چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
بیت‌کوین
بیت‌کوین که یک روزی بسیار بی‌ارزش بود حالا در حدود ۴۰ هزار دلار ارزش داره و نوسان قیمت آن بر دنیای کریپتو اثر میگذارد.

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۰ مرداد)

هند پرونده پولشویی چین را بررسی می‌کند

مقامات هندی در حال بررسی تبادلات رمز ارزی بایننس در ارتباط با پرونده پولشویی ۱۳۴ میلیون دلاری (بالغ بر ۱۰ میلیارد روپیه) چین هستند. مدیریت اجرای احکام وزارت دارایی هند از مدیران بایننس خواسته تا برای بازجویی و تحقیقات بیشتر در این خصوص حاضر شوند.
منبع: bitcoin.com

کشف ۱۲ صرافی غیرقانونی ارز دیجیتال در مکزیک

به‌دنبال شناسایی و کشف ۱۲ پلتفرم غیرقانونی رمز ارز توسط مقامات مکزیکی، احتمالات حاکی از ارتباط این صرافی‌ها با کارتل مواد مخدر خالیسکو (Jalisco) است. بر اساس قوانین مکزیک، هر یک از این ۱۲ صرافی مبلغ ۱۵ هزار دلار جریمه مالی خواهند شد.
منبع: cryptopotato

رشد ۳۳درصدی شرکت مانی‌گرام در سه ماهه دوم سال

شرکت خدمات مالی و حواله مانی‌گرام و شریک سابق ریپل، با انتشار گزارش سه ماهه دوم از مجموع درآمد ۲۳۹.۹ میلیون دلار خود خبر داد. الکس هلمز، مدیرعامل مانی‌گرام، گفته این شرکت پیشرفت عظیمی را در بخش دیجیتال خود تجربه کرده و با رشد ۳۳درصدی در انتقال وجوه و حواله‌ها روبه رو بوده است.
منبع: u.today

رئیس فدرال رزرو: آینده را نمی‌توان بدون دلار دیجیتال تصور کرد

لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو آمریکا، با اشاره به دلایل متعدد برای ایجاد نسخه دیجیتال دلار آمریکا، بر وجود آن برای داشتن آینده‌ای پایدار تاکید کرد. برینارد معتقد است که دلار دیجیتال هم کاربرد بین‌المللی دارد و هم داخلی. وی افزود آمریکا باید از این استفاده کرده و دلار دیجیتال خود را منتشر کند.
منبع: bitcoin.com

افزایش ۶ درصدی سختی شبکه بیت‌کوین

پس از ۴ دور سقوط پی‌در‌پی، سختی شبکه بیت‌کوین مجددا در فرآیند افزایشی قرار گرفت. پس از دو ماه روند نزولی سختی شبکه که همزمان با آفلاین شدن ماینرهای بزرگ در چین بود، سختی شبکه بیت‌کوین ۶ درصد افزایش پیدا کرد. این اولین بار از زمان سقوط بازار در ماه می است که تغییرات مثبتی در بیت‌کوین اتفاق می‌افتد.
منبع: decrypt

عرضه اولیه سهام رابین‌هود با کاهش ۷.۵ درصدی در هفته اول

عرضه اولیه سهام اپلیکیشن کریپتویی رابین‌هود (Robinhood) روز پنجشنبه با نماد ایچ‌او‌او‌دی (HOOD) آغاز شد اما در روز اول ارزش این سهم از رقم اولیه ۳۸ دلار به ۳۴ دلار و ۸۲ سنت رسید که معادل ۸.۴ درصد کاهش بود که در روز جمعه توانست یک درصد از این کاهش را جبران کند و به رقم ۳۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و هفته اول را با یک کاهش ۷.۵ درصدی به پایان رساند.
منبع: decrypt

شیبا اینو به لیست ارزهای صرافی ای‌تورو اضافه شد

ای‌تورو (eToro) به‌تازگی از اضافه کردن رمز ارز شیبا اینو (Shiba Inu) به فهرست ارزهای این صرافی خبر داد. این در حالی است که شیبا اینو با افت ۸۰ درصدی در دو هفته گذشته روبه رو بوده است. پلتفرم سرمایه‌گذاری ای‌تورو که قرار است اواخر سال جاری عمومی شود، دلیل این تصمیم را تقاضای قابل‌توجه مشتریان خود عنوان کرده است.
منبع: cryptopotato

ورود صندوق‌های سازمانی آلمان به حوزه رمز ارزها

از تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۱، صندوق‌های نهادی آلمانی مانند صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌گران می‌توانند تا ۲۰ درصد از دارایی خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. با اعمال قوانین جدید، ۴۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در رمز ارزها انجام خواهد شد و این امر زمینه را برای پذیرش گسترده‌تر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط این صندوق‌ها فراهم می‌کند.
منبع: cointelegraph

علاقه مدیرعامل مسترکارت به حضور این شرکت در دنیای کریپتو

میشل میباخ (Michael Miebach)، مدیر عامل مسترکارت (Mastercard)، در جمع مدیران این شرکت اعلام کرد این بسیار مهم است که این شرکت در فضای رمز ارز حضور داشته باشد. با افزایش استقبال از رمز ارزها و کاربرد آن‌ها، گرایش شرکت‌ها و موسسات مالی سنتی به این حوزه در حال افزایش است. میباخ افزود مسترکارت در حال طراحی یک ابتکار برای کمک به استارتاپ‌ها و یک پلتفرم آزمایشی برای بانک‌های مرکزی است.
منبع: cryptopotato

توقیف مزرعه استخراج بیت‌کوین در قرقیزستان

به‌دنبال حمله ماموران کمیسیون امنیت ملی قرقیزستان به یک مزرعه استخراج غیرقانونی بیت‌کوین که در محوطه مسکونی خصوصی مستقر بود، تعداد ۱۱۸ دستگاه ماینر توقیف شد. به گفته مقامات قرقیزستان، عملیات استخراج در چنین مقیاسی خسارت بزرگی را به شبکه برق این کشور وارد کرده است.
منبع: coingape

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.