تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
از اکسکوینو چه خبر؟

انتشار دو کتاب خواندنی حوزه رمزارز توسط اکسکوینو

هلدینگ ارنیکا (شرکت مادر اکسکوینو) در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای آگاهی‌رسانی در حوزه رمزارزها، دو کتاب را در حوزه اقتصاد توکن‌ها با همکاری انتشارات راه‌ پرداخت منتشر کرده است.

به گزارش اکسکوینو، دو کتاب خواندنی «انقلاب خدمات مالی» و «اقتصاد پول دیجیