تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کوین ۹۸ (C98) چیست؟

پلتفرم Coin98 Finance یک پلتفرم رمز ارزی چند کاربردی است که اهداف گوناگونی را دنبال می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم این پلفرم و ارز دیجیتال C98 را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.

پلتفرم Coin98 Finance چیست؟

پلتفرم Coin98 Finance یک تجمیع کننده نقدینگی در حوزه دیفای و یک صرافی غیرمتمرکز است که مبادل توکن‌ها را با فناوری میان زنجیره‌ای (Cross Chain) مسیر می‌سازد. اکوسیستم کوین۹۸ تنها یک پلتفرم تجمیع نقدینگی نیست و سرویس‌های مختلفی برای تسهیل رشد کسب‌وکارهای نوپا ارائه می‌کند. این سرویس‌ها شامل وام‌دهی، وام‌گیری، سپرده‌گذاری یا همان استیکینگ و صرافی غیرمتمرکز می‌شود. بطور خلاصه می‌توان گفت که C98 یک راه‌حل همه جانبه برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

پلتفرم Coin98 Finance از ۲۰ بلاک‌چین مختلف پشتیبانی می‌کند و قابلیت تبدیل یا سواپ (Swap) توکن‌ها بین زنجیره‌های مختلف را عرضه کرده است. Coin98 Finance امکان کسب سود از طریق سپرده‌گذاری توکن‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم، صرافی غیرمتمرکز C98 است؛ چرا که این صرافی مسیریابی هوشمند سفارش به منظور کاهش اسلیپیج (Slippage) و بهینه‌سازی هزینه گس را فراهم کرده است.

از سوی دیگر نیز، این پلتفرم بیستمین پروژه‌ای است که در سرویس لانچ‌پد بایننس (Binance Launchpad) لیست شده است.

سرویس لانچ‌پد بایننس (Binance Launchpad) چیست؟

لانچ‌پد بایننس یک پلتفرم جذب سرمایه برای عرضه اولیه توکن‌های یک پروژه جدید است. وظیفه اصلی Binance Launchpad بررسی کامل و دقیق پروژه‌های رمز ارزی جدیدی است که قرار است در صرافی بایننس لیست شوند. بنابر این، تائید یک پروژه در لانچ‌پد بایننس برای پروژه‌های جدید بسیار ارزشمند است و به اعتبار آن‌ها در میان سرمایه‌گذاران می‌افزاید.

در این پلتفرم، دارندگان بایننس کوین (BNB) می‌توانند توکن‌های خود را برای خرید توکن جدید به لانچ‌پد بسپارند. اما لزوما با کل دارایی خود نمی‌توانند توکن‌های جدید را در عرضه اولیه خریداری کنند.

پروتکل C98

هدف پروتکل C98 چیست؟

هدف پروتکل C98 این است که کاربران به بلاک‌چین‌های مختلف دسترسی داشته باشند و بتوانند به‌راحتی و بدون دردسر به مبادله و سپرده‌گذاری رمز ارز بپردازند.

می‌توان گفت که در حال حاضر این هدف محقق شده است، چرا که همانطور که گفته شد، کاربران این پلتفرم اکنون به بیش‌تر از ۲۰ بلاک‌چین مختلف دسترسی دارند. ۲۱۶ میلیون دلار توسط بیش از ۲۸۴ هزار کاربر جمع‌آوری شده است و این تنوع دسترسی به همراه نقدینگی موجود، خیال کاربران را راحت می‌کند که مبادلات به بهترین قیمت انجام خواهد شد.

تیم تشکیل دهنده کوین۹۸

تیم تشکیل دهنده Coin98

اعضای تیم اکوسیستم کوین ۹۸ اهل ویتنام هستند و سال‌ها تجربه کار در حوزه ارزهای دیجیتال و توسعه محصولات رمز ارزی داشته‌اند.

لی تان (Le Thanh): لی تان در ابتدای راه و اوایل تشکیل انجمن Coin98 به این تیم پیوسته است. وی در کنار کار در کوین۹۸، به عنوان مشاور پروژه‌های کریپتویی خارجی فعالیت می‌کند.

نگوین د وین (Nguyen The Vinh): نگوین هم‌بنیان‌گذاز و مسئول فنی محصولات Coin98 است.

خیم یانگ (Khiem Dang): یانگ هم‌بنیان‌گذار شرکت Kytek Sotware است و در سمت مدیر ارشد فناوری در کوین ۹۸ فعالیت می‌کند.

تونگ نگوین (Tung Nguyen): تونگ دارای ۸ سال سابقه در طراحی محصولات نرم‌افزاری و مهندسی نرم‌افزار در FPT Software و هم‌اکنون مدیر محصول پلتفرم کوین۹۸ است.

فام نام تانگ (Pham Nam Thang): نام تانگ دارای ۶ سال تجربه کاری در زمینه تست نرم‌افزار است و در حال حاضر مدیر کنترل کیفیت پروتکل کوین۹۸ است.

نقشه راه کوین۹۸

نقشه راه کوین۹۸

برای هر کدام از محصولات و اجزای کوین۹۸ نقشه راه (Roadmap) جداگانه‌ای طراحی و تدوین شده است که به ترتیب تاریخ به شرح ذیل است:

  • انتشار نسخه ۱ کیف پول کوین۹۸ (ژانویه تا مارس ۲۰۲۰)
  • انتشار نسخه ۴.۱ کیف پول کوین۹۸ و ادغام با بلاک‌چین سولانا (جولای تا سپتامبر ۲۰۲۰)
  • انتشار نسخه ۵ کیف پول کوین۹۸، نسخه ۱ اسپیس گیت، انتشار نسخه ۷ کیف پول کوین۹۸، انتشار نسخه ۱ صرافی کوین۹۸ (نسخه بتا) و عرضه نسخه ۱ افزونه کوین۹۸ (اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰)
  • انتشار نسخه ۸ کیف پول کوین۹۸، انتشار نسخه ۱.۱ اسپیس گیت و انتشار نسخه ۱.۱ بتای صرافی کوین۹۸ (ژانویه تا مارس ۲۰۲۱)
  • انتشار نسخه ۱۰ کیف پول کوین۹۸، انتشار نسخه ۱.۲ اسپیس گیت، انتشار نسخه ۱.۲ صرافی و انتشار نسخه ۵ افزونه کیف پول (آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱)
  • حمایت از شبکه‌های جدید برای کیف پول موبایلی و افزونه – پشتیبانی از راه‌حل‌های لایه ۲ شبکه اتریوم مانند arbitrum، Optimism، OMGX و xDAI – پشتیبانی از شبکه‌هایی مانند الروند (Elrond)، دوج (Doge)، کاردیاچین (KardiaChain)، کاردانو (Cardano)، هارمونی (Harmony)، هلیوم (Helium)، دیفاینیتی (DFINITY) و سیکرت نتورک (Secret Network) – عرضه اپلیکیشن وب صرافی کوین۹۸ – امکان استیکینگ (Staking) و ییلد فارمینگ (Yield Faming) در شبکه‌های اتریوم (Ethereum) و بایننس اسمارت چین (BSC) – پیاده سازی مکانیزم بازخرید سهام (Buy Back Mechanism) – عرضه C98 – گسترش تیم پشتیبانی کاربران به ۱۲ زبان مختلف (جولای تا سپتامبر ۲۰۲۱)
  • پشتبیانی از بازارسازهای خودکار (AMM) مبتنی بر شبکه‌های مختلف مانند الیپسیس (Ellipsis) در شبکه هوشمند بایننس، سوشی سواپ (Sushiswap) و کرو (Curve) در اتریوم و رف فایننس (Ref Finance) در شبکه NEAR و TerraSwap در شبکه ترا (Terra) (اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱)
  • پشتیبانی از پل‌های میان‌زنجیره‌ای جدید: اتریوم به نیر – اتریوم به ترا – اتریوم به پالیگان – اتریوم به xDAI  – اتریوم به آپتیمیزم – اتریوم به اومیسه‌گو – اتریوم به آربیتروم – ترا به سوالانا – ترا به سیکرت نتورک – پشتیبانی از استخر‌های سپرده‌گذاری و قابلیت Yield Farming در زنجیره‌های جدیدی مانند آولانچ، سولانا، پاغلیگان و ترا و عرضه استیبل کوین C98 (اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱)
  • پیاده‌سازی مکانیسم مسیریابی هوشمند برای صرافی – عرضه امکانات جدید مانند سیستم وام‌دهی و وام‌گیری و مدیریت سرمایه به صورت چند زنجیره‌ای (ژانویه تا مارس ۲۰۲۲)
  • عرضه امکانات جدید مثل بیمه، معاملات اهرم دار و شاخص داده در زنجیره‌های مختلف (آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲)
Coin98 Labs

