معرفی کامل ارز دیجیتال اوریجین پروتکل به همراه پیش بینی قیمت

مقدمه

اوریجین پروتکل در سال 2017 توسط کارآفرینان موفق سیلیکون‌ولی Silicon Valley تاسیس شد و دارای تیمی از مهندسان با تجربه از شرکت‌های فناوری نمادین مانند یوتیوب YouTube، گوگل Google، پی پال PayPal و دراپ باکس DropBox است. این پروتکل در حوزه‌های ان اف تی NFT و دی فای DeFi فعالیت می‌کند. محصولات شاخص اوریجین Origin عبارتند از اوریجین استوری Origin Story که از ان اف تی پشتیبانی می‌کند و اوریجین دلارOrigin Dollar  که اولین استیبل‌کوین است که به طور خودکار بازدهی را در کیف پول کاربران به دست می‌آورد. او جی ان OGN توکن حاکمیتی این پروتکل است که تا به امروز یک جامعه جهانی با صدها نفر عضو است و هزاران نفردر سراسر جهان دارنده این توکن هستند.

در این مقاله قصد داریم درمورد پلتفرم کمتر شناخته شده اوریجین پروتکل و توکن اختصاصی آن صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با این پروژه بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال اوریجین پروتکل او جی ان Origin Protocol (OGN) چیست؟

اوریجین پروتکل یک شبکه دیفای Defi یا غیر متمرکز برای مدیریت دارایی‌ها است که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و امکان مدیریت دارایی‌ها را به صورت بسیار جزئی برای کاربران فراهم می‌کند افزون بر این، به فعالان بازار امکان می دهد کالاها و خدمات را از طریق شبکه همتا به همتا یا پی تو پی P2P توزیع کنند.

منظور از ارتباط همتا به همتا یا فرد به فرد، ارتباط دوطرفه‌ای است که در سایه پلتفرم‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌شود یعنی کاربران این شبکه‌ها می‌توانند بدون واسطه با یکدیگر در ارتباط باشند و در فضای خصوصی سازی شده‌ای با یکدیگر به انجام مبادلات مالی و تجاری بپردازند.

هدف این پلتفرم ایجاد یک بازار آنلاین گسترده است که از بلاک چین اتریوم ETH و سیستم پرونده بین سیاره ای اینتر پلنتری فایل سیستم InterPlanetary File System استفاده می کند که در واقع یک سیستم توزیع فایل همتا به همتا و غیر متمرکز است وکاربران به کمک آن می‌توانند تجربه بهتری در استفاده از اینترنت داشته باشند تا نیاز به واسطه ها را برطرف کند علاوه بر این، این پروتکل تنظیمات غیرمتمرکز را امکان پذیر می کند که در آن خریداران و فروشندگان می توانند لیست های موجود را بررسی کنند، نظرات خود را نوشته و بسیاری از اقدامات دیگر را انجام دهند. اوریجین پروتکل به موضوعات اساسی بازارهای آنلاین مانند کارمزدهای ناعادلانه معاملات، عدم شفافیت و ایجاد انگیزه برای خلاقیت می پردازد. اوریجین پروتکل اختیارات غیر متمرکز فروشگاه های الکترونیکی، بازارهای همکار و سایر برنامه ها را با هدف کاهش یا حذف هزینه های معاملات، ارتقاء، تجارت آزادتر در اکوسیستم شبکه را بهبود می بخشد.

بر اساس وب سایت کوین مارکت کپ، رمزارز او جی ان با ارزش بازار حدود 104.798.805 میلیون دلار، در رتبه 347 بازار قرار دارد و سهم 0.01 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. عرضه در گردش این ارز 388.570.733 و عرضه کل آن 1.000.000.000 او جی ان است. هر واحد از ارز دیجیتال اوریجین پروتکل در این لحظه با قیمت 0.2715 دلار، با احتساب نرخ تتر 25.984 تومان معادل 7.054 تومان معامله می شود و حجم معاملات روزانه آن 24.132.538 میلیون دلار است.

ارز دیجیتال اوریجین پروتکل او جی ان چیست؟

تیم تشکیل دهنده اوریجین پروتکل

این تیم متخصص متشکل از اعضای بیش از هفت کشور است که علاقه مشترکی به تکنولوژی بلاک چین دارند. دفتر مرکزی به همراه چندین سرمایه گذار در مناطق مختلف جهان در سانفرانسیسکو واقع شده است. این پروتکل در سال ۲۰۱۷ توسط جاش فریزر و متیو لیو تاسیس شد.

