ارز دیجیتال بخریم یا نخریم؟ یکبار برای همیشه تصمیم بگیرید

شکی نیست که جایزه پرهیاهوترین بازار سال، به ارزهای دیجیتال تعلق می‌گیرد. در هفته‌های گذشته، زمزمه‌‌ها در مورد ارزهای دیجیتال از هر مکانی به گوش می‌رسد. ممکن است شما هم از اطرافیان خود درباره فرصت‌ کسب سود یا احتمال ضررهای فراوان در بازار رمز ارزها شنیده باشید. به همین دلیل ممکن است از یک طرف وسوسه شوید ارز دیجیتال بخرید و از طرف دیگر، نگران ضرر و زیان احتمالی باشید.

اگر می‌خواهید یکبار برای همیشه در مورد ورود به بازار ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرید، این مطلب را بخوانید.

آغاز سال میلادی 2021 و شب‌های کریسمس با پرواز قیمتی ارزهای دیجیتال مصادف شد. تا اینجا، بیت کوین توانسته قیمت باورنکردنی 63 هزار دلار را در ماه آوریل تجربه کند. قیمت اتریوم نیز به‌سادگی قله قیمتی چهار هزار دلاری را رد کرد و ارزهای دیجیتال دیگر نیز کمتر یا بیشتر، همین روند را ادامه داده‌اند.

احتمالا می‌دانید که بیت کوین ارزشمندترین و مهم‌ترین رمز ارز بازار است، اما بیت کوین تنها گزینه شما برای سرمایه‌گذاری نیست. رمز ارزهای دیگری هم در بازار هستند که می‌توانند سودهای بسیار بیشتری را به‌همراه داشته باشند. اما، در این مطلب قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا باید وارد بازار ارزهای دیجیتال شد یا خیر؟

واقعیت این است که نوع پاسخ به این پرسش، تا حد زیادی به شخصیت هر فرد بستگی دارد.

اما بهتر است پیش از پرداختن به ارتباط بازار ارزهای دیجیتال با شخصیت و روحیات هر فرد، این پرسش را جواب دهیم که اصلا چه نیازی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

چرا افراد در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

 تعداد زیادی از تحلیلگران بازار، نوید آن را می‌دهند که رمز ارزها می‌توانند آینده جهان را تغییر دهند. در این صورت، ارزهای دیجیتال می‌توانند تاثیر عمیقی در جنبه‌های مالی جهان و فراتر از آن داشته باشند. در حال حاضر، رمز ارزها به‌عنوان یک راه‌حل عمومی پرداخت در جهان، پذیرفته نشده‌اند، اما بسیاری از کشورها در حال بررسی این موضوع هستند. پس می‌توانیم بگوییم که اگر حالا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، احتمالا از دیگران جلوتر هستید و یک دارایی آینده‌دار را در اختیار خواهید داشت.

یک دلیل دیگر برای استقبال سرمایه‌گذاران از رمز ارزها، متنوع‌سازی سبد دارایی‌ها (پرتفوی) است. اگر قبلا نوسانات بازار سهام را تجربه کرده‌اید، پس با سرمایه‌گذاری اندکی از پول‌تان در بازار ارزهای دیجیتال، قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد و ضرر زیادی متحمل شوید. در واقع، با قرار دادن بخش کوچکی از سرمایه‌ خود در بازار رمز ارزها، می‌توانید دید بهتری نسبت به این بازار پیدا کنید و تحقیقات مناسبی در این باره انجام دهید.

یک نکته مهم این است که پیش‌بینی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار دشوار است، پس همواره پولی را در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانید همه آن را از دست بدهید!

ریسک‌های خرید ارزهای دیجیتال را بشناسید

گفتیم که ارزهای دیجیتال، نوسانات بیشتری نسبت به بازارهای مالی دیگر دارند. بیت کوین یا همان پادشاه ارزهای دیجیتال، تجربه از دست دادن 80 درصد از ارزش خود را دارد؛ اگرچه امروز بازار پررونقی را تجربه می‌کند. اما باید احتمال نوسانات شدید آن را در نظر داشت. اگر فردی هستید که با هر بالا و پایین شدن قیمت، استرس تمام وجودتان را می‌گیرد، احتمالا به درد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نمی‌خورید. حتی اگر یک برنامه سرمایه‌گذاری بلندمدت را داشته باشید، ممکن است قیمت رمز ارزها در طول این مدت، نوسانات زیادی را تجربه کند و شما باید بتوانید احساسات خود را کنترل کنید.

حتی اگر خبره‌ترین تحلیلگر مالی باشید، ممکن نیست همه پیش‌بینی هایتان درست از آب در بیاید! بسیاری از دولت‌ها هنوز تصمیم خود را درباره ارزهای دیجیتال نگرفته‌اند و دقیقا مشخص نیست که آینده این ارزها چه خواهد شد. به دلیل اینکه ایده ارزهای دیجیتال هنوز جدید است، هیچکس نمی‌تواند با اطمینان اعلام کند که فناوری نوین این ارزها چه مسیری را طی خواهد کرد.

جدا از ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، ریسک‌های دیگری درباره خرید رمز ارزها وجود دارند. پس از خرید رمز ارز مورد نظرتان از یک صرافی ارز دیجیتال، به یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری رمز ارزها نیاز دارید. شما باید رمز عبور و کلید خصوصی (یک روش رمزنگاری) کیف پول خود را به خاطر داشته باشید چراکه اگر آن را فراموش کنید، احتمال دارد دیگر به رمز ارزهای خود دسترسی نداشته باشید.

پس همواره ریسک‌های مربوط به بازار رمز ارزها را در نظر بگیرید.

در نهایت ارز دیجیتال بخریم یا نخریم؟

زمانی که صحبت از خرید ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، هم فرصت وجود دارد و هم تهدید. اگر شما یک فرد منظم هستید که می‌توانید رمزهای عبور مهم را به درستی نگهداری کرده و ریسک‌ها را مدیریت کنید، می‌توانید بخشی از سرمایه خود را روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. اما اگر محدودیت بودجه دارید، باید در برنامه‌های خود تجدید نظر کنید. با توجه به مطالبی که ارائه شد، مهم‌ترین اصل در بازار ارزهای دیجیتال این است که ابتدا ویژگی‌های شخصی خودتان را بشناسید و سپس برای ورود به بازار رمز ارزها تصمیم بگیرید.

 

 

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.