پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲ خرداد)

ایلان ماسک: لایتنینگ می‌تواند مشکل مقیاس پذیری بیت کوین را حل کند

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (SpaceX)، معتقد است بیت کوین آهسته، گران و از لحاظ انرژی پر مصرف است. به نظر او یک پروتکل ۵ ساله پرداخت بیت کوین می‌تواند گامی به جلو باشد. او با حمایت از شبکه لایتنینگ (Lightning Network) می‌گوید این پروتکل پرداخت می‌تواند موجب افزایش توسعه پذیری بیت کوین شود؛ علی الخصوص که شمار کاربران این توکن اول بازار رمز ارز در حال افزایش است. 

منبع: decrypt  

استفاده از فناوری بلاک‌چین در کشاورزی

کارول بلاد (Carol Blood)، سناتور سنای ایالتی در نبراسکا (Nebraska) آمریکا، اعلام کرد لایحه‌ایی را تقدیم این نهاد قانون‌گذاری کرده تا استفاده از فناوری بلاک‌چین در کشاورزی مورد بررسی قرارگیرد.

منبع: theblockcrypto  

باشگاه منچستر سی‌تی توکن‌های غیر مثلی منتشر می‌کند

باشگاه فوتبال منچستر سی‌تی (Manchester City) انگلستان با همکاری گروه نم (NEM Group)، یک مجموعه جدید توکن‌های غیر مثلی (NFT) را لانچ می‌کند. سر کنی دالگلیش (Sir Kenny Dalglish) و ریاض محرز (Riyad Mahrez) چهره‌های مورد استفاده در این مجموعه هستند. این مجموعه توکن‌های غیر مثلی به یادبود قهرمانی این تیم در لیگ برتر انگستان منتشر می‌شود.

منبع: beincrypto  

کتی وود: بیت کوین به سمت ۵۰۰ هزار دلار می‌رود

کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل آرک اینوستمنت (ARK Investment)، معتقد است ارزش بیت کوین، علی‌رغم سقوط اخیر به محدوده ۳۰ هزار دلار، به سمت ۵۰۰ هزار دلار می‌رود. او در گفتگو با بلومبرگ (Bloomberg) گفت اگرچه نظر اعضای تیم او این است که بیت کوین به محدوده قیمت ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید، برخی شرایط تغییر کرده اند.   

منبع: dailyhodl  

کاردانو از بایننس‌کوین پیشی گرفت

آدا (ADA)، توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano)، جایگاه چهارم جدول بالاترین سهم بازار را از بی‌ان‌بی (BNB)، توکن بومی شبکه بایننس (Binance)، ربود. آدا موفق شد در هفته گذشته به رکورد تاریخی قیمت خود در ۲ دلار و ۴۵ سنت برسد. در همین هفته، بیت کوین (BTC) به پایین ترین نرخ ارزش خود در ۱۶ هفته گذشته رسید و تقریباً تمامی آلتکوین‌های بازار را با خود به پایین کشید.   

منبع: beincrypto  

استفاده از کاردانو جهت پرداخت توسط شرکت املاک در جزیره مالت

دریم‌فلتس (Dreamflats)، شرکت املاک در جزیره مالت، اعلام کرد پرداخت کاردانو (ADA) را برای تمامی قراردادهای اجاره مربوط به برج مرکوری می‌پذیرد. طبق این اطلاعیه، درآمدهای حاصل از کاردانو به نهادهای رگلاتور محلی اعلام خواهند شد، ولی در عین حال، پرداخت مالیات بابت تراکنش‌های کریپتو همچنان از طریق ارز فیات (fiat currency) صورت خواهد گرفت.    

منبع: finbold  

بیت کوین بخشی از آینده خواهد بود

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس (Binance)، در توییتی نوشت: من نمی توانم آینده را پیش‌بینی کنم، اما می‌دانم بیت کوین جزئی از آن خواهد بود.

سیلور: تلاطم‌های بازار رمز ارز بهای رسیدن به رشد بیشتر است

مایکل سیلور (Michael Saylor) ، مدیرعامل و بنیان‌گذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، با یادآوری مقدار پیشرفت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از لحاظ قیمت و حجم، تاکید کرد این سرمایه دیجیتال در حال بازگشت دوباره به زندگی هست. او میبگوید: نوسان برای برخی سرمایه‌گذاران بیت کوین (BTC) وحشتناک است، اما این بهایی است که باید بابت رشد ۱۰ برابری در مقایسه با فهرست اس‌ان‌پی (S&P index) در یک دهه گذشته پرداخت. او افزود: ایلان ماسک (Elon Musk) به فضای بیت کوین علاقه‌مند است.    

منبع: cryptopotato  

وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا: کریپتو تبدیل به طلای دیجیتال می‌شود

لارنس سامرز (Lawrence Summers)، وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg) گفت: رمز ارزها یک عضو بازارهای جهانی، چیزی شبیه به طلا، باقی خواهند ماند؛ حتی اگر اهمیت اقتصادی آنها محدود بماند. او افزود رمز ارزها برای کسانی که خواهان حفظ دارایی‌های خود به دور از تصمیمات روزمره دولت‌ها بودند مانند جایگزینی برای طلا شده است.

منبع: indiatimes  

خبر فاندامنتال

لانچ شبکه آزمایشی آلونزو (Alonzo Testnet) در کاردانو (Cardano) تا هفته بعد آغاز می‌شود. با این آپدیت امکان آوردن قراردادهای هوشمند (smart contracts) بر روی بستر بلاکچین کاردانو مهیا خواهد شد. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، در اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که این اتفاق در ماه آوریل خواهد افتاد. شبکه اصلی آلونزو در آگوست 2021 راه اندازی خواهد شد.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

خبر فاندامنتال

پلتفرم معاملاتی کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) از دوشنبه ۳ خرداد (۲۴ می) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران رمز ارز سولانا (SOL) را فهرست می‌کند.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

روند افزایشی بیت کوین پایان نیافته است

ویلی وو (Willy Woo)، یکی از تحلیلگران مطرح ارزهای دیجیتال، در گفتگو با پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack) گفت: شواهد و نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند روند صعودی بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است. او با اشاره به حجم زیاد فعالیت در شبکه بلاک‌چین و نسبت آن به حجم سرمایه در بازار، معتقد است علی رغم ریزش هفته اخیر، بیت کوین همچنان به صعود ادامه خواهد داد.

منبع: cointelegraph  

پیتزافروشی هلندی حقوق کارگران خود را از طریق بیت کوین می‌پردازد

یکی از نمایندگی‌های پیتزافروشی زنجیره‌ایی دومینو (Domino) در هلند اعلام کرد هر کدام از کارگران این مجموعه که بیش از حداقل دستمزد در ماه حقوق می‌گیرد می‌تواند از گزینه اختیاری دریافت مازاد حقوق خود از طریق بیت کوین استفاده کند. این نمایندگی مسئولیت اداره ۱۶ شعبه از مجموع ۲۷۰ شعبه دومینو در هلند را بر عهده دارد. بی‌تی‌سی دیرکت (BTC Direct)، پلتفرم هلندی تبدیل ارزهای فیات به کریپتو، مسئول اجرای این طرح است و هر کدام از ۱۰۰۰ نفر پرسنلی که مشمول این طرح ‌می‌شوند می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

منبع: cointelegraph  

گولدمن ساکس در حال بررسی رمز ارزها به عنوان یک کلاس دارایی

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد گولدمن ساکس (Goldman Sachs)، معروفترین بانک سرمایه‌گذاری جهان که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است، در حال بازبینی ارزیابی قبلی خود درباره رمز ارزها است. این بانک بزرگ، سال گذشته، سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را یک تصمیم بد تلقی کرده بود. تازه‌ترین گزارش این بانک با عنوان «کریپتو؛ کلاس دارایی جدید» هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است، ولی در صورت انتشار می‌تواند تاثیر بزرگی بر اکوسیستم کریپتو داشته باشد. الکس کروگر (Alex Krüger)، اقتصاددان و تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در یک پست توییتری بخش‌هایی از این گزارش را منتشر کرد و این وعده را داد که متن کامل آن در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

منبع: cryptopotato  

گزارش الیپتیک: ایران از استخراج بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند

نتایج یک پژوهش به تازگی انجام شده توسط موسسه الیپتیک (Elliptic) نشان می‌دهد ایران در حال استفاده از اهرم استخراج (mining) بیت کوین برای دور زدن تحریم‌ها است. این پژوهش تخمین می‌زند ایران میزبان ۴.۵ درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین در جهان باشد. این تحقیق می‌افزاید، ایران در حال استفاده از این ابزار برای صادرات غیر مستقیم منابع انرژی خود است.  

منبع: bitcoin.com

هاسکینسون: سود ۹۰۰ درصدی در بازار کریپتو بدون اصلاح نخواهد بود

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، در یک گفتگو اذعان داشت که او امروز، علی رغم ریزش ۴۰ درصدی برخی دارایی‌های کریپتو، هنوز یک میلیاردر رمز ارز است. او یکی از اولین کسانی بود که به استقبال رمز ارزها رفت و از جمله بنیانگذاران اتریوم (Ethereum) است. هاسکینسون افزود: نمی‌توان توقع یک خیزش قیمتی  با سود ۹۰۰ درصدی داشت بدون این که بازار کمی عقب بنشیند.

منبع: cryptoglobe

خبر فاندامنتال

صرافی کراکن (Kraken) اعلام کرد سه رمز ارز جدید را فهرست می‌کند. توکن‌های بنکور (Bancor)، سوشی (Sushi) و انکر (Ankr) از دوشنبه سوم خرداد (۲۴ می) در این اکسچنج لیست می‌شوند.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.