پیروزی ریپل دربرابر SEC

موفقیت بزرگ ریپل علیه SEC؛ افزایش ۸ درصدی قیمت XRP

در دسامبر سال  2020 میلادی، کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا (SEC) دعوایی علیه شرکت ریپل آغاز کرد. SEC معتقد بود که توکن XRP درواقع نوعی اوراق بهادار است و شرکت ریپل با اقدام به فروش این توکن، بدون رعایت قوانین کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا، اقدام به جذب سرمایه کرده است. بعد از شکایت SEC علیه ریپل، قیمت توکن XRP بیش از ۶۹ درصد ریزش داشت و شرکت‌هایی با ریپل قطع همکاری کردند.

استدلال ریپل این بود که XRP یک توکن دیجیتال است و نباید به‌عنوان اوراق بهادار درنظر گرفته شود. در همین حین، دادگاه ادعای SEC را رد کرد و به ریپل اجازه داد تا فعالیت خود را ادامه دهد و از سوابق خود محافظت کند.

امروز Ripple Labs، در مسیر پرونده خود پیروزی مهمی به دست آورد و افزایش قیمت ۸ درصدی داشت.

قاضی پرونده درخواست SEC برای مهر و موم کردن تمام اسناد مربوط به سخنرانی سال ۲۰۱۸ آقای William Hinman، رئیس سابق SEC را رد کرد. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، محتوای این سخنرانی به ضرر کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا است و اگر این مدارک به دادگاه راه پیدا کنند، وکلای ریپل دست بالا را می‌گیرند.

در سخنرانی مذکور، هینمن، رئیس سابق SEC اظهار کرده که اتریوم را نمی‌توان جزو اوراق بهادار محسوب کرد.

پیروزی بزرگ ریپل در دادگاه

قاضی دادگاه اعلام کرد که اسناد هینمن، مشمول دسترسی عمومی هستند و به دفترداران خود دستور داد تا این مستندات را از حالت مهر و موم شده خارج کنند. 

در بیانیه قاضی آمده:‌ «صرف‌نظر از این‌که دادگاه درنهایت تشخیص بدهد که اسناد سخنرانی هینمن، به‌عنوان مدارک قابل پذیرش است یا نه، این اسناد مشمول دسترسی عمومی خواهند بود. چرا که به عملکرد قضایی کمک می‌کنند و مرتبط با موضوع هستند.»

بعد از اعلام این خبر، قیمت ریپل افزایش خوبی پیدا کرد و شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارز ریپل را در وب‌سایت اکسکوینو مشاهده کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.