پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

معرفی کامل ارز دیجیتال استیم STEEM + بررسی آینده‌ی آن

بلاک چین استیم پروتکلی است که برای ساخت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز طراحی شده است. برخی از اولین پروژه‌های شبکه اجتماعی بلاک چین که بر روی استیم ساخته شده‌اند عبارتند از: استیمیت Steemit، دی دات تیوب D.tube و دی‌لایو Dlive. علاوه بر استفاده از بلاک چین استیم برای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، توسعه‌دهندگان این پلتفرم، برنامه‌های غیرمتمرکز دیگری را برای حمایت از موارد مختلف مانند امور مالی غیرمتمرکز و بازی‌های بلاک‌ چین ایجاد کرده‌اند. در ادامه به بررسی این رمزارز، نحوه کار آن، تیم پروژه، توکنومیک، صرافی‌ها، کیف پول‌‌ و آینده آن می‌پردازیم.

ارز دیجیتال استیم STEEM چیست؟

ارز دیجیتال استیم، یک بلاک چین متمرکز بر جامعه است که یک فرصت درآمدزایی برای کاربران شبکه ایجاد می‌‌کند. این پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که بر اساس ارزش آن‌ها برای شبکه، فرصتی برای کسب درآمد برای مشتریان فراهم کند. استیم، بستری را برای کاربران فراهم می‌کند که در آن بتوانند محتوای انتخاب شده را به صورت آنلاین پست کنند و از طریق رمزارز، پول دریافت کنند.

ارز دیجیتال استیم STEEM چیست؟
ارز دیجیتال استیم STEEM چیست؟

این پروتکل یک پایگاه داده بلاک چین و در دسترس عموم است که به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر تعامل داشته باشند و در ازای آن درآمد کسب کنند. این فناوری از هر دو رسانه اجتماعی و رمزارز جهت ارزش دادن به کاربران خود استفاده می‌کند. این شبکه با اجرای یک ساختار پاداش که نشان‌دهنده مشارکت هر کاربر است، رفتار منصفانه با مشارکت کنندگان را تضمین می‌کند. بلاک چین استیم از سه دارایی مختلف استفاده می‌کند: استیم STEEM، قدرت استیم (SP) و دلار بلاک چین استیم (Steem Blockchain Dollar).

 استیمیت Steemit، اولین برنامه‌ای است که بر روی بلاک چین استیم ساخته شده است و در ۴ جولای ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. هدف این پروتکل ارزش‌گذاری برای جامعه کاربران خود به روش‌های زیر است:

  • ارائه اخبار و نظرات منتخب
  • ایجاد فرصت درآمدزایی
  • این پروتکل منبعی جهت پاسخگویی به سوالات کاربران است
  • ارائه یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا

استیم چگونه کار می‌کند؟

استیم برای قدرت‌دهی به پلتفرم استیمیت، شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین، استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند مطالب خود را در استیمیت مانند سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر ردیت Reddit و هکر نیوز Hacker News منتشر کنند و برای کار خود پاداش متناسب با آن را دریافت کنند. استیم واحد اصلی پول در بلاک چین استیم است. تمام واحدهای دیگر (Steam dollars و Steem power) ارزش خود را از استیم می‌گیرند. میزان عرضه استیم هر سال ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

طبق وبسایت رسمی استیم Steem، استیم از الگوریتم اثبات سهام (Proof-of-Stake) برای رسیدن به یک توافق عمومی استفاده می‌کند که شاهدان در این سیستم توسط سهامداران استیم انتخاب می‌شوند.

۷۵ درصد از توکن‌های جدید تولید شده به استخر پاداش منتقل می‌شوند که بین نویسندگان و نگهبانان شبکه تقسیم شده است. همچنین ۱۵ درصد از توکن‌های جدید به صاحبان استیم پاور Steem Power اهدا می‌شود. ۱۰ درصد باقیمانده نیز به شاهدانی که سبب قدرت‌دهی بلاک چین می‌شوند، پرداخت می‌شود.

استیم چگونه کار می‌کند؟
استیم چگونه کار می‌کند؟

استیم مبتنی بر پروتکل اسمارت مدیا توکنز Smart Media Tokens است که توسط استیمیت توسعه داده شده است. اقدامات کاربران مانند سیستم رأی گیری، الگوریتم پروف‌آو برین Proof-of-Brain استیم را تسهیل می‌کند که سبب می‌شود تا کاربران استیم پاورهای خود را جهت ایجاد انگیزه برای نویسندگان مطالب نگه‌داری نمایند.