جاش فریزر Josh Fraser بنیانگذار اوریجین پروتکل و یک کارآفرین است که بیش از 10 سال در دنیای رمزارز فعال است. فریزر همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری پلتفرم شبکه اجتماعی ایونت وو EventVue کار کرده است.

موسس دیگر، متیو لیو Matthew Liu مهندس نرم افزار و مدیر محصول است که سال ها در صنعت بلاک چین کار کرده است. لیو به عنوان مدیر محصول در یوتیوب کار کرده است.

یوپان Yu Panمهندس اولیه اوریجین پروتکل، در گوگل کار کرده و یکی از اولین کارمندان پی پال بوده است.

فرانک کاستانیول Franck Chastagnol  معاون فنی مهندسی، در شرکت هایی مانند یوتیوب، دراپ باکس، و غیره کار کرده است.

اوریجین توکن Origin Token چیست؟

اوریجین توکن، یک توکن چند منظوره ای آر سی 20 ERC-20 است که برای تقویت رشد شبکه اوریجین ساخته شده است. او جی ان یک بستر وابسته تبلیغاتی را ایجاد کرده و کاربران نهایی را به استفاده و به اشتراک گذاری این بستر تشویق می کند و ارزش را بین خریداران و فروشندگان به عنوان توکن پرداخت انتقال می دهد. علاوه بر این او جی ان برای اهداف حاکمیت زنجیره ای استفاده می شود. ایجاد این پلتفرم باعث می‌شود که بتوانید به بهترین نحو و با امنیت بسیار بالا تراکنش و فعالیت‌های مالی مربوط به خود و طرف مقابل خود را انجام دهید. دلیل بالا بودن امنیت این رمز ارز، برخورداری از توکن ERC20 است. اتریوم و سایر رمزارزهای مشابه به آن از این توکن استفاده می‌کنند. این عامل باعث شده تا به این رمز ارز نگاه جدیدتری شود.

این رمزارز کارایی مختلفی دارد. یکی از مواردی که ارز دیجیتال اوریجین توکن را نسبت به هم سطح‌های فعلی خود خاص کرده، بحث ایجاد فضای خصوصی شده در فرایند سرمایه گذاری و یا خرید و فروش دوطرفه است. این به این معنی است که افراد می‌توانند به راحتی و بدون بروز هیچگونه مشکل خاصی اپلیکیشن خود را طراحی کرده و بسازند.

این اپلیکیشن بر اساس بلاک چین اوریجین توکن ایجاد می‌شود و همین عامل باعث می‌شود امنیت فعالیت شما در حوزه ارزهای دیجیتال و در حیطه اوریجین توکن به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند به همین دلیل این ارز یک انتخاب بسیار مناسب در این زمینه به حساب می‌آید.

 در کل این رمز ارز یک سیستم خاص و منحصر به فرد به منظور انجام پرداختی‌ها، فرایندهای مالی گسترده مانند سرمایه گذاری و یا توکن‌های دولتی تحت اکوسیستم اوریجین است که استفاده از آن به نوبه خود سرعت و عملکرد شما را به میزان بسیار زیادی بالا خواهد برد.

اوریجین توکن چیست؟

مزایای ارز دیجیتال اوریجین پروتکل

رمزارزها هرکدام مزایای خود را دارند که در اینجا چند مورد از مزایای ارز دیجیتال اوریجین پروتکل اشاره می کنیم:

  • امکان مدیریت دارایی‌ها به صورت کاملاً شفاف
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف نقل و انتقالات برای امور مالی و پولی به ‌واسطه‌ها
  • پایین بودن هزینه کارمزد تراکنش‌ها در شبکه
  • سرعت بالای شبکه برای انجام امور در کمترین زمان ممکن
  • دارای سیستم تشویقی برای کاربران فعال در شبکه در قالب ارز دیجیتال او جی ان

ویژگی های منحصر به فرد اوریجین پروتکل چیست؟

اوریجین پروتکل با ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز P2P بین بازرگانان و قطع واسطه های سنتی، هدف بهبود اقتصاد اشتراکی را دارد. چشم انداز پروتکل ایجاد سیستم های توزیع شده است که در آن کاربران می توانند محصولات خود را تبلیغ کنند.

این پروتکل بر تجارت آزاد کلیه کالاها و خدمات با قیمت واقعی بازار آنها بدون دخالت شخص ثالث متمرکز است. اوریجین پروتکل با موارد زیر می خواهد یک محیط سودمند برای مشارکت کنندگان بازارهای آنلاین فراهم کند:

کارمزد تراکنش کمتر

اوریجین پروتکل، نیاز به واسطه هایی که برای پردازش تراکنش ها هزینه می گیرند را برطرف می کند. این پروتکل امکان دسترسی به قیمت های بی طرفانه کالاها و خدمات را فراهم می کند.

