معرفی کامل ارز دیجیتال ولاس VLX و مزایای آن

قابلیت‌های فناوری بلاک‌چین روز به روز قله‌های جدیدی را فتح می‌کند. در حالیکه هنوز ظرفیت بیت‌کوین و اتریوم محدود به 7 و 15 تراکنش در ثانیه است، بلاک‌چین‌های جدید قادر هستند تا هزاران تراکنش در هر ثانیه را انجام دهند.

یکی از همین بلاک‌چین‌ها، پروژه ولاس (VELAS) محسوب می‌شود که مقر آن در سوئیس است. این پروژه مدعی انجام 30 هزار تراکنش در هر ثانیه است، بدون اینکه حفظ حریم شخصی افراد را نادیده گرفته باشد!

با توجه به این مزیت مهم تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب، شما را با بلاک‌چین سوئیسی ولاس و توکن آن با نماد VLX آشنا کنیم.

-در این مطلب می‌خوانید:

 شبکه یا بلاک‌چین ولاس چیست؟

ولاس اولین و سریع‌ترین بلاک‌چین با مکانیسم هوش مصنوعی است که امکان ساخت و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز  (DApps) و قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. به‌علاوه، ولاس مقیاس‌پذیری (افزایش سرعت و توان پردازش) لازم برای تراکنش‌ها را ایجاد می‌کند. ولاس ساخته شده تا مشکلات سنتی بلاک‌چین‌ها مثل سرعت و مقیاس‌پذیری پایین را حل کند.

ارز ولاس از بلاک‌چینی استفاده می‌‌کند که بر اساس هوش مصنوعی می‌تواند امکان تراکنش‌های سریع را فراهم و همزمان امنیت بالایی را تامین کند. کیف پول این ارز نیز از مکانیسم جدیدی برخوردار است و امکان ساخت یک حساب مشترک هم وجود دارد. به این معنا که اگر به اصطلاح یک حساب مشترک بین دو طرف ایجاد شود، امضای دیجیتال هر دو برای انجام تراکنش‌ها لازم است. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با این شبکه نوآورانه و جالب آشنا شوید.

تاریخچه رمزارز ولاس

شبکه ولاس که مخفف عبارت ” سیستم خودکار یادگیری مجازی” است در سال 2019 تاسیس شد و یک استارتاپ جدید و هیجان‌انگیز به‌حساب می‌آید که مقر آن در کشور سوئیس است.

ولاس از ابتدا با این ایده راه‌اندازی شد که مشکلات سنتی که در بلاک‌چین بیت‌کوین وجود را حل کند. اصلی‌ترین این مشکلات، موضوع مقیاس‌پذیری است. مقیاس‌پذیری به امکان افزایش سرعت و توان پردازشی یک بلاک‌چین در طول زمان اشاره می‌کند.

مثلا بیت‌کوین تنها قادر است در هر ثانیه، 7 تراکنش را پردازش کند. بنابراین، بیت‌کوین هرگز نمی‌تواند به دلیل توان پایین پردازشی، در تراکنش‌های روزانه افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

بعد از راه‌اندازی رسمی ولاس، تیم این پروژه اعلام کرد که بلاک‌چین ولاس می‌تواند در هر ثانیه، تا 30 هزار تراکنش را انجام دهد. همزمان، امنیت ولاس ارتقا پیدا کرده و  در برابر خطرناک‌ترین حملات اینترنتی ایمن است.

توکن ولاس

تیم توسعه‌دهنده ارز ولاس

 در دنیای بلاک‌چین، تحقیق و بررسی در مورد کسانی که پروژه را راه‌اندازی کرده‌اند، اهمیت بالایی دارد. پروژه ولاس در ابتدا به دست الکس الکساندروف، مدیر عامل کنونی ولاس تاسیس شد. الکساندروف در حال حاضر از اعضای هیئت‌مدیره انجمن بلاک‌چین کانادا است.

در کنار مدیرعامل، کارشناسان ارشد در زمینه‌های برنامه‌نویسی، سرمایه‌گذاری و مارکتینگ حضور داشته‌اند.

به‌علاوه، ولاس با چند شرکت دیگر در زمینه رمزارزها نیز همکاری‌هایی را در دست اجرا دارد. یکی از این نمونه‌ها، قرارداد همکاری با درگاه پرداخت ارز دیجیتال کوین پی‌منت CoinPayment محسوب می‌شود. قرار است از توکن ولاس VLX در پلتفرم کوین پی‌منت و برای پرداخت‌های متنوع استفاده شود.

بلاک‌چین ولاس چگونه کار می‌کند؟

ممکن است فهم نحوه کار ولاس در نگاه اول چندان ساده به نظر نرسد، بنابراین در این بخش تلاش می‌کنیم مبانی کارکرد ولاس را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهیم.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که بلاک‌چین ولاس از یک مکانیسم منحصر به فرد و نوآورانه با عنوان ” گواه اثبات سهام نمایندگی شده با هوش مصنوعی” کار می‌کند. این مکانیسم، اصلی‌ترین اساس بلاک‌چین ولاس محسوب می‌شود.

این سیستم تلاش می‌کند تا به یک تعادل بین هوش مصنوعی و آگاهی انسان دست پیدا کند و از این طریق، راستی‌آزمایی تراکنش‌ها را انجام دهد. به زبان ساده، این مکانیسم تلاش می‌کند همه داده‌های ورودی به شبکه ولاس را جمع‌آوری، شناسایی و پرازش کند.

استفاده از این سیستم منحصر‌ به‌فرد و نوآورانه، به شبکه ولاس امکان می‌دهد در هر ثانیه، 30 هزار تراکنش را پردازش کند.

رمزارز ولاس

اغلب بلاک‌چین‌ها تنها به طرفی امکان امضای دیجیتال را می‌دهند که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد، اما بلاک‌چین ولاس کنترل کیف پول‌ها را توسط چند طرف ممکن می‌کند.

فناوری به کار رفته در بلاک‌چین ولاس تضمین می‌کند که همه مالکان کیف پول‌های منحصر به‌فرد بتوانند یک تراکنش را قبل از انجام امضا کنند. این روش به‌ویژه در مواقعی به کار می‌آید که دو طرف می‌خواهند یک حساب مشترک داشته باشند و خیال‌شان راحت باشد که همه‌چیز با امنیت بالا انجام می‌شود.

ارتقای امنیت در بلاک‌چین ولاس

کیف پول ولاس

با اینکه تیم توسعه‌دهنده ولاس مدعی است که این شبکه می‌تواند تا 30 هزار تراکنش در ثانیه را انجام دهد، اما همزمان امنیت این شبکه نیز ارتقا پیدا کرده است. بنابراین، امنیت شبکه ولاس فدای سرعت بالاتر نشده است.

به‌علاوه، بلاک‌چین ولاس از الگوریتم اجماعی استفاده می‌کند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، امکان حملات 51 درصدی را از بین می‌برد.  حمله 51 درصدی به شرایطی اشاره می‌‌کند که افرادی بتوانند اکثریت نودهای یک شبکه را کنترل کنند. در این شرایط، امکان تقلب در تراکنش‌ها و سرقت دارایی‌های دیگران را خواهند داشت.

توکن ولاس VLX چیست؟

بلاک‌چین ولاس، رمزارز اختصاصی خود را دارد که با نماد VLX شناخته می‌شود. توکن ولاس یا VLX کاربردهای متنوعی در شبکه ولاس دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

اول از همه، برای ساخت و استفاده از قراردادهای هوشمند، شما به توکن ولاس نیاز دارید. به‌علاوه، از این توکن برای پرداخت تراکنش‌ها در این شبکه استفاده می‌شود.

با استفاده از توکن VLX در کیف پول ولاس، می‌توانید روی کارمزد تراکنش‌ها در پلتفرم کوین پی‌منت، تا 25 درصد تخفیف بگیرید.

علاوه بر این کاربردها، این امکان فراهم است تا توکن‌های ولاس را استیک (سپرده‌گذاری) کنید. استیک کردن، مکانیسمی است که کاربران را به سپرده‌گذاری توکن‌های خود در شبکه بلاک‌چین تشویق می‌کند. در عوض، شما با این کار بخشی از کارمزد تراکنش‌های انجام‌شده را به‌عنوان سود دریافت می‌کنید. مقدار سودی که به شما تعلق می‌گیرد، وابسته به تعداد توکنی است که در شبکه استیک می‌کنید.

توکن VLX

در شبکه ولاس، اگر توان پردازنده گرافیکی (GPU) را به شبکه اختصاص دهید هم پاداش دریافت می‌کنید. هدف تیم ولاس از ابتدا این بوده که به تناسب هزینه و انرژی که کاربران در شبکه صرف می‌کنند، پاداش به دست آورند.

آینده ارز دیجیتال ولاس VLX

مجموعا تعداد 2 میلیارد توکن VLX وجود دارد. رمزارز ولاس از سال 2019 راه‌اندازی شد و هنوز در ابتدای عمر خود است. این ارز هم‌اکنون در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر لیست شده و قابل خرید و فروش است.

تیم ولاس برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را در نظر دارند که با توجه به ظرفیت بالای فنی و مکانیسم‌های نوآورانه، انتظار داریم در آینده بیشتر از این پروژه و توکن VLX  بشنویم. به‌علاوه، ولاس قصد دارد کیف پول سخت‌افزاری خودش را تولید کند که امن‌ترین روش برای ذخیره و مدیریت توکن‌های VLX محسوب می‌شود.

سخن آخر

با اینکه ممکن است برخی بگویند حوزه بلاک‌چین بیش از حد اشباع شده، ولی همچنان نمی‌توان از کنار پروژه ولاس به سادگی گذشت. با اینکه هنوز دو سال از عمر این بلاک‌چین گذشته، الگوریتم اجماع منحصر به‌فرد این پروژه باعث می‌شود ظرفیت بالایی برای حل مشکلات قدیمی بلاک‌چین‌ها داشته باشد. مهم‌ترین این مشلات را می‌توان توان پردازشی و سرعت پایین انجام تراکنش‌ها دانست.

ولاس در نظر دارد تا بتواند در هر ثانیه، عدد بی‌سابقه 30 هزار تراکنش را انجام دهد. به‌علاوه، گفته می‌شود امنیت بلاک‌چین ولاس هم ارتقا پیدا کرده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.