nft در بازی ویدیویی

هدف استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌ها

تا الان راجع به اینکه ان‌اف‌تی NFT چیه، به چه درد میخوره و اصلا کلاهبرداریه یا نه خیلی صحبت کردیم. به سایت کوین مارکت کپ دقت کردید؟ به بخش متاورس، گیمینگ و ان‌افی‌تی اون هر روز داره پروژه‌های جدیدی اضافه میشه! اما ان‌افی‌تی تو بازی‌های بلاکچینی یا متاورسی به چه دردمون میخورن؟

خب یکی از مهمترین سوالایی که خیلی از گیمرها میپرسن اینه که یه ان‌افی‌تی چجوری میتونه تجربه بازی کردنمون رو بهتر کنه. خب شاید مهمترین چیزی که باید بش اشاره کرد درآمدزاییه!

هم ساعت‌ها خودتون رو سرگرم میکنید هم پول درمیارید! کاری بهتری ازین هست؟

اما خب یه واقعیت مهم رو درباره بازی‌های بلاکچینی نباید فراموش کرد اونم اینه که همه این بازی‌ها در مراحل اولیه توسعه هستن. مثلا بازی جی‌تی‌ای ۶ GTA 6 که شایعه شده از رمزارزها پشتیبانی می کنه چند ساله در دست توسعست و هنوز منتشر نشده؟

ساخت یه بازی‌ خوب سال‌ها طول میشکه و بازی‌های بلاکچینی هم ازین قضیه مستثنی نیستن!

اکثر عناوینی که تا الان به بازار شدن اکثرا هدفشون مارکتینگ و کسب سود بوده و بعضیا تا حدودی به دنبال جا انداختن این مفهوم بین گیمرا بودن.

در حال حاضر بازی‌سازهای بزرگی مثل تیم‌ اسسینس کرید Assassin’s Creed دارن ان‌اف‌تی‌ها رو آزمایش می‌کنن پس شاید رسیدن به یه بازی درجه یک بلاکچینی دیگه زیاد ازمون دور نباشه!

ان اف تی در بازی

اما یه نکته خیلی مهم! بر خلاف بازیهای بلاکچینی امروزی که هدفشون کسب درآمده، هدف بازی‌های بلاکچینی آینده یکم مهمتر و انقلابیتره: مالکیت!

تو بازی‌های کامپیوتری سنتی، شرکت سازنده مالک تمام دارایی‌های درون بازیه!‌ درسته شما برای آیتم‌ها، اسکین‌ها، شخصیت‌ها و هرچیزی که فکر کنید کلی پول خرج می‌کنید اما مالک واقعی هیچکدومشون نیستید! یعنی شرکت هر موقع بخواد می‌تونه اکانت شما رو ببنده.

اما با وجود ان‌اف‌تی‌ها می‌تونید مالکیت اشیا دیجیتالی، شخصیت‌ها، آيتم‌ها و خیلی چیزای دیگه رو توی بلاکچین ثبت کنید و کسی نمیتونه اونا رو از شما پس بگیره.

مثلا فرض کنید تو بازی Call Of Duty یک سلاح می‌خرید اگه این سلاح ان‌افی‌تی باشه، هر زمانی شرکت این بازی‌ بسته بشه باز هم مالکیت اون اسلحه برای شماست و داخل کیف پولتون باقی میمونه.

علاوه بر این با وجود پل‌های میان زنجیره‌ای هم میتونید با متاورس این سلاح رو به دنیاهای مختلف ببرید. مثلا با یه رگبار برید به عصر باستان و به شورشی‌های مصر توی بازی اسسینس کرید کمک کنید!

تمام این ویژگی‌ها به ما امکان ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی-سرگرمی جدید رو میده که تا قبل ازون ممکن نبود.

اما خب هنوز خیلی راه مونده و خیلی از گیمرها نسبت به ان‌اف‌تی‌ها دید خوبی ندارن و البته لزومی هم به استفاده ازونا ندارن. فقط کافیه توسعه‌دهنده‌های بازی از بلاکچین و ان‌اف‌تی‌‌ها استفاده کنن تا یه چیزی مثل جم‌های درون بازی کلش اف کلنز رو بسازن. اینجوری گیمرها حتی نمیدونن که با اکوسیستم غنی بلاک چین در ارتباطن ولی دارن ازش بهره میبرن.

خب به آخر یه قسمت دیگه رسیدیم. می‌دونیم برای لذت بردن و کسب درآمد همزمان از یه بازی درجه یک مثل کالاف دیوتی یا جی‌تی‌ای هنوز خیلی زوده اما میدونیم که این اتفاق میوفته. شما چی فکر میکنید؟ اصلا این بازی‌ها به ثمر میشینن؟ ازشون استقبال میشه یا نه؟

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.