سیستم تشویق بهبود یافته

اوریجین پروتکل یک پلتفرم منبع باز است که به کاربران کمک می کند تا از طریق سیستم تشویقی به شبکه کمک کنند. به کاربران این پلتفرم مانند شرکت های وابسته هنگامی که لیست های ایجاد شده توسط فروشندگان را تبلیغ و به بازار عرضه می کنند، پاداش رمزارزی تعلق می گیرد. این انگیزه کاربران را ترغیب می کند تا پلتفرم را زنده و رو به رشد نگه دارند.

دسترسی بهتر

مشاغل اشتراکی سنتی مصرف کنندگان را مجبور به داشتن حساب های بانکی، کارت های اعتباری یا سایر روش های پرداخت می کنند و از این طریق افرادی که به بانک دسترسی ندارند از دسترسی به خدمات نیز محروم می شوند. از طرف دیگر، اوریجین پروتکل به گروه های مستضعف اجازه می دهد بدون نیاز به حساب بانکی به بازارهای آزاد دسترسی پیدا کنند.

امنیت شبکه اوریجین پروتکل چگونه است؟

توکن کاربردی او جی ان بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و با ERC-20 سازگار است، او جی ان را می توان در هر کیف پولی که از توکن های ERC-20 پشتیبانی می کند، ذخیره کرد. این پروتکل همچنین از سیستم فایل بین سیاره ای آی پی اف اس IPFS برای اطمینان از انتقال داده ها در بین همتایان و اطمینان از صحت داده ها استفاده می کند.

آیا می‌توان ارز دیجیتال او جی ان را استخراج کرد؟

ارز دیجیتال او جی ان را نمی‌توان مانند بیت کوین به روش سنتی و با استفاده از دستگاه‌های ماین، استخراج کرد. زیرا این ارز دیجیتال از پروتکل پوز POS به جای پروتکل پو POW برای توکن‌های خود استفاده می‌کند. یعنی با سپرده گذاری و قفل کردن سرمایه‌های خود بر روی این شبکه، پس از مدت مشخصی می توانید پاداش دریافت کنید. به این روش استیک کردن Staking می گویند.

با استیک کردن سرمایه‌های خود در استخرهای استیکینگ، پاداش‌هایی هم به طور کلی و هم تخفیف‌هایی برروی کارمزدهای خود دریافت کنید. پاداش‌هایی که به شما داده می‌شود هم در قالب توکن‌های او جی ان خواهد بود.

ارز دیجیتال اوریجین پروتکل را از کجا بخریم؟

در حال حاضر بیش از 50 صرافی معتبر در سراسر جهان این ارز دیجیتال را در لیست ارزهای خود، فهرست کرده‌اند. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اوریجین پروتکل معامله می‌شود، صرافی بایننس Binance با سهم %53.21  از حجم معاملات روزانه است.

سایر صرافی‌های برتر که این رمز ارز را خرید و فروش می‌کنند عبارتند از:

  • بایننس Binance
  • یونی سواپ Uniswap
  • آپ بیت Upbit
  • هوبی گلوبال Huobi Global
  • کوکوین KuCoin
  • کوینکس CoinEx
  • کراکن Kraken
  • کوین بیس Coinbase
ارز دیجیتال اوریجین پروتکل را از کجا بخریم؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال اوریجین پروتکل

برای اینکه بتوانید رمز ارز خود را در جایی امن ذخیره کنید داشتن کیف پول‌های دیجیتالی می‌توانند بهترین باشد. از میان بهترین کیف پول‌هایی که برای ذخیره و نگهداری رمز ارز او جی ان استفاده می شود موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • کیف پول کوینومی Coinomi
  • کیف پول ترزورTrezor
  • کیف پول کیپ کی Keepkey
  • کیف پول متامسک  Metamask
  • کیف پول تراست والت Trust wallet
  • کیف پول اتمیک Atomic wallet
  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger wallet
کیف پول‌های ارز دیجیتال اوریجین پروتکل

بررسی قیمت و آینده اوریجین پروتکل

ارز دیجیتال اوریجین توکن در بین بسیاری از سرمایه گذاران حوزه رمزارز با نام اوریجین پروتکل نیز شناخته می‌شود که نوعی از دارایی دیجیتال است که حدود 24.5 میلیون دلار به صورت کلی در بازار ارزش دارد.

بر اساس میزان معاملات و برخورداری از طرح های بلند مدت درمورد او جی ان یا همان اوریجین توکن می‌توان گفت که این رمز ارز با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

این ارز دیجیتال می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و کسب درآمد در این زمینه باشد، پایین بودن قیمت کنونی آن نیز یک انتخاب بسیار مناسب برای سرمایه گذاران ایرانی است.

پیش بینی قیمت او جی ان در سال 2022

طبق وب سایت تک نیوز لیدر، آینده ارز دیجیتال اوریجین پروتکل او جی ان در صورت ادامه این روند صعودی تا پایان سال 2022 به 5 دلار می رسد و سپس رشد آن کاهش می یابد، اما هیچ ریزش عمده ای پیش بینی نمی شود. مشارکت و پیشرفت‌ها به 5 دلار از نظر قیمت کاملاً امیدوارکننده است، اما بی شک برای آینده نزدیک امکان‌پذیر است.

بازار رمزارز پر از نوسان است در نتیجه پیش بینی قیمت این ارز آسان نیست، بسیاری از تحلیلگران رمزارز معتقدند که پیش بینی های قیمت گذاری برای سال های ذکر شده درست است. از طرفی، فعالان کریپتو در مورد ممنوعیت رمزارز و محدودیت های جدید نگران هستند. قیمت پروتکل مبدا ممکن است 0.43 دلار صعود کند اگر بازار در سال 2022 یک گاو خوب را اجرا کند. با توجه به اینکه انتظار می رود که سرمایه گذاران بلند مدت برگزار شود، قیمت میانگین آن برای سال 2022 حدود 0.37 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت او جی ان و آینده این ارز دیجیتال در سال 2023

اگر او جی ان سطح پشتیبانی را در حدود 200-MA نگه دارد که میانگین متحرک بلندمدت است، خریداران زمان OGN و ثبات را خواهند داشت تا مأموریت حمله بعدی را در سطح حیاتی 10 دلار ایجاد کنند، و باعث می‌شود که کاهش پیدا نکند، بلکه به طور مداوم بازی کنند.

پیش بینی قیمت او جی ان و آینده این ارز دیجیتال در سال 2024

با توجه به آخرین به روز رسانی ها، پیشرفت ها، پیش بینی قیمت او جی ان و پیش بینی های پروژه جدید پلت فرم، سرمایه گذاران او جی ان می توانند انتظار مشارکت و ادغام های زیادی را در حدود سال 2024 داشته باشند و آینده ارز دیجیتال اوریجین پروتکل را روشن تر از قبل کند. علاوه بر این، این ممکن است قیمت OGN را در بازار کریپتو افزایش دهد. بهترین سرمایه گذاری زیرا قیمت می تواند افزایش یابد و به حدود 15 دلار برسد.

پیش بینی قیمت او جی ان و آینده این ارز دیجیتال در سال 2025

آینده ارز دیجیتال اوریجین پروتکل در چهار سال آینده، ممکن است تا 35 دلار افزایش یابد. علاوه بر این، رسیدن به این سطح برای او جی ان چندان دشوار نیست زیرا می‌توان اهداف قیمتی میان‌مدت، کوتاه مدت و بلندمدتی برای خرید یا فروش سفارش‌ها پیدا کرد.طبق پیش بینی، احتمال می رود که قیمت او جی ان در 5 سال آینده به قیمت بالایی برسد.

بررسی قیمت و آینده اوریجین پروتکل

سخن نهایی

اوریجین پروتکل آینده روشنی را در سال 2021 پیش رو دارد. با پیشرفت های مداوم در اکوسیستم او جی ان و همچنین در بازار کلی ارزهای دیجیتال، ممکن است شاهد رسیدن او جی ان به ارتفاعات جدیدی باشیم تا آینده ارز دیجیتال اوریجین پروتکل را بسیار درخشان کند.

پیش بینی قیمت او جی ان در سال 2021 2.41 دلار است. همانطور که گفته شد، اگر سرمایه گذاران تصمیم بگیرند که او جی ان سرمایه گذاری خوبی در سال 2021 باشد، ممکن است همراه با ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم حتی به 4 دلار هم برسد.

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف آموزشی گردآوری شده است و نباید به عنوان توصیه مالی در نظر گرفته شود چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. هر سرمایه‌گذار باید قبل از تعهد به سرمایه‌گذاری، دیدگاه‌های متعددی را بررسی کند و با تمام مقررات محلی آشنا باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.