معرفی کامل ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز SPS به همراه پیش بینی قیمت

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز SPS توکن حاکمیتی پلتفرم اسپلینتر‌لندز Splinterlands است. اسپلینتر‌لندز یک پلتفرم بازی کارت بر روی بلاک‌چین هایو Hive است. بازیکنان می‌توانند از طریق این بازی توکن DEC دریافت کنند که استخر نقدینگی این ارز در پلتفرم یونی‌سواپ Uniswap موجود است. امکان کسب توکن غیر‌مثلی NFT نیز در این بازی برای بازیکنان مهیا است و آن‌ها می‌توانند توکن‌های خود را به بلاک‌چین وکس Wax متصل کرده و سپس در بازار‌ها به معامله این توکن‌ها بپردازند.

توسعه‌دهندگان اسپلینتر‌لندز نوعی داشبورد مدیریتی SPS ایجاد کرده‌اند که توانایی مرتبط‌کردن همه کیف پول‌های کاربر را دارد. این کیف پول‌ها بر روی بلاک‌چین‌های مختلفی مانند بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain و اتریوم قرار دارند. مهم نیست که شما دارایی‌های خود را بر روی کدام یک از این بلاک‌چین‌ها نگهداری می‌کنید زیرا همه این کیف پول‌ها از پاداش‌های ایر‌دراپ Airdrop و دیگر مزایا به صورت یکسان بهره‌مند می‌شوند.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

پلتفرم اسپلینتر‌لندز چیست؟

اسپلینتر‌لندز یک پلتفرم بازی کارت بر بستر بلاک‌چین هایو است. بازیکنان می‌توانند با باز کردن اکانت در این پلتفرم شروع به بازی کنند. این بازی در ابتدا تعدادی کارت رایگان به بازیکنان می‌دهد، بنابراین همه می‌توانند کارت‌های خود را انتخاب کرده و بازی کنند.

پلتفرم اسپلینتر‌لندز چیست؟
پلتفرم اسپلینتر‌لندز چیست؟

اگر بازیکنان بتوانند در نبرد‌های این بازی برنده شوند، توکن DEC را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. برنده‌شدن در این نبرد‌ها منجر به افزایش سطح بازیکنان خواهد شد و پاداش‌ها در سطح‌های بالا‌تر به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. بازیکنان در این بازی به انتخاب کارت‌ها در قبل از هر نبرد می‌پردازند که این انتخاب اساس موفقیت آن‌ها است.

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز در واقع یک توکن حاکمیتی است که در پلتفرم اسپلینتر‌لندز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از ایجاد توکن SPS این است که سطوح تصمیم‌گیری و کنترل محصول در بازیکنان، صاحبان دارایی و دیگر افراد ذینفع افزایش پیدا کند که این تا حدود زیادی نیز منجر به عدم‌تمرکز در تصمیم‌گیری‌های این پروژه می‌شود.

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز
ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز

پس می‌توان گفت که این ارز دیجیتال به صورت یک سازمان خودمختار غیر‌متمرکز (DAO) ایجاد شده است. این سازمان با استفاده از تعدادی قرارداد هوشمند ساخته شده است که بر روی پلتفرم بایننس‌اسمارت‌چین منتشر شده‌اند.

بازیکنان در این بازی می‌توانند روزانه از بردن نبرد‌ها درآمد کسب کنند. بلاک‌چین اینک دنیای کسب درآمد از بازی را متحول کرده است و اسلینتر‌لندز نیز در همین راستا قدم برداشته است. یکی از اهداف این پروژه فراهم کردن موقعیت و بستری برای کسب درآمد بازیکنان است.

اهداف پروژه

اینک فناوری بلاک‌چین سبب شده که بازیکنان صاحبان اصلی دارایی‌های خود در داخل بازی باشند. در گذشته بازی‌ها متمرکز بودند و مالکیت همه آیتم‌های داخل بازی در حقیقت در اختیار توسعه‌دهندگان آن بازی بود. اسپلینتر‌لندز می‌خواهد با ایجاد یک بستر غیر‌متمرکز مالکیت واقعی را به بازیکنان برگرداند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بازی مشارکت دهد.

