC است و آستانه محدودیت برداشت ندارد.
Globalhive: این فاست نیز Zcash رایگان ارائه می‌دهد و می‌توانید پاداش آن را هر بیست ساعت دریافت کنید. میانگین پاداش این سایت ۰/۰۰۰۰۳۱۰۰ ZEC است که بلافاصله به صورت مستقیم به کیف پول شما واریز می‌شود.

آیا کسب درآمد از طریق فاست ارز دیجیتال روشی مطمئن است؟

با توجه به اینکه برای کسب درآمد از طریق فاست ارز دیجیتال داشتن یک کیف پول رمز ارزی الزامی است به همین خاطر توصیه می‌کنیم از یک کیف پول خالی برای این کار استفاده کنید. بازار ارزهای دیجیتال هم مانند دیگر بازارهای مالی خالی از ریسک نیست و احتمال هک در اینگونه بازارها همیشه وجود داشته است.

دو کیف پول تراست والت و متامسک از جمله برنامه‌هایی هستند که امکان ایجاد تعداد متعددی از کیف پول‌ها را در قالب یک اپلیکیشن برای کاربران فراهم کرده‌اند. به این ترتیب می توانید با ساختن یک کیف پول جدید در هر یک از این اپلیکیشن‌ها، کیف پول فاست ارز دیجیتال خود را از دیگر کیف پول‌های خود جدا کرده و با خیالت راحت به ذخیره رمز ارزهای خود پردازید.

چگونه فاست ارز دیجیتال مطمئن و مناسب پیدا کنیم؟

به طور کلی فاست‌های ارز دیجیتال زیاد و متنوعی در بازار وجود دارند که معمولا هر یک ارائه‌دهنده ارز دیجیتال به خصوصی هستند و تنها تعداد اندکی از این فاست‌ها را می‌توان یافت که ارزهای دیجیتال متنوعی را به عنوان پاداش به کاربران ارسال کنند.

چگونه فاست ارز دیجیتال مطمئن و مناسب پیدا کنیم؟
چگونه فاست ارز دیجیتال مطمئن و مناسب پیدا کنیم؟

برای اینکه یک فاست خوب و مناسب پیدا کنید در وهله اول لازم است رمز ارزی را که می‌خواهید از این طریق کسب کنید را پیدا کرده و سپس در صفحات اجتماعی معتبری همچون توییتر به دنبال فاست متناسب با آن بگردید.

در ادامه لیستی از بهترین و مطرح‌ترین سایت‌های فاست ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم:

Faucet Crypto

freebitco.in

Bitcoinker

Moon Bitcoin

Bitcoin Zebra

Freebitcoin

FireFaucet

Cointiply

Bitcoin Aliens

Bitcoin Aliens

TimeForBitcoin

TimeForBitcoin

Claim free Coin

Satoshi Quiz

GetYourBitcoin

Daily Free Bits

SatoshiLabs

سخن پایانی

اساسا فاست‌های ارز دیجیتال مقوله‌ای جداناپذیر در صنعت ارزهای دیجیتالی هستند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دنبال راهی بی‌دردسر و آسان برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستید، این روش شیوه‌ای مناسب برای شما یه شمار می‌رود.

اگرچه سودهایی که از روش فاست به دست می‌آیند شاید قابل توجه نباشد اما این روش برای درآمدزایی در اوقات فراغت می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. تنها نکته‌ای که باید برای این کار در نظر داشته باشید این است که سایت‌های جعلی و کلاهبرداری در این حوزه کم نیست بنابراین لازم است با تحقیق و بررسی‌های لازم، فاستی امن و معتبر را پیدا کنید. و در نهایت برای اینکه به درآمد مناسبی از این راه برسید لازم است صبر و حوصله خودتان را بالا ببرید.

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.