چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
رمز ارز‌ها در هنگ‌کنگ
با افزایش شیوع ویروس کرونا، مردم هنگ‌کنگ زمان زیادی را در خانه‌های خود گذرانده و در نتیجه استقبال از معاملات کریپتو که کاملا در خانه قابل انجام هستند نیز بیشتر شده است.

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۲ مرداد)

افزایش تعداد قربانیان ارز دیجیتال در هنگ‌کنگ

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم هنگ‌کنگ زمان زیادی را در خانه‌های خود گذرانده و همین امر سبب قرار‌گرفتن در معرض کلاهبرداری‌های مجازی شده است. آمار کلاهبرداری در هنگ‌کنگ به بالاترین سطح خود رسیده و پلیس محلی ۴۹۶ مورد را در شش ماهه نخست امسال کشف کرده است. قربانیان حدود ۲۷ میلیون دلار خسارت دیده‌اند که از این مبلغ، ۱۶ میلیون دلار متعلق به یک نفر بوده است.
منبع: cryptopotato

راه‌اندازی اولین ارز دیجیتال در هند

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند، از اولین ارز دیجیتال هندی با نام ای-روپی (e-RUPI) به‌طور رسمی رونمایی کرد. این رمز ارز ابزار جدیدی برای پرداخت‌های دیجیتالی است که به‌صورت یک ووچر الکترونیکی مبتنی بر کد کیو‌آر QR، یا متن پیامکی که به تلفن‌های همراه ارسال می‌شود عمل می‌کند.
منبع: u.today

افزایش ۳۰ درصدی آدرس‌های فعال بیت‌کوین در ماه جولای

داده‌های پلتفرم تجزیه و تحلیل گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد بیت‌کوین از نظر آدرس‌های فعال در هفته آخر ماه جولای افزایش قابل‌توجهی داشته است. تعداد کاربران فعال بیت‌کوین در این مدت از ۲۵۰،۰۰۰ به ۳۲۵،۰۰۰ رسیده که حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.
منبع: cointelegraph

خرید ۳۰ هزار دستگاه ماینر توسط ماراتون

شرکت آمریکایی ماراتون دیجیتال (Marathon Digital) از خرید ۳۰ هزار دستگاه ماینر از شرکت بیت‌مین با قیمت ۱۲۰.۷ میلیون دلار (Bitmain) خبر داده است. با خرید این تعداد دستگاه ماینر جدید، تعداد کل ماینرهای ماراتون دیجیتال به ۱۳۳،۰۰۰ و قدرت هش آن به ۱۳.۳ اگزاهش بر ثانیه خواهد رسید.
منبع: cointelegraph

هند همچنان در حال بررسی ممنوعیت ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۱۹ ، کمیته بین وزارتخانه‌ای (IMC) هند پیشنهادی را مبنی بر اعمال ممنوعیت گسترده ارزهای دیجیتال ارائه داد که شامل مجازات‌های کیفری برای نگهداری و استخراج رمز ارزها بود. پانکاج چودری (Pankaj Choudhary)، وزیر دارایی هند، گفته هنوز تصمیم جدی درباره نظارت بر ارزهای دیجیتال و پیروی از توصیه‌های این کمیته گرفته نشده است.
منبع: u.today

نظارت‌های جدید چین بر نیروگاه‌های آبی

به‌دنبال سرکوب استخراج رمز ارزها در چین، به تازگی بیش از ۵,۱۰۰ نیروگاه کوچک برق آبی نیز مورد بررسی قرار گرفته تا با روند پاکسازی و اصلاح منابع انرژی این کشور برای آینده سازگار شوند. چین در نظر دارد با سرکوب ماینرها و نیروگاه‌‌های آبی که تامین‌کننده برق این ماینرها هستند، به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۶۰ دست یابد.
منبع: bitcoin.com

پیش‌بینی رشد چشمگیر به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین در احراز هویت