استیم با یک مدل عرضه شدید تورمی آغاز کرد که عرضه آن تقریبا هر سال دوبرابر می‌شود. با این حال، با توجه به تقاضای جامعه، در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۶ نرخ تورم استیم به ۹.۵ درصد در سال تغییر یافت؛ یعنی به میزان ۰.۵ درصد در سال کاهش یافت.

مکانیسم توافق گروهی اثبات سهام (Proof-Of-Stake) چگونه عمل می‌کند؟

بیت کوین از قدرت هش کردن و الگوریتم اثبات کار جهت اثبات تایید معاملات خود استفاده می‌کند؛ در حالی که استیم با میزان سهامی که کاربران، مالک آن هستند، کار می‌کند. ایجادکنندگان بلوک‌ها به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و دارایی بیشتر آن‌ها باعث افزایش احتمال اضافه کردن یک بلوک به زنجیره می‌شود.

مکانیسم توافق گروهی اثبات سهام (Proof-Of-Stake) چگونه عمل می‌کند؟
مکانیسم توافق گروهی اثبات سهام (Proof-Of-Stake) چگونه عمل می‌کند؟

در حالی که در مورد بیت کوین هزینه سرمایه‌گذاری در استخراج به عنوان انگیزه‌ای برای حمله نکردن به شبکه محسوب می‌شود؛ هر کسی به دنبال حمله به شبکه استیم باشد در فرآیندی باید ارزش دارایی‌های خود را لزوما کاهش دهد. این امر به طور موثر بیش از ۵۰ درصد از مشکلات امنیتی و حمله به شبکه پرداخت را کاهش می‌دهد.

الگوریتم اثبات سهام نیاز به محاسبات و انرژی کم دارد و می‌تواند بر روی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های کوچک مانند رزپ‌بری پای Raspberry Pi اجرا شود.

سیستم رأی‌گیری استیم

یکی دیگر از مهم‌ترین پارامترهای شبکه استیم قدرت رأی‌دادن است. هر حساب با ۱۰۰ درصد قدرت رای‌گیری شروع می‌شود. دادن هر رأی، قدرت را کاهش می‌دهد و در طول زمان دوباره به آن افزوده می‌شود. ۲ ساعت و نیم زمان می‌برد تا قدرت یک رأی واحد جایگزین شود.

با استفاده از این ابزار می‌توانید ببینید که رأی کاربران با توجه به میزان دارایی استیم پاور آن‌ها، چه میزان تاثیر دارد. به عنوان مثال، هرکاربری که ۱۰ هزار استیم پاور داشته باشد و دارای ۱۰۰ درصد قدرت رأی گیری باشد می‌تواند به ازای هر رأی خود، ۱.۶۱ دلار تولید کند. در این سایت شما می‌توانید وضعیت قدرت رأی گیری هر حساب دیگر را مشاهده کنید.

ارزش استیم درگذر زمان

استیم برخلاف اکثر توکن‌های دیگر در بازار است. این ارز دیجیتالی برای ذخیره‌سازی ارزش به هیچ وجه درنظر گرفته نشده است و جهت پرداخت هزینه به کاربران خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت استیم عموما همیشه پایین می‌رود. این امر اجازه می‌دهد تا سازندگان محتوا و نگهبانان شبکه، پول خود را همواره از آن خارج نمایند و به همین سبب پلتفرم استیمیت هرروز یک توکن جدید ایجاد می‌کند. اگر پلتفرم استیمیت رشد چشم‌گیری داشته باشد، قیمت آن نیز باید بالا برود. با این حال، به نظر می‌رسد فشار ناشی از افزایش عرضه و استفاده از پول نقد قیمت آن‌ را همواره کاهش داده است.

توکن‌های استیم پاور Steem Power و استیم دلار Steem Dollar

استیم دلار، واحد مورد استفاده برای پاداش کاربران جهت ارسال و سازمان‌دهی محتوا در شبکه آن است. هر دلار استیم نشان‌دهنده مبلغی معادل ۱ دلار است. دلار استیم ایجاد شد تا کاربران تحت تاثیر نوسانات استیم قرار نگیرند. استیم دلار در حقیقت یک وعده است، شما معادل دلاری آنچه در استیم کسب نموده‌اید را حتما دریافت خواهید کرد. دلارهای استیم سود سالانه ۱۰ درصد را دریافت می‌کنند.

استیم پاور یک توکن است که نشان می‌دهد شما دارای چه میزان قدرت در پلتفرم استیمیت هستید. هنگامی که شما مالک تعداد زیادی استیم پاور هستید، رأی شما بیشتر در سیستم شمارش می‌شود. در حقیقت شما بدون داشتن استیم پاور امکان رأی دادن در سیستم را ندارید.

شبکه اجتماعی استیمیت

استیمیت یک وبسایت وبلاگ نویسی و شبکه اجتماعی است که در بالای پایگاه داده بلاک چین استیم قرار دارد. این بلاک چین، استیم دلار را تولید می‌کند که بعنوان پاداش کاربران برای ارسال، کشف و تفسیر محتوای جالب استفاده می‌شود.

استیمیت اینک Steemit Inc. یک شرکت خصوصی مستقر در شهر نیویورک است و مقر آن در ویرجینیا است. این شرکت توسط ند اسکات و دن لاریمر، خالق بیت شرز BitShares و آیوس EOS تاسیس شده است.

در سال ۲۰۱۶ پلتفرم استیمیت رسما راه‌اندازی شد. در ۱ ژوئن ۲۰۱۶ استیمیت در وبسایت خود اعلام کرد که آن‌ها هک شده‌اند. بر اساس این گزارش، این حمله حدود ۲۶۰ حساب کاربری را به خطر انداخته بود. گفته می‌شد که مهاجمان حداقل ۸۵ هزار دلار از ارزهای استیم و استیم دلار را به سرقت برده‌اند. در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۷، دن لاریمر به عنوان رئیس تیم فناوری و بازاریابی استیم استعفا داد و تیم جدید توسعه و پشتیبانی آن معرفی شد.

شبکه اجتماعی استیمیت
شبکه اجتماعی استیمیت

مفهوم استیمیت در یک مقاله در مارس ۲۰۱۶ منتشر شد. مفهوم کلی آن شباهت به سایر وبسایت‌های وبلاگ نویسی یا وبسایت‌های خبری اجتماعی مانند ردیت Reddit دارد، اما محتوای متن در بلاک چین ذخیره می‌شود. همچنین تصاویر را می‌توان در استیمیت آپلود و میزبانی کرد. کاربران همچنین می‌توانند از قالب بندی مارک دان Markdown با اچ تی ام ال HTML استفاده کنند.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال استیم

ند اسکات Ned Scott به همراه یک توسعه‌دهنده بلاک چین، دن لاریمرDan Larimer، اولین اپلیکیشن را در ماه ژانویه در بلاک چین استیم به نام استیمیت راه‌اندازی کردند. این برنامه مشابه سایر برنامه‌های شبکه اجتماعی است با این تفاوت که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، از اینرو آن را به یک برنامه غیرمتمرکز و غیر امانی تبدیل می‌کند. این شبکه، مشکلات رایج مرتبط با داده‌ها که پلتفرم‌های سنتی با آن روبرو می‌شود را ندارد.

ند اسکات
ند اسکات

ند اسکات از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان یک تحلیلگر مالی در یک شرکت آمریکایی واردکننده غذا بنام گلرت گلوبال گروپ Gellert Global Group، کار می‌کرد.

دن لاریمر یک مهندس نرم‌افزار و یک کارآفرین است که شیفته فناوری بلاک چین، دکس‌ها، رمزارزها و سایر فناوری‌ها است.

دن لاریمر
دن لاریمر

دن در کنار ند اسکات، استیم را تاسیس کرد و تا سال ۲۰۱۷ قبل از اینکه شرکت را ترک کند، مدیر ارشد فناوری بود.

توکنومیک

طبق سایت کوین مارکت‌کپ، ارز دیجیتال استیم، سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۲۶۲ بازار قرار گرفته است. کل عرضه در گردش این توکن حدودا ۳۹۴.۹۵۱ و عرضه کل آن حدودا ۴۰۹.۱۹۰ میلیون واحد استیم است و حجم معاملات روزانه آن ۱۵.۷۲۸.۶۷۴ دلار است.

چه چیزی ارز دیجیتال استیم را منحصر به فرد می‌کند؟

بسیاری از شرکت‌های سنتی رسانه‌های اجتماعی از طریق محتوای تولید شده توسط کاربرانشان درآمد زیادی به دست آورده‌اند. با این حال، چیزی که استیم را متمایز می‌کند، حمایت و پشتیبانی است که با پاداش دادن به کاربران برای ورود ارزشمندشان به پلتفرم، به آن‌ها ارائه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه این است که مبتنی بر فناوری بلاک چین است. در نتیجه، غیرمتمرکز است، بدون خرابی یا سوء استفاده از داده‌ها و داده‌های پلتفرم نیز کاملا امن هستند. همچنین، به کاربران برای شرکت در این پلتفرم رمزارز، پرداخت می‌شود.

استیم بر اساس یک اصل کلیدی پیش می‌رود: کسانی که در یک سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنند باید از جانب سرمایه‌گذاران حقوق بگیرند. مانند استارتاپ‌ها که با تخصیص سهام در طی دوره‌های تأمین مالی این کار را انجام می‌دهند. یکی دیگر از باورهای اصلی، خدمت به اعضای جامعه با ارائه خدمات و فرصت‌های مالی مختلف است.

امنیت شبکه استیم چگونه تامین می‌شود؟

بعد از اینکه جاستین سان Justin Sun این شرکت را خرید، بنیانگذار پلتفرم ترون Tron، استیم دوباره بازسازی شد. بنابراین، دیگر بلوک‌های جدید از طریق استخراج ایجاد نمی‌شوند و شبکه از اثبات کار استفاده نمی‌کند.

این پروتکل برای ایجاد بلوک‌های جدید به اثبات کار متکی نیست، بلکه شاهدان را برنامه‌ریزی می‌کند تا هر سه ثانیه یک بلوک ایجاد کنند. با این حال، بلاک چین استیم برای افزایش سرعت تراکنش در پلتفرم و مقیاس‌پذیرتر کردن آن از اثبات سهام استفاده می‌کند. به ازای هر بلوک ایجاد شده، شاهدان با استیم پاور Steem Power پاداش می‌گیرند.

استیم را از کجا بخریم؟

چندین صرافی رمزارز وجود دارد که کاربران می‌توانند توکن‌های استیم، استیم پاور و استیم دلارز را خریداری کنند یا حتی آن‌ها را با ارزهای محلی هماهنگ کنند. یک کاربر بدون حساب می‌تواند از طریق صرافی‌های کریپتو، به عنوان مثال، بایننس خرید کند. علاوه بر این، استیم و استیم دالرز را می‌توان به راحتی با بیت کوین معامله کرد که سپس می‌توان آن را به ارزهای فیات تبدیل کرد. صرافی‌های ارز دیجیتال استیم عبارتند از:

  • هوبی گلوبال Huobi Global
  • بیت هامب Bithumb
  •  بایننس Binance
  • پولونیکس Poloniex
  • گیت دات آی او Gate.io
  • بیت رکس Bittrex
  • پرو بیت گلوبال Pro Bit Global
استیم را از کجا بخریم؟
استیم را از کجا بخریم؟

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید. اکسکوینو یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا به حساب می‌آید که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های استیم

یکی از روش‌های ذخیره‌سازی ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول‌ها است. شما می‌توانید از کیف پول‌های فعال در حوزه رمزارزها برای ذخیره‌سازی دارایی خود استفاده کنید و البته به این نکته توجه کنید که کیف پول شما باید از رمزارز مورد نظر پشتیبانی کند و از امنیت بالایی برخوردار باشد. کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال استیم پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • ترزور Trezor
  • لجر ننو Ledger Nano
  • کیپ کی KeepKey
  • رابین هود Robinhood
  • اکسودوس Exodus

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال استیم را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول را دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو را مطالعه کنید.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال استیم را دارید، باید کیف پولی امن را انتخاب کنید و این کیف پول بهتر است امکان کنترل کلید خصوصی را برای کاربران فراهم کند. با استفاده از کیف پول اکسکوینو دسترسی و نگهداری از کلید خصوصی فقط برای کاربران امکان‌پذیر است و تمامی داده‌های مربوط به این کیف پول در دستگاه خودتان ذخیره می‌شود.

