استخراج دوج کوین

آموزش گام به گام استخراج دوج کوین در سال 2022

امروزه با ورود روزافزون مردم به دنیای رمزارزها روش‌های کسب درآمد از این صنعت نیز گسترش یافته است. یکی از راه­های کسب درآمد مطمئن از این بازار، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ است و انتخاب این که کدام ارز را برای استخراج انتخاب کنیم نیز از موارد حائز اهمیت به حساب می‌­آید.

در این مقاله استخراج دوج ­کوین Dogecoin را که فرآیند ساده‌­تری نسبت به استخراج بیت­کوین دارد، یاد می‌گیریم و به صورت کلی روش‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز استخراج دوج کوین را بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه مختصری از دوج ­کوین

توسعه دهندگان دوج ­کوین یعنی بیلی مارکوس Billy Markus و جکسون پالمر Jackson Palmer، دوج ­کوین را به عنوان راهی سرگرم‌­کننده برای مردم برای آشنایی با حوزه رمزارزها راه‌اندازی کردند.

بیلی مارکوس Billy Markus و جکسون پالمر Jackson Palmer
استخراج دوج کوین
dogecoin
بنیان‌گذاران دوج کوین

از آن‌جایی که این میم کوین با قیمتی کمتر از یک پنی معامله می‌شد، مردم می‌توانستند از آن برای یادگیری عملکرد رمزارزها و حتی سرگرمی استفاده کنند.

دوج ­کوین در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شوخی شروع شد اما در سال ۲۰۱۸ توجهات به آن افزایش یافت و ارزش آن به بیش از یک سنت رسید و در سال ۲۰۲۱ نیز به سقف قیمتی خود یعنی ۰.۷۰ دلار رسید.

مبانی استخراج رمزارزها

بد نیست کمی به صورت خلاصه، ساده و سریع مبانی رمزارزها و نحوه عملکرد فرآیند استخراج را درک کنیم.

  • بلاک چین نوعی فناوری دفتر کل توزیع شده DLT است.
  • رایانه­‌هایی که نود نامیده می­‌شوند، امنیت شبکه بلاک­چین را حفظ می‌­کنند.
  • برخی از نود­ها که ماینر Miner خوانده می‌شوند، تراکنش‌ها را به هر بلاک اضافه می‌کنند و سپس پس از بسته شدن بلاک جدید آن را به شبکه اضافه می‌کنند.
  • ماینرها مسائل پیچیده ریاضی را برای پردازش تراکنش­‌ها و دستیابی به اجماع در شبکه حل و اطمینان حاصل می­‌کنند که همه در مورد اعتبار تراکنش‌­ها توافق دارند.
  • استخراج رمزارزها نیز مانند استخراج طلا است که این فرآیند به زمان، تجهیزات و انرژی نیاز دارد. برخلاف استخراج طلا، رایانه‌ها تمام کارها را در استخراج رمزارزها انجام می‌­دهند.
استخراج دوج کوین
dogecoin
فرایند استخراج رمزارزها

استخراج دوج­ کوین چیست؟

برای استخراج دوج­ کوین به راه‌اندازی و اجرای رایانه‌های قدرتمندی که به عنوان نود‌ها شناخته می‌شوند، نیاز است؛ در ازای این کار، ماینرها پاداش ایجاد هر بلاک را که با دوج کوین پرداخت می‌شود، دریافت می­‌کنند.

تقریبا هر دقیقه یک بلاک جدید از تراکنش‌­ها در شبکه دوج ­کوین استخراج می­‌شود. پاداش ایجاد هر بلاک ۱۰۰۰۰ دوج کوین است.

استخراج دوج کوین
dogecoin
روند استخراج دوج کوین

برخلاف بیت‌کوین که در طول زمان به واسطه رویداد هاوینگ Halving پاداش ماینرها کم می‌شود در استخراج دوج کوین این محدودیت وجود ندارد و همچنین محدودیتی در تعداد دوج کوین‌های استخراج شده نیز در سیستم لحاظ نشده است.

چگونه ماینینگ یا استخراج دوج­ کوین را شروع کنیم؟

قبل از استخراج دوج کوین حتما باید چند مورد را به خوبی بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • دانش اولیه استفاده از رایانه
  • آشنایی با کیف پول‌هایی که از رمزارزها پشتیبانی می‌کنند
  • منبع مطمئن برق
  • یک رایانه شخصی
  • یک کیف پول دوج

برای استخراج دوج کوین شما به یک سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استخراج و یک اینترنت پایدار نیاز دارید.

فرایند استخراج می‌تواند قدرت زیادی مصرف کند، بنابراین رایانه‌ای که برای این کار استفاده می‌شود در زمان شروع این فرایند تمام توان خود را فدای استخراج می‌کند پس نمیتوان از آن استفاده دیگری کرد.

استخراج دوج کوین
dogecoin
روش‌های استخراج دوج

هم ماینرها و هم کامپیوتری که آن‌ها را اجرا می‌کند باید تقریبا ۲۴ ساعته به برق متصل شوند تا حداکثر سوددهی را داشته باشند.

همچنین ماینرها گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند. این نکته را حتما باید در نظر بگیرید زیرا ممکن است به فن­‌های اضافی یا تجهیزات خنک کننده زیادی نیاز داشته باشید.

سخت افزار استخراج دوج ­کوین

شما می توانید به سه روش به استخراج دوج ­کوین بپردازید:

استخراج با سی‌پی‌یو CPU

با استفاده از CPU نیز می‌توان به استخراج دوج کوین پرداخت. حتی ممکن است CPU رایانه شما آن‌قدری قوی باشد که بتوان با آن دوج کوین ماین کرد اما این امر توصیه نمی‌شود. فرایند استخراج می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد کامپیوتر شما و خراب شدن آن شود.

استخراج دوج کوین با CPU
dogecoin
استخراج با CPU

کارت گرافیک یا GPU

از کارت‌های گرافیک نیز می‌توان برای استخراج دوج کوین استفاده کرد. کارت‌های گرافیک زیادی هستند که قابلیت استخراج دوج کوین را دارند که می‌توان از موارد پایین به عنوان بهترین گزینه‌ها نام برد:

  • سفایر پالس رادئون آرایکس ۵۸۰ SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580
  • سری جی‌تی‌ایکس انویدیا جی‌فورس Nvidia GeForce GTX
  • ایسوس آرایکس وگا ۶۴ ASUS RX Vega 64
استخراج دوج کوین با کارت گرافیک
dogecoin
استخراج با کارت گرافیک

دستگاه‌های ماینینگ اسکریپت ایسیک Scrypt ASIC

یکی دیگر از سخت‌افزارهایی که با عملکرد بهتر نسبت به دو سخت‌افزار قبلی می‌توان با آن به استخراج دوج کوین پرداخت، دستگاه‌های ایسیک ASIC هستند.

ماینرهای اسکریپت ایسیک با استفاده از یک الگوریتم خاص فقط برای استخراج رمزارزهایی مانند لایت­‌کوین و دوج­ کوین برنامه ریزی شده‌­اند. این دستگاه‌ها بسیار قدرتمند و در عین حال بسیار گران نیز هستند اما به دور از مصرف بالای انرژی و سرمایه اولیه بالا سوددهی بسیار بالاتری نسبت به CPUها و GPUها دارند.

استخراج دوج کوین با ASIC
dogecoin
استخراج با دستگاه ایسیک

دستگاه‌های اینوسیلیکون ای۲ ترمینیتور Innosilicon A2 Terminator و بیت‌مین انت‌ماینر ال۳ Bitmain Antminer L3 و بی‌دابلیو ال۲۱ اسکریپت ماینر BW L21 Scrypt Miner از بهترین اسکریپت ایسیک‌های حال حاضر هستند.

شما‌ می‌توانید برای انتخاب بهترین سخت‌افزار استخراح دوج کوین از سایت زیر استفاده کنید. با مراجعه به این سایت می‌توانید از مشخصات هر یک از دستگاه‌ها آگاه شوید و سودآوری هریک را محسابه کنید.

نرم افزار استخراج دوج ­کوین

خب همانطور که گفته شد استخراج هر رمزارزی نیاز به پیوستن به یک استخر دارد چرا که استخراج انفرادی چیزی عایدتان نمی‌کند. هنگامی که یک استخر ماینینگ انتخاب کردید و سخت افزار لازم را تهیه کردید باید نرم‌افزار مناسب برای استخراج را نصب و اجرا کنید.

مطمئن شوید که نرم افزار ماینینگ با سخت افزاری که انتخاب کرده‌اید، سازگار باشد.

هنگامی که سخت‌افزار خود را به رایانه‌ای که نرم افزار را اجرا می‌کند، وصل کردید، استخر انتخابی را به کیف پول خود متصل کنید تا دوج کوین‌های استخراج شده به حسابتان واریز شود.

فراموش نکنید که هر استخر دستورالعمل مختص به خود را دارد و ممکن است عملکردش با استخر دیگر متفاوت باشد.

گزینه‌های نرم‌افزاری متنوعی برای استخراج دوج کوین وجود دارد از برنامه‌هایی مانند کوداماینر CudaMiner و سی­جی‌ماینر CGMiner گرفته تا ایزی‌ماینر EasyMiner.

استخراج دوج کوین
dogecoin
صفحه دستورات سی جی ماینر

فراموش نکنید که کوداماینر فقط برای استخراج با کارت گرافیک استفاده می‌شود در حالی که از سی­جی ماینر و ایزی ماینر می‌توان برای استخراج با کارت گرافیک و دستگاه اسکریپت ایسیک استفاده کرد.

مالتی ماینر MultiMiner برای استخراج دوج کوین یا حتی لایت­کوین عالی است. همچنین می‌توان از آن برای استخراج رمزارزهایی که از الگوریتم SHA-256 مانند بیت­کوین بهره می‌برند، استفاده کرد.

اگر می‌خواهید برای اولین بار استخراج دوج کوین را شروع کنید ترجیحا از کارت گرافیک مانند رادئون آرایکس ۵۸۰ Radeon RX 580 همراه با نرم‌افزار ایزی‌ماینر استفاده کنید. انتخاب استخر نیز به خودتام مربوط می‌شود اما مالتی‌پول Multipool و آیکاپول AikaPool جز بهترین گزینه‌ها هستند.

استخراج ابری دوج ­کوین

استخراح ابری راه‌حل دیگری است که می‌توانید از آن برای استخراج دوج کوین استفاده کنید. اگر استخراج از این روش را انتخاب می‌کنید دیگر به سخت افزار یا نرم‌افزار خاصی نیاز نخواهید داشت.

در استخراج ابری شما فقط با عقد یک قرارداد با یک شرکت توان محاسباتی آن‌ها را برای مدتی معین اجاره می‌کنید و درصدی از سود حاصله را شریک می‌شوید.

با این حال مراقب باشید، در طول سال‌ها کلاهبرداری‌های زیادی توسط شرکت‌هایی که خدمات استخراج ابری ارائه می‌دهند، وجود داشته است.

استخراج ابری دوج کوین
dogecoin
استخراج ابری

استخراج دوج­ کوین: تفاوت استخراج انفرادی با استخراج در استخر

همانطور که بالاتر گفته شد برای استخراج دوج­ کوین می‌توان از ۳ روش استفاده کرد؛ پیوستن به استخر استخراج، استخراج انفرادی و استخراج ابری.

دو روش دیگر در بالا توضیح داده شد. روش دیگر استخراج انفرادی است که در آن یک فرد سعی می­کند یک بلاک را به تنهایی و بدون مشارکت با دیگر ماینرها حل کند ولی در یک استخر ماینینگ مجموعی از ماینرها منابع خود را با هم ترکیب می­‌کنند تا با رسیدن به هش مربوطه پاداش بلاک را بدست بیاورند و سپس نسبت به قدرت محاسباتی که در اختیار استخر گذاشتند پاداش دریافت می‌کنند.

یک ماینر در یک استخر ممکن است هنگام استخراج درآمد کلی کمتری داشته باشد اما از آن‌جایی که شانس بیشتری برای حل هر بلاک دارد درآمد ممتد و یکپارچه‌ای خواهد داشت.

استخراج دوج کوین
dogecoin
استخراج انفرادی دوج کوین
استخراج با استخر
استخر استخراج در برابر استخراج انفرادی

برعکس در استخراج انفرادی شما اگر موفق به حل هش شوید کل پاداش را به تنهایی می‌گیرید اما فراموش نکنید که با توجه به کم بودن قدرت محاسباتی در دسترس نسبت به استخرها امکان پیدا کردن هش و ایجاد یک بلاک پایین‌تر است.

اکثر استخرهای ماینینگ هیچ شرایط خاصی برای پیوستن ندارند. آن‌ها می‌خواهند مشارکت ماینرهای جدید را تا حد امکان آسان کنند زیرا با افزایش تعداد ماینرها قدرت محاسباتی بیشتری در اختیارشان قرار می‌گیرد که باعث افزایش کارمزدهای دریافتی آن‌ها می‌شود. به زبانی دیگر با افزایش تعداد ماینرها درآمد استخر نیز بیشتر می‌شود.

آیا استخراج دوج­ کوین ارزش دارد؟

ارزشمند بودن استخراج دوج­ کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین متغیر برای سودآوری استخراج، هزینه برق است. دسترسی به برق ارزان قیمت می‌تواند ماینینگ را بسیار سودآور کند. به همین دلیل منابع انرژی تجدیدپذیر مانند منابع خورشیدی و برق-آبی در بین ماینرها از محبوبیت بالایی برخوردارند.

پارامتر مهم بعدی هزینه اولیه تهیه سخت‌افزار اولیه و هزینه نگهداری دستگاه‌های استخراج دوج کوین است.

فاکتور بزرگ دیگر، قیمت دوج کوین DOGE نسبت به هزینه برق مصرفی است. هر چه قیمت رشد کند سوددهی ماینر نیز بیشتر می‌شود.

استخراج دوج ­کوین می‌تواند روشی جالب برای یادگیری استخراج باقی رمزارزها باشد. از آنجایی که استخراج دوج کوین نسبت به باقی رمزارزها هزینه کمتری دارد شروع آن می‌تواند چه از نظر درآمدی و از نظر کسب تجربه برای شما سودمند باشد.

فراموش نکنید که ماینینگ به صورت کلی سودآوری زیادی ندارد ولی به صورت بلند مدت سود زیادی عاید ماینرها می‌کند.

چگونه دوج کوین استخراج شده خود را بفروشیم؟

فروش دوج کوین مستلزم استفاده از یک صرافی رمزارزی است. شما می‌توانید از بین تعدادی صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز یکی را انتخاب کنید.

انتخاب‌های زیادی در این برای شما وجود دارد؛ از صرافی‌های متمرکز معروف مانند بایینس و کوکوین گرفته تا صصرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی‌سواپ و پنکیک‌سواپ.

داخل حساب کاربری خود در هر صرافی قسمت واریز Deposit را پیدا کنید و آدرس عمومی واریز آن را یادداشت کنید و دوج کوین ماین شده در کیف پولتان را به آن آدرس ارسال کنید.

از آن‌جایی که استفاده از صرافی‌های خارجی برای شهروندان ایرانی مشکل است و حتی ممکن است دارایی‌های آن‌ها مسدود شود، پیشنهاد می‌شود از یک صرافی معتبر داخلی استفاده کنید.

شما می‌توانید دوج‌ کوین‌ها استخراج شده خود را در صرافی اکسکوینو به راحتی و با بهترین قیمت بفروشید. حتی اگر تا به حالا دوج کوین استخراج نکرده‌اید هم نگران نباشید شما می‌توانید در اکسکوینو به خرید و فروش دوج کوین بپردازید.

استخراج دوج کوین
dogecoin
خرید و فروش دوج کوین

تفاوت استخراج دوج­ کوین و لایت­ کوین

دوج ­کوین و لایت‌­کوین از رمزارزهای قدیمی بازار هستند که در سال ۲۰۲۱ طرفداران زیادی کسب کردند و از آن‌جایی که تا حدودی در ساخت آن‌ها از بیت کوین الهام گرفته‌ شده است هر دو تا حدودی شرایط یکسانی را در حوزه پرداخت دیجیتال نظیر به نظیر P2P ایجاد کرده‌اند.

وقتی نوبت به معامله رمزارز یا استفاده از آنها به عنوان ابزار پرداخت برای کالاها و خدمات می‌رسد، بسیاری از سرمایه‌گذاران نوظهور رمزارزها ممکن است با سردرگمی نتوانند بین لایت‌کوین و دوج کوین بهترین گزینه را انتخاب کنند. در اصل دوج کوین و لایت‌­کوین از نظر محبوبیت فاصله زیادی با یکدیگر ندارند به همین دلیل فضای رقابت بسیار تنگاتنگ است.

استخراج دوج کوین
dogecoin
استخراج لایت کوین
litecoin
دوج کوین در برابر لایت کوین

دوج­ کوین یک رمزارز نظیر به نظیر و منبع باز است که بر بستر بلاک چینی با اجامع اثبات کار PoW ساخته شده است و تاکید زیادی بر نوآوری، تغییر و ارزش جامعه محور دارد. جامعه آن از میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک و مارک کوبان تشکیل شده است.

از سوی دیگر، لایت­‌کوین به عنوان تمثیلی از بیت­کوین ایجاد شد و همچنین مانند دوج کوین یک رمزارز نظیر به نظیر است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کند و تراکنش‌ها در این بستر بسیار سریع و مقرون به صرفه انجام می‌شوند.

در حالی که لایت­‌کوین تقریبا مانند بزرگترین رمزارز جهان یعنی بیت کوین عمل می‌­کند، ادعا دارد بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از بیت­ کوین است. دوج ­کوین نیز به دلیل کارایی بالاتر خود نسبت به لایت‌­کوین و بیت ­کوین شناخته شده است.

برای مثال زمان استخراج هر بلاک در بیت کوین ده دقیقه، در لایت کوین ۲.۵ دقیقه و در دوج کوین یک دقیقه طول می‌کشد.

برعکس سرعت بالا، ترتیب این سه رمزارز در بخش محدودیت و نایابی برعکس می‌شود به گونه‌ای که در عرضه دوج کوین هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت، در حالی که عرضه لایت ­کوین به ۸۴ میلیون محدود شده است و همانطور که می‌دانید بیت کوین نیز در نهایت ۲۱ میلیون واحد عرضه می‌شود.

در کنار این موارد هنگام استخراج ماینرهای دوج کوین به عنوان پاداش هر بار ۱۰۰۰۰ دوج کوین پاداش می‌گیرند در حالی که ماینرهای لایت کوین در هر بار حل معادله هش فقط ۱۲.۵ واحد لایت کوین پاداش می‌گیرند.

در نهایت، دوج ­کوین به عنوان یکی از پرنوسان‌ترین رمزارزهای بازار شناخته می‌شود اما با وجود اینکه لایت‌کوین نیز مستعد نوسان است طبق داده‌های قیمتی نسبتا پایداری قیمتی بالاتری دارد.

سخن نهایی

دوج ­کوین می ­تواند یکی از ارزهای مقرون به صرفه برای استخراج باشد که در خصوص پارامترهای مربوط به آن صحبت کردیم. حال شروع استخراج دوج کوین پس از بررسی موارد گفته شده در بالا به خودتان بستگی دارد که آیا با این روش کسب درآمد موافق هستید یا خیر.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.