تاریخچه و پیشینه

پروژه اسلینتر‌لندز کاملا جدید بوده و همه جزئیات آن بدون کپی‌برداری از پروژه‌های دیگر ساخته شده است. به همین علت بود که طراحی این پروژه مدت زیادی طول کشید. هدف این پروژه ایجاد یک پلتفرم جالب و متوازن برای بازی بود، به طوری که همه چیز در این پروژه قابلیت تغییر داشته باشد و به مرور زمان به سمت بهتر‌شدن حرکت کند.

ایده‌ای که در این پروژه مطرح بود تنها ترکیب کارت‌ها نبود، بلکه بازیکنان می‌توانستند در نبرد‌هایی شرکت کنند که در پروژه‌های گذشته نظیر آن‌ها وجود نداشته است. در بازی اسپلینتر‌لندز به‌هم‌زدن کارت‌ها در ابتدای بازی انجام نمی‌شود که این عنصر شانس را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. این بازی بیشتر شبیه شطرنج است و بازیکنان باید کارت‌های خود را با توجه به استراتژی‌هایی خاص انتخاب کرده و در مورد آن‌ها فکر کنند.

پس ترتیب کارت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها در این بازی اهمیت دارد که این در تاریخچه بازی‌های بلاک‌چینی بی‌همتا است. اسپلینتر‌لندز در سال 2018 بنیان‌گذاری شد و در بخش مدیا در ایالت پنسیلوانیا مستقر است.

تیم پروژه

جسی رایش Jesse Reich، مدیر‌عامل و بنیان‌گذار این پروژه است. او مدت زیادی گیمر بوده و تجربه‌های زیادی در ایجاد بازی دارد. جسی قبل از بنیان‌گذاری پروژه اسپلینتر‌لندز به تدریس در دانشگاه و انجام دادن کار بازاریابی برای تعدادی شرکت نرم‌افزار‌های آموزشی مشغول بوده است.

متیو روزن Matthew Rosen نیز هم‌بنیان‌گذار و مدیر‌ ارشد فناوری اسپلینتر‌لندز است. او آموختن مهارت‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر را از سن 10 سالگی شروع کرده است. متیو همواره علاقه‌مند به درست کردن بازی‌های ویدیویی بوده است و تقریبا به مدت یک دهه نیز به صورت حرفه‌ای این کار را انجام داده است. او پیشینه‌ای بسیار قوی در طراحی بازی، برنامه‌نویسی کامپیوتر و فناوری بلاک‌چین دارد.

افراد با‌استعداد و خوش‌فکر زیادی اینک در کنار جسی و متیو در تیم پروژه اسپلینتر‌لندز مشغول به کار هستند و در کل می‌توان گفت که این پروژه دارای تیمی حرفه‌ای و رده‌بالا است.

کاربرد‌های توکن SPS

توکن SPS کاربرد‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد‌های توکن SPS
کاربرد‌های توکن SPS
  • از این توکن می‌توان برای استیکینگ استفاده کرد و از این طریق پاداش کسب کرد.
  • دارندگان این توکن می‌توانند در مدیریت پروژه و تصمیم‌گیری‌های مربوط به آن مشارکت کنند.
  • از این توکن می‌توان برای خرید دارایی‌های داخل بازی استفاده کرد.
  • یکی دیگر از کاربرد‌های این توکن مشارکت در نود‌های اعتبار‌سنج است.
  • دارندگان توکن SPS همچنین می‌توانند مشمول پاداش‌ها و پیشنهاد‌های خاصی شوند.

ویژگی‌های اسپلینتر‌لندز

اسپلینتر‌لندز یکی از بازی‌های مطرح بلاک‌چینی است و کاربران زیادی دارد. این بازی برای کاربران رایگان است اما افرادی که مایل به ارتقای سطح خود هستند، باید یک هزینه ده دلاری را بپردازند.