کیف پول‌های استیم
کیف پول‌های استیم

علاوه بر این، این کیف پول امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگهداری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید. از طرفی به دلیل مسایل مربوط به تحریم‌ها، بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند، اما کیف پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت.

 با توجه به موارد گفته شده پیشنهاد می‌دهیم که برای نگهداری از رمزارزهای خود کیف پول اکسکوینو را انتخاب کنید. اگر قصد استفاده از این کیف پول را دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف پول اکسکوینو را مطالعه کنید.

آینده ارز دیجیتال استیم

تغییرات قیمت منعکس‌کننده عرضه و تقاضا برای یک ارز خاص است. زمانی که قیمت بالا می‌رود، خریداران بیشتر از فروشندگان هستند و زمانی که قیمت پایین می‌آید تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر می‌شود. در زمانی که استیم در حالت آزمایشی بود و به طور رسمی عرضه نشده بود، هیچ خریداری هم وجود نداشت. کاربران فقط می‌توانستند استیم را بخرند نه این که نقد کنند. در این صورت کاربران به سوی رویایی که احتمالا با استیم محقق می‌شد، شتافتند و زمان و پول خود را روی ایجاد محتوا و مطالب جذاب گذاشتند. این افراد برای محتوایی که ایجاد می‌کردند حقوق می‌گرفتند ولی نمی‌توانستند حقوق خود را نقد کنند.

آینده ارز دیجیتال استیم
آینده ارز دیجیتال استیم

زمانی که استیم کاملا عملیاتی شد، یک مسابقه بین کاربران ایجاد شد که قصد داشتند دلار استیم خود را به استیم تبدیل کنند و بعد از آن استیم را به بیت کوین یا پول رایج کشور خود تبدیل کنند و دلیل کاهش قیمت استیم از زمان پیدایش آن همین است زیرا استیم هر جایی مورد قبول نیست و نمی‌توان در زندگی روزمره از آن استفاده کرد به این ترتیب شما به عنوان کاربر این شبکه به محض این که استیم بدست بیاورید، می‌خواهید که با آن وارد معامله شوید و آن را به ارز دیگری تبدیل کنید.

از طرفی دیگر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در استیم نیست چرا که ممکن است در این سرمایه‌گذاری با انبوهی از فروشندگان مواجه شوید که مدام قیمت را پایین می‌آورند.

یکی از دلایل اصلی که استیم در ابتدای پیدایش یکدفعه سقوط نکرده این است که نمی‌توانید به طور یک جا استیم‌های خود را مورد معامله قرار دهید. قدرت استیم محدودیتی ۱۰۴ هفته‌ای دارد تا بتوانید همه دارایی خود را نقد کنید. این کار باعث شد که از سقوط تند قیمت جلوگیری شود و بتوان مدیریت بیشتری روی قیمت داشت.

نمودار قیمت استیم
نمودار قیمت استیم

به گفته وبسایت والت اینوستر Wallet Investor، استیم می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. پیش‌بینی می‌شود که ارزش این ارز در یک سال ۰.۲۶۱ دلار شود. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در بلند‌مدت انتظار می‌رود که قیمت این ارز افزایش پیدا کند. با این حال، با یک سرمایه‌گذاری پنج ساله، انتظار می‌رود که درآمدی در حدود ۱۵۱.۷۵ درصد، کسب کنید.

براساس وبسایت تریدینگ بیستس Trading Beasts، انتظار می‌رود که رمزارز استیم یک سرمایه‌گذاری سودآور باشد. آن‌ها پیش‌بینی سه ساله قیمت را ارائه کردند. طبق پیش‌بینی‌های ارائه شده ارز دیجیتال استیم تا پایان سال ۲۰۲۲ حداقل ۰.۲۵۳ دلار و حداکثر ۰.۳۷۳ دلار خواهد بود.

سخن آخر

استیم یکی از بهترین رمزارزها در بازار کریپتو به دلیل نوآوری‌هایش و تیمی است که در پشت آن قرار دارد. این رمزارز سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این ارز دیجیتال و تیم پشت آن، انتظار می‌رود این کوین در آینده به موفقیت برسد. اگرچه این رمزارز آینده روشنی دارد اما از شما انتظار می‌رود که قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهید.

