تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

اتریوم، مقصد بعدی سرمایه‌گذاران در سال 2021

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، بازار ارزهای دیجیتال شاهد علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران نهادی و سرازیری سرمایه‌های کلان به سوی پروژه‌های رمز ارزی بود. طی این مدت، بیشتر توجه سرمایه‌گذاران بزرگ و عموم مردم به سوی بیت کوین معطوف شد. در این مقاله، به نقل از کوین تلگراف، بررسی خواهیم کرد که چرا اتریوم دارایی جذاب‌تری نسبت به پادشاه رمز ارزها بوده و چرا باید به اولین ارز دیجیتال برای هر سرمایه‌گذار تبدیل شود.

با در نظر گرفتن بالاترین رکورد بیت کوین ( ۴۰ هزار دلار)، افزایش ارزش اتریوم تا ۱۴۰۰ دلار چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد. اما خوب است بدانید که اتریوم از سقوط ماه مارس ۲۰۲۰، توانسته رشدی ۱۲۰۰ درصدی را تجربه کند. در حالی که ارزش بیت کوین در مدت مشابه، تنها حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. با استناد به برخی عوامل تعیین‌کننده می‌توان گفت که ممکن است اتر در سال ۲۰۲۱ نیز به افزایش قیمت خود ادامه داده و حتی سود بیشتری نسبت به پادشاه رمز ارز‌ها برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.

قیمت اتریوم

تقاضا در بین توسعه‌دهندگان

اتریوم، پلتفرم ایده‌آلی برای ایجاد پروژه‌های بلاک چین و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (ِDapps) است. تعداد توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 که بر بستر شبکه اتریوم معامله شده‌اند، از زمان پیدایش این شبکه تاکنون مسیری صعودی را طی کرده‌اند.

علی رغم این که اخیراً سرعت گسترش بازار برای شرکت‌های نوپای بلاک چین کاهش یافته، این رقم همچنان در حال رشد است. با وجود این که رقبای جدی بر سر راه اتریوم قرار گرفته‌اند، (پروژه‌های قدرتمندی مانند اتم، کاردانو، ترون، پولکادات و تزوس)، پلتفرم ارز دیجیتال ویتالیک بوترین همچنان سردمدار این مسیر است.

توکن‌های ERC-20

حجم رو‌به‌رشد تراکنش‌ها

طی سال ۲۰۲۰، بیش از ۱ تریلیون دلار تراکنش در بلاک چین اتریوم ثبت شد و توانست از غول پرداختی PayPal با بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر پیشی بگیرد. به خاطر داشته باشید که هر تراکنش، با کارمزد شبکه همراه بوده که آن‌ها نیز از طریق اتریوم پرداخت می‌شوند. از آن جا که نرخ رشد شبکه همچنان رو‌به‌رشد است، می‌توان با اطمینان انتظار ادامه روند صعودی ملکه ارزهای دیجیتال را داشت.

تحت هر شرایطی، علاقه به اتریوم همراه با تعداد کیف پول‌های فعال، نرخ تراکنش‌های شبکه و حجم تراکنش‌های این رمز روندی صعودی را طی می‌کنند.

تراکنش‌های اتریوم

توسعه بخش دیفای

در حالی که بیت کوین، پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال است، اتریوم رهبر صنعت نوپای دیفای (DeFi) به شمار می‌رود. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (Decentralized Finance) به مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی گفته می‌شود که اقدام به ارائه خدمات مالی به‌صورت غیر متمرکز و بدون واسطه می‌کنند. این صنعت در سال ۲۰۲۰ به محبوبیت زیادی دست یافت و توانست با طی کردن مسیری روبه‌رشد، توجه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را به خود جلب کند.

سرمایه قفل شده در دیفای

ارزش کل قفل شده در دیفای از ابتدای سال ۲۰۲۰ با رشدی 3300 درصدی توانست از 687 میلیون دلار به 23.2 میلیارد دلار برسد. نکته مهم درباره این جهش چشمگیر آن است که اتریوم، پلتفرم اصلی ایجاد و راه‌اندازی اکثر پروژه‌های جدید DeFi و استیبل کوین‌ها محسوب می‌شود.

نرخ انتشار استیبل کوین‌ها به طور مداوم در حال رشد است، چراکه دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه فیات (ارزهای دیجیتال با‌ثبات) به عنوان ابزاری مناسب برای تسویه حساب‌های سریع، ایجاد جفت‌های معاملاتی و حفظ ارزش سرمایه در نوسانات شناخته می‌شوند.

ذخایر استیبل کوین‌ها

گفتنی است سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های دولتی به امور مالی غیرمتمرکز و پتانسیل فناوری بلاک چین علاقه زیادی نشان می‌دهند. در اوت سال ۲۰۲۰، «Archax» و «Algorand» برای معرفی DeFi در میان موسسات، اقدام به توسعه ابزارهایی کردند. در پاییز همان سال، مشخص شد که شرکت «xSigma» نیز در حال توسعه خدمات DeFi بوده و برای راه‌اندازی یک صرافی غیر متمرکز به منظور معامله استیبل کوین‌ها آماده می‌شود.

همه ما به خاطر داریم که توجه سرمایه‌گذاران بزرگ به بیت کوین در سال میلادی گذشته، چطور روند این ارز را متحول کرد. اکنون، به نظر می‌‌رسد سایر بخش‌های صنعت رمز ارزها با شرایط مشابهی رو‌به‌رو شده‌اند و برخی از آن‌ها ارتباط مستقیمی با اتریوم دارند. باید عنوان کرد که جامعه رو به رشد و چند منظوره بودن فناوری اتریوم، مزیت اصلی این ارز محسوب می‌شود.

منبع: Cointelegraph

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا