پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
مدیریت بلاک چین و ارز دیجیتال در آمازون

راه‌اندازی سرویس مدیریت بلاک چین توسط آمازون

بر اساس اطلاعیه ای که در تاریخ 30 آپریل منتشر شده است، سرویس خدمات آمازون (AWS)، پایگاه محاسباتی ابری شرکت بزرگ آمازون اعلام کرد که بلاک چین مخصوص خودش (AMB) را در دسترس عموم قرار می‌دهد.
این محصول ظاهرا به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که از فناوری بلاک چین در مراکز خود این شرکت استفاده کنند و از چارچوب‌های متن باز (open source) و اتریوم استفاده می‌کند و طبق اظهارات آمازون، این محصول می‌تواند هزاران عدد از تبادلات را پشتیبانی کند.
آمازون در ادامه افزود که بلاک چین به عنوان خدمات یا همان (BaaS) به کسب و کارها امکان راه اندازی سریع‌تر و ارزان‌تر شبکه‌های خود را می‌دهد چون نیاز به سخت‌افزار، نصب نرم‌افزار و ساخت و مدیریت مجوزها برای دسترسی به کنترل شبکه و همچنین پیکربندی تنظیمات شبکه  ندارد.

Rahul Pathak مدیر بخشAWS  گفت:

AWS در حقیقت از تامین کننده های  نود، راه‌اندازی شبکه، مدیریت گواهی‌نامه ها و مجوزها و مقیاس‌گذاری شبکه حمایت ‌می‌کند.

طبق گزارشات AWS شرکت‌های برتر که از AMB استفاده می‌کنند عبارتند از غول ارتباطات ایالات متحده AT&T  ، شرکت جهانی غذایی نستله، شرکت باوریج و صرافی  سنگاپور.
AWS در نوامبر سال گذشته  AMB را همراه لجر QLDB معرفی کرد. QLDB یک نوع دیتابیس لجر است که جهت ارائه گزارش قابل پیگیری، شفاف و تغییر ناپذیر در مورد تراکنش‌ها که تحت نظارت یک دفتر مرکزی است، طراحی شده بود. QLDB یک پایگاه‌داده دفترکل است که برای شفاف سازی تراکنش‌ها قابل رسیدگی بودن و تغییرناپذیربودن آن‌ها طراحی شده‌است، که تحت نظارت یک مرجع قابل‌اعتماد مرکزی است، که به کاربران اجازه می‌دهد تا با QLDB کار کنند و یک شبکه بلاک چین مقیاس پذیر را مدیریت و تنظیم کنند.

ارز دیجیتال آمازون

پیش تر هم در اکسکوینو خبری بر مبنای ارز دیجیتال آمازون منتشر شد که براساس آن خریداران شرکت‌ آمازون مایل به خرید طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله ارزهای دیجیتال در این سایت هستند. در طی این تحقیق، Investing.com بیش از ۱۰۰۰ مشتری آمازون را برای کشف میزان گستردگی سفارشات و سطح اعتماد مشتریان نسبت به کمپانی مورد بررسی قرار داده‌ است.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.