یک گزارش جدید حاکی از آن است که استفاده از فناوری بلاک‌چین برای حل مسئله مدیریت احراز هویت پتانسیل بالایی دارد و پیش‌بینی می‌شود این حوزه مابین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ شاهد تقریبا ۷۱ درصد نرخ رشد سالانه مرکب در بازار جهانی باشد. این گزارش که توسط ریپورت‌لینکر منتشر شده پیش‌بینی می‌کند بازار جهانی این حوزه تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار رشد کند.
منبع: cointelegraph

اسکای‌بریج دارایی‌های بیت‌کوین خود را سبز کرد

شرکت سرمایه‌گذاری اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge) با خرید اعتبار کربن از پلتفرم محیط زیستی ماس‌دات‌ارث (MOSS.Earth)، اثرات منفی زیست ‌محیطی دارایی‌های بیت‌کوین خود را به صفر رساند و اصطلاحا بیت‌کوین‌های خود را سبز کرد. مدیر‌عامل اسکای‌بریج آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) برای مدتی مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهورری دونالد ترامپ بود.
منبع: u.today

پیمشابهت نمودار‌های اتریوم و تسلا

پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر قدیمی بازار‌های مالی، مدعی شده است نمودار قیمت اتر (ETH) و سهام شرکت تسلا مشابه هستند. او در توییتی به این موضوع اشاره کرده است. ایلان ماسک پیش‌تر در یک کنفرانس اعلام کرده بود که اتر بخشی از سبد سرمایه‌گذاری او در کریپتوکارنسی است.
منبع: u.today

بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در تاریخ خواهد رسید

به گفته یکی از تحلیل‌گران پلتفرم کریپتوکوانت (CryptoQuant) بیت‌کوین به‌زودی به بالاترین قیمت تاریخی خود خواهد رسید. این تحلیل‌گر که به DivXMaN معروف است، عقیده دارد طبق معیارهایی مانند شاخص NVT و موجودی صرافی‌ها، بیت کوین اکنون قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی خود دارد.
منبع: u.today

وویجر دیجیتال سرویس پرداخت کوینیفای را خرید

شرکت وویجر دیجیتال در معامله ای به ارزش ۸۵ میلیون دلار، سرویس پرداخت ارز دیجیتال کوینیفای (Coinify) را خرید. استفان ارلیچ (Stephen Ehrlich)، بنیانگذار و مدیر عامل وویجر گفته: «با افزایش پذیرش پرداخت‌های ارزهای دیجیتال، کوینیفای زیرساخت‌های پرداخت جهانی را به اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال وویجر می آورد».
منبع: cointelegraph

میامی ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند

ارز دیجیتال میامی با نام میامی‌کوین (MiamiCoin)، فردا راه‌اندازی می‌شود. میامی‌کوین به شهروندان این امکان را داده تا با خرید آن در پروژه‌های زیربنایی بومی سرمایه‌گذاری کنند. به سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین پاداش داده می‌شود.
منبع: decrypt

گری گنسلر: نگران مسائل حوزه دیفای هستم

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا از نگرانی‌های اخیر خود در مورد مسائل مربوط به امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) گفت. به غیر از دیفای، چندین بخش دیگر از صنعت ارزهای دیجیتال، از جمله استیبل‌کوین‌ها و صندوق‌های قابل معامله در بورس، در مرکز توجه این کمیسیون قرار دارند.
منبع: u.today

پیشنهاد ۹۱ میلیون دلاری برای توکن کریپتوپانکس

در پی افزایش محبوبیت خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT)، پروژه کریپتوپانکس همچنان به فروش میلیون دلاری توکن‌های خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر یکی از مالکان این توکن‌ها در تلاش است تا توکن غیرمثلی کریپتوپانک ۳۱۰۰ (Cryptopunk 3100) خود را با قیمت ۹۱.۶۴ میلیون دلار به‌فروش برساند.
منبع: bitcoin.com