حدود 60 درصد از توکن‌های این پروژه به عنوان پاداش به بازیکنان، دارندگان SPS، فراهم‌کنندگان نقدینگی و اوراکل‌ها تعلق می‌گیرد. این توکن‌ها در یک برنامه تعیین‌شده به صورت تدریجی آزاد و وارد استخر‌های مختلفی می‌شوند.


بلاک‌چین اتریوم اولین انتخاب این پروژه برای قرارداد‌های توکن مدیریتی بود اما این بلاک‌چین به دلیل کارمزد‌های بالا محدودیت‌های زیادی را ایجاد می‌کرد. در نتیجه بایننس‌اسمارت‌چین به دلیل محبوبیت، کارمزد پایین تراکنش و پایگاه کاربری بزرگ به عنوان جایگزین بلاک‌چین قبلی در نظر گرفته شد.

همه تراکنش‌های توکن SPS از طریق یک سیستم اوراکل مدیریت می‌شود که این خود ابتکار جالبی در نحوه مدیریت این پروژه است. به طور کلی می‌توان گفت که ساختار مدیریتی پروژه اسپلینتر‌لندز دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی است.

دلایل برتری پروژه اسپلینتر‌لندز

فعالیت‌های حاکمیتی داخل این بازی همگی در راستای اهداف پروژه و به صورت غیر‌متمرکز انجام می‌گیرند. به این ترتیب توانایی مدیریت و تصمیم‌گیری تنها در اختیار عده‌ای توسعه‌دهنده نیست و همه افرادی که به نوعی با این پروژه سر‌و‌کار دارند، توان مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و تعیین استراتژی‌های پروژه را دارند.

افرادی که به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز می‌پردازند و این توکن‌ها را نگه می‌دارند، توانایی شرکت در رای‌گیری‌های این پروژه را دارند. مقدار تاثیر‌گذاری رای افراد در اینجا بستگی به تعداد توکن‌هایی دارد که در فرآیند استیکینگ Staking وارد شده‌اند.

• بازیکنان این پلتفرم می‌توانند در مواردی مانند به‌روز‌رسانی موجودی کارت‌ها، استخر‌های موجود، پاداش اعضای هیات مدیره و غیره رای دهند که این اقدامی مهم برای مشارکت‌دادن بازیکنان در همه امور مربوط به این پروژه است.
• پروژه اسپلینتر‌لندز مدلی برای کسب درآمد از بازی ایجاد کرده است که مبتنی بر بلاک‌چین است. این مدل غیر‌متمرکز بسیاری از مشکلات مدل‌های متمرکز را حل کرده است و تحولی در دنیای کسب درآمد از بازی ایجاد کرده است.

این پروژه به افراد کمک می‌کند که از اوقات فراغت خود درآمد کسب کنند و دیدگاه آن‌ها به نسبت بازی کاملا تغییر پیدا کند.

امکان کسب توکن‌های غیر‌مثلی نیز یکی دیگر از برتری‌های این پروژه است که به بازیکنان اجازه می‌دهد که مالک واقعی آیتم‌های داخل بازی باشند. به این ترتیب دستاورد‌های بازیکنان و پیشرفت‌های آنان بدون پاداش باقی نمی‌ماند که این انگیزه‌ای بزرگ برای ادامه این بازی و به پیش بردن مراحل مختلف خواهد بود.

کیف پول‌ها

کیف پول بهترین مکان برای نگهداری از ارز‌های دیجیتال است و توکن SPS نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال هستند اما متاسفانه قیمت آن‌ها بالاست و بسیاری از کاربران نمی‌توانند این کیف پول‌ها را تهیه کنند.