داده‌های مربوط به پیش‌بینی قیمت استیم کاملا قطعی است و می‌تواند به هر سرمایه‌گذار جدید برای سرمایه‌گذاری‌های آتی کمک کند. تصمیم‌گیری کامل بر اساس توصیه‌های صحیح و تجزیه و تحلیل فنی، کلید ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. بازار پرنوسان نیاز به دانش و توجه متخصص دارد. نکته مهم، هارد فورک بحث برانگیز برای بلاک چین استیمیت در ۱۹ می است که عملا امکان مصادره توکن‌های کاربران خاص را فراهم کرد.

استیم، رمزارزی با پتانسیل بالاست که انتظار می‌رود جایگاه خود را در بازار حفظ کند و در آینده رشد بیشتری داشته باشد. خط روند به وضوح نشان می‌دهد که هر سال ارزش آن بیشتر و بیشتر خواهد شد. سرمایه‌گذاری در رمزارز استیم ممکن است در آینده سودآور باشد.

تبلیغات، ارزش محتوا را کمرنگ می‌کند و ماموریت استیم این است که به سازندگان برای آنچه که ارزش دارد پاداش دهد. پذیرش پلتفرم استیم توسط کاربران بیشتر، عامل مهمی در موفقیت آینده استیم خواهد بود.

به نظر می‌رسد استیم یک سرمایه‌گذاری خوب است – اگر بخواهیم به پیش‌بینی قیمت و الگوریتم ها نگاه کنیم. این رمزارز آینده روشنی در بازار کریپتو دارد و انتظار می‌رود که قیمت این رمزارز در ده سال آینده از ۱ دلار فراتر رود. استیم بیشترین مزایا را برای کسانی که علاقه‌مند به ایجاد یا استفاده از برنامه‌های اجتماعی هستند که به کارشناسان محتوا درآمد و پاداش می‌دهند، ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

آیا می توانم استیم STEEM را استخراج کنم؟

خیر. اثبات کار استخراج از استیم حذف شده است.

آیا راهی برای مشاهده داده‌های خام ذخیره شده در بلاک چین وجود دارد؟

بله. داده‌های بلاک چین را می‌توان به روش‌های مختلف با ابزارهای مختلف مانند: steemdb.io و steemdb.com مشاهده کرد.

بلاک چین استیم هر چند وقت یک بار یک بلوک جدید تولید می‌کند؟

بلاک چین استیم، شاهدان را برنامه‌ریزی می‌کند که هر ۳ ثانیه یک بلوک جدید تولید کنند. ۲۱ نود، شاهد ۲۱ بلوک در هر دور ۶۳ ثانیه‌ای تولید می‌کنند.

استیم چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

به لحاظ فنی، این دو شبکه مبتنی بر یک مدل بلاک چین هستند اما بر اساس فناوری‌ و پایگاه داده متفاوتی ساخته شده‌اند. استیم بر اساس یک فناوری پیشرفته بلاک چین به نام گرافن Graphene است که از “شاهد” به جای “ماینرها” برای تولید بلوک‌ها استفاده می‌کند. مدل «اثبات واگذاری سهام» استفاده از شاهدان به جای ماینرها، کارایی بیشتری در تولید بلوک می‌دهد.

با بیت کوین، ۱۰۰ درصد کوین‌های جدید به تولیدکنندگان بلاک (ماینرها) اختصاص می‌یابد. با بلاک چین استیم، تنها ۱۰ درصد از کوین‌های جدید به تولیدکنندگان بلاک (شاهد) پرداخت می‌شود. ۹۰ درصد کوین‌های دیگر به تولیدکنندگان محتوا و دارندگان استیم پاور Steem Power تعلق می‌گیرد.

بلاک چین استیم چیست؟

بلاک چین استیم یک پایگاه داده توزیع شده در دسترس عموم است که همه پست‌ها و رأی‌ها را ثبت می‌کند و پاداش‌ها را در سراسر شبکه توزیع می‌کند. جایی است که تمام محتوای متنی و داده‌های رأی‌گیری ذخیره می‌شود و همه محاسبات، پاداش و پرداخت‌ها در آنجا انجام می‌شود.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.