چارلز بارکلی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کند

چارلز بارکلی (Charles Barkley)، اسطوره بسکتبال آمریکا، گفته مشاوران مالی‌اش او را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌کنند. بارکلی توضیح بیشتری در این‌باره نداد ولی یکی از دلایل آن می‌تواند نوسانات بالای بازار رمز ارزها باشد.
منبع: u.today

توکن‌های غیرمثلی آینده امیدوارکننده‌ای دارند

جوزف لوبین (Joe Lubin)، هم‌بنیان‌گذار اتریوم و مدیرعامل شرکت کانسنسیس (ConsenSys)، ضمن ابراز امیدواری به آینده توکن‌های غیرمثلی (NFT) گفته این توکن‌ها هیجان شرکت‌ها را نسبت به آینده امور مالی برمی‌انگیزند، اما وضع قوانین و مقررات اصلی آن هنوز جای کار دارد.
منبع: cointelegraph

اوپن‌سی پرچمدار بازار توکن‌های غیرمثلی

پلتفرم توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن‌سی (OpenSea)، به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین بازارهای NFT، رشد چشمگیری را در حجم تبادلات اتریوم در ماه جولای تجربه کرده است. این شرکت با برخورداری از سهم بازار به ارزش بیش از ۹۰ درصد، در راس بازار توکن‌های غیرمثلی قرار گرفته است.
منبع: coingape

ادامه رشد سود برای ماینر‌های اتریوم

درآمد ماینر‌های اتریوم برای سومین ماه متوالی از درآمد ماینر‌های بیت‌کوین بیشتر بود. این طولانی‌ترین بازه‌ای زمانی است که اتریومی‌ها از بیت‌کوینی‌ها پیش بوده‌اند. ماینر‌های اتریوم در ماه جولای ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. در همین زمان، ماینر‌های بیت‌کوین ۹۷۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار درآمد کسب‌ کرده‌اند.
منبع: theblockcrypto

افزایش میزان خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، صرافی‌های متمرکز سنگین‌ترین حجم برداشت بیت‌کوین را از نوامبر ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند. خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین سطح خود در سال گذشته رسیده و تقریباً ۴۰،۰۰۰ بیت‌کوین در هفت روز گذشته خارج شده است.
منبع: cointelegraph

همکاری صرافی بزرگ کره‌ای با دانشگاه سوگانگ

صرافی بیثام (Bithumb) و دانشگاه سوگانگ (Sogang) با امضای یک تفاهم‌نامه، توافق کردند تا در زمینه انتقال فناوری همکاری کنند. طی این توافق، هر دو طرف بر روی یک استراتژی کسب‌وکار مبتنی بر بلاک‌چین کار می‌کنند.
منبع: coinquora

کاردانو برای اولین بار در صرافی ژاپن لیست شد

صرافی ارز دیجیتال ژاپنی بیت پوینت (Bitpoint)، از برنامه آینده خود برای اضافه‌کردن کاردانو به لیست رمز ارزهای خود خبر داد. نهادهای نظارتی ژاپن قوانین دقیقی برای لیست‌کردن رمز ارزها در صرافی‌ها دارند.
منبع: u.today

کمک فناوری بلاک‌چین به صرفه‌جویی در مصرف انرژی

تنگل (Tangle)، ساختار داده طراحی‌شده توسط بنیاد آیوتا (IOTA)، قرار است در یک پروژه بزرگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد استفاده قرار بگیرد.
منبع: u.today

سناتور آمریکایی: اعمال مالیات بر رمز ارزها ممکن نیست

سناتور پت تومی (Pat Toomey) معتقد است طرح اخذ مالیات از حوزه رمز ارز در لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت‌، قابلیت عملیاتی ندارد و او قصد دارد اصلاحاتی را در این بخش پیشنهاد دهد.
منبع: bitcoin.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.