کیف پول‌ها
کیف پول‌ها

گزینه‌های خوبی نیز در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره ارز دیجیتال SPS وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به متا‌مسک MetaMask، تراست‌والت TrustWallet، سیف‌پال SafePal، اشور‌والت Assure Wallet، توکن‌پاکت TokenPocket و بیفای‌والت BeFi Wallet اشاره کرد.

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز را از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز طرفداران زیادی دارد و به همین علت، صرافی‌های زیادی اقدام به لیست کردن آن کرده‌اند. کاربران با مراجعه به این صرافی‌ها می‌توانند اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال کنند. از جمله صرافی‌های خارجی معتبر برای خرید توکن SPS می‌توان به یونی‌سواپ، پنکیک‌سواپ PancakeSwap و گیت‌دات‌آی‌او Gate.io اشره کرد.

 ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز را از کجا بخریم؟
ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز را از کجا بخریم؟

صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی بسیار خطرناک هستند و هر لحظه امکان هک و مسدود شدن دارایی‌های آن‌ها هست. صرافی‌های ایرانی معتبر گزینه امنی برای خرید ارز‌های دیجیتال هستند. اکسکوینو یکی از این صرافی‌های ایرانی است که اخیرا خرید و فروش ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز را در پلتفرم خود ممکن کرده است.

آینده ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز

ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز در لحظه این نوشتار و بنا به گزارش وبسایت کوین‌مارکت‌کپ coinmarketcap با قیمت حدودا 0.055 دلار آمریکا معامله می‌شود و در رتبه 397 این سایت از لحاظ حجم بازار قرار دارد. این ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد و استقبال خوبی از آن شده است.

آینده ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز
آینده ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز

تحلیل‌گران زیادی به آینده این ارز امیدوار و خوش‌بین هستند. پیش‌بینی‌های این تحلیل‌گران بر اساس داده‌ها و پایگاه کاربری پلتفرم اسپلینتر‌لندز است. البته سرمایه‌گذاری در دنیای ارز‌های دیجیتال بسیار پر‌ریسک است و هر کسی که مایل به سرمایه‌گذاری است باید مستقیما تحقیق کرده و مسئولیت معاملات خود را بپذیرد. این نوشتار تنها جنبه آموزشی دارد و نباید آن را مشوقی برای سرمایه‌گذاری تلقی کرد.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز در بلند‌مدت

سایت‌ها و تحلیل‌گران زیادی اقدام به پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال اسپلینتر‌لندز در بلند‌مدت کرده‌اند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تحلیل‌گران وبسایت تک‌نیوز‌لیدر technewsleader معتقدند که تا سال 2025 بازار کریپتو وارد عصر جدیدی می‌شود و توکن SPS نیز توجه‌های بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. این تحلیل‌گران معتقدند که این توکن در آن سال در بازه 0.37 تا 0.43 دلار معامله خواهد شد.

تحلیل‌گران وبسایت پرایس‌پردیکشن priceprediction بر این باورند که اس‌پی‌اس در سال 2025 در بازه قیمتی 0.27 تا 0.34 دلار سیر خواهد کرد. پیش‌بینی این کارشناسان بر اساس داده‌های گذشته این توکن و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی صورت گرفته است.

البته فراموش نکنید که بازار ارز‌های دیجیتال یکی از پر‌ریسک‌ترین بازار‌های جهان است و هرگز نباید بر اساس این پیش‌بینی‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. سرمایه‌گذاری در این فضا نیازمند تحقیق و دانش عمیق است.

کلام آخر

اگر به دنبال کسب درآمد از بازی هستید، اسپلینتر‌لندز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ساختار مدیریتی این پروژه بسیار شگفت‌انگیز است و با برنامه‌هایی که دارد مالکیت واقعی دارایی‌های داخل بازی را به بازیکنان برمی‌گرداند. فراموش نکنید که این پروژه بازیکنان و همه افراد ذینفع را نیز در فرآیند‌های تصمیم‌گیری خود مشارکت داده است که این گامی بزرگ به سمت تحقق دموکراسی و وعده‌های بلاک‌چین است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.