Coin98 Labs چیست؟

Coin98 Labs مکانی برای عرضه محصولات جدید دیفای در پروتکل C98 است. تمامی خدمات ارائه شده روی شبکه کوین۹۸ در Coin98 Labs طراحی می‌شوند و توسعه می‌یابند. از جمله خدمات ارائه شده در این بخش می‌توان به کیف پول کوین  ۹۸ (Wallet)، صرافی(Exchange)، سبد سرمایه‌گذاری (Portfolio)، ترمینال (Terminal) و بریج (Bridge) کوین۹۸ اشاره کرد. 

Coin98 Labs مکانی برای عرضه محصولات جدید دیفای در پروتکل C98 است. تمامی خدمات ارائه شده روی شبکه کوین۹۸ در Coin98 Labs طراحی می‌شوند و توسعه می‌یابند. از جمله خدمات ارائه شده در این بخش می‌توان به کیف پول کوین  ۹۸ (Wallet)، صرافی(Exchange)، سبد سرمایه‌گذاری (Portfolio)، ترمینال (Terminal) و بریج (Bridge) کوین۹۸ اشاره کرد.

  • کیف پول Coin98 Wallet

کیف پول کوین۹۸ یک کیف پول چند زنجیره‌ای (Multi-Chain) است که به کاربران امکان ذخیره، مبادله و مدیریت دارایی‌های کریپتویی و استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) را می‌دهد. این کیف پول بیش از ۲۰ شبکه مختلف از جمله اتریوم (Ethereum)، بایننس اسمارت‌چین (BSC)، سولانا (Solana)، پالیگان (Polygon)، ترا (Terra) و آوالانچ (Avalanche) را بر روی نسخه موبایلی و افزونه مرورگر کروم (Chrome) پشتیبانی می‌کند.

  • صرافی کوین۹۸ (Coin98 Exchange)

صرافی کوین۹۸ یا Coin98 Exchange وظیفه تجمیع نقدینگی از زنجیره‌های مختلف بلاک‌چینی را در این اکوسیستم به عهده دارد و بدین وسیله کاربران امکان سواپ (Swap)، استیکینگ (Staking)، وام‌دهی و وام‌گیری و خرید و فروش توکن‌ها را پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های این سرویس مسیریابی هوشمند سفارش است که بهترین معامله را با بهترین نرخ برای کاربران پیشنهاد می‌دهد.

  • بریج (Bridge) پلتفرم کوین۹۸

Coin98 Bridge که در پروتکل کوین۹۸ با نام اسپیس گیت (Space Gate) شناخته می‌شود، پلی است که با فناوری Crosschain، زنجیره‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. هدف از این فناوری میان زنجیره‌ای، فراهم ساختن امکان مبادله و انتقال توکن بین زنجیره‌های مختلف است. در حال حاضر اسپیس گیت از مبادله توکن‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • تبدیل توکن‌های SLP سولانا به ERC-20 اتریوم
  • تبدیل توکن‌های بایننس اسمارت‌چین (BEP-20) به TRC-20 ترون و ترون به ERC-20 اتریوم
  • تبدیل توکن‌های AVAX X-Chain آوالانچ به AVAX C-Chain و تبدیل AVAX C-Chain به ERC-20 اتریوم

  • ترمینال Coin98

سرویس Coin98 Terminal به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کمک عملکرد MultiSend، رمز ارزهای خود را در یک حرکت به آدرس‌های متعددی بفرستند. برای مثال می‌توان به یکباره اتر را به آدرس‌های مختلف ارسال کرد. علاوه‌بر این، ترمینال به کاربران امکان تولید توکن در چندین فرمت مختلف می‌دهد. در این ترمینال می‌توان لوگوی توکن دلخواه و یا رمز ارز شخصی ایجاد کرد.

  • سبد سرمایه‌گذاری (Portfolio) کوین ۹۸

سرویس Coin98 Portfolio دومن محصول ساخته شده توسط Coin98 Labs است. این محصول کاربران را قادر می‌سازد تا سبد سرمایه‌گذاری خود را روی بلاک‌چین‌های مختلف بدون نیاز به وارد کردن کلید خصوصی خود مدیریت کنند. نسخه ۱ پرتفولیو به کاربران اجازه می‌دهد تا وضعیت کیف‌پول خود را روی زنجیره‌هایی از جمله شبکه هوشمند بایننس (BSC)، اتریوم (Ethereum)، سولانا (Solana)، آوالانچ (Avalanche)، کوساما (Kusama)، ترون (Tron)، توموچین (TomoChain)، پولکادات (Polkadot) و نیر (NEAR) پیگیری کنند.

پل چند زنجیره‌ای

اجزای در حال توسعه پلتفرم کوین ۹۸

  • لانچ‌پد کوین۹۸: پلتفرمی برای جذب سرمایه به منظور حمایت از پروژه‌های رمزنگاری نوآورانه که به آن Coin98 Launchpad گفته می‌شود.
  • بازارهای کوین۹۸: پلتفرمی با نام Coin98 Markets که با استفاده از آن می‌توان داده‌های درون زنجیره‌ای (Onchain-Data) را تحلیل کرد.
  • سیستم وام‌دهی و وام‌گیری: سرویس وام‌دهی (Lending) و وام‌گیری (Borrowing) پلتفرم Coin98 که در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ پیاده‌سازی شده است.
  • بازار فارمینگ (Farming Market)
  • سپرده‌گذاری: امکان سپرده‌گذاری (Staking) انواع دارایی رمز ارزی برای کاربران
  • بازار NFT: بازار خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی (NFT) با نام Coin98 NFT Marketplace
  • معاملات مشتقات: امکان انجام معاملات اهرم دار مانند Margin و Futures

سرمایه‌گذاری خطرپذیر Coin98 Investment در پروتکل Coin98 چیست؟

شرکت سرمایه‌گذاری Coin98 Investment بعنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اهرم اصلی سرمایه‌گذاری کوین۹۸ فایننس است که با هدف امکان خودراه‌اندازی پروژه‌های دیفای ایجاد شده است. پلتفرم کوین۹۸ با رویکرد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ساخت پروتکل‌های دیفای و برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه‌های اتریوم، سولانا، بایننس اسمارت چین و پولکادات راه‌اندازی شده است و به رشد این پروژه‌ها کمک می‌کند.

شبکه کوین۹۸

شبکه کوین۹۸ (Coin98 Network) چیست؟

شبکه کوین۹۸ (Coin98 Network) یک مرکز هاب اطلاعاتی است که اطلاعات و منابع زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شبکه بروزرسانی‌ها، اخبار، تحقیقات منظم و بخش‌های مختلف صنعت بلاک‌چین را پوشش می‌دهد. علاوه‌بر آن، شبکه با استفاده از روش‌های داده‌محور بازار را بررسی می‌کند تا به تصمیم‌گیری آگانه کاربران برای مشارکت در بازارهای معاملاتی کمک کند. با کمک این شبکه کاربران می‌توانند تحلیل تکنیکال، تجزیه و تحلیل فنی بلاک‌چین را بیاموزند و بینش لازم برای مشارکت و موفقیت در بازارهای کریپتویی را بدست آورند.

توکن کوین ۹۸ (Coin98)

تعداد کل توکن‌های قابل عرضه رمز ارز C98 یک میلیارد توکن است. توکن C98 بر روی سه بلاک‌چین مختلف اتریوم (Ethereum)، بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و سولانا (Solana) وجود دارد و به همین خاطر، از ۳ نوع استاندارد ERC-20، BEP-20 و SLP پشتیبانی می‌کند.

پس از لانچ‌پد C98 در صرافی بایننس در جولای ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، قیمت C98 افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. قیمت C98 در آن زمان ۰.۷۵ دلار بود که بعد از معرفی در لانچ‌پد بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد و به بالای ۲ دلار رسید.

توکن Coin98

کاربردهای توکن C98

کارمزد تراکنش‌ها در صرافی کوین ۹۸ با پرداخت توکن‌های C98 صورت می‌گیرد و این یکی از کاربردهای مهم توکن C98 به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که بخشی از درآمد حاصل از کارمزد معاملات و تراکنش‌ها برای توسعه محصولات آینده و رشد این اکوسیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخشی از کارمزدهای تراکنش‌ها به تامین کنندگان نقدینگی اختصاص می‌یابد.

کاربران با توکن‌های بیشتر، از قدرت بیشتری برای تصمیم‌گیری‌ها و رای‌گیری‌های حاکمیتی اکوسیستم برخوردار هستند.

همچنین دارندگان توکن C98 دارای حق عضویت ویژه در این پلتفرم هستند و می‌توانند از سرویس‌های محصولات جدید مانند Coin98 Launchpad استفاده کنند یا در رویدادهایی که شرکای استراتژیک پلتفرم شرکت کنند.

توکن‌های C98 را از کجا خریداری کنیم؟

توکن‌های C98 تقریبا در تمامی پلترفرم‌ها و صرافی‌های معروف و بزرگ ارائه دهنده خدمات رمز ارزی دنیا لیست شده و قابل تهیه است. از جمله پلتفرم‌های ارائه دهنده این توکن عبارتند از: اکسکوینو (Excoino)، کوکوین (KuCoin)، بایننس (Binance)، کرپیتوکام (Crypto.com)، گیت (Gate.io)، پنکیک سواپ (PancakeSwap)، هات‌بیت (Hotbit)، هوبی گلوبال (Houbi Global) و غیره.

توکن C98 در این پلتفرم‌ها بصورت جفت ارز با تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB)، بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دلار (USD) قابل معامله است.

نحوه ذخیره‌سازی و کیف پول C98

از جمله کیف پول‌های پشتیبانی کننده از توکن‌های C98 برای نگهداری عبارتند از: اکسکوینو مارکت (Excoino)، بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet)، متامسک (MetaMask) و تراست ولت (Trust Wallet).

آینده ارز دیجیتال C98

یکی از نکاتی که برای بررسی آینده یک ارز دیجیتال باید در نظر گرفت، قابلیت همکاری آن پروژه با پروژه‌های بزرگ و اصلی است. از آنجایی که پلتفرم کوین۹۸ از بلاک‌چین‌های متعددی پشتیبانی می‌کند، امکان همکاری با پروژه‌های بزرگ بلاک‌چینی را فراهم ساخته و به نوعی خود را با آینده ارزهای دیجیتال مطرح جهان همسو کرده است. در صورت تحقق وعده‌ها و بلندپروازی‌های بنیان‌گذاران پلتفرم کوین ۹۸، می‌توان به آینده این ارز دیجیتال امیدوار بود.

از سوی دیگر، فعالیت چند جانبه این اکسوسیستم بر روی شاخه‌های مهم و مختلف صنعت کریپتو کارسنی، موجب جلب توجه سرمایه‌گذاران زیادی نسبت به خود می‌شود که این برای آینده این شرکت مهم و امیدوار کننده است.

پیش‌بینی قیمتی C98

اگرچه هرگز نمی‌توان آینده قیمتی هیچ ارز دیجیتالی را به درستی پیش‌بینی کرد، اما سایت‌های تحلیلی معتبری وجود دارند که حداقل قیمت قابل پیش‌بینی درمورد هر پروژه رمز ارزی را پس از تحقیقات و بررسی‌های همه جانبه در سایت خود منعکس می‌کنند. برای مثال، مطابق پیش‌بینی سایت تحلیلی currency.com، قیمت هر توکن C98 تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۲ دلار و تا سال ۲۰۲۵ عدد ۵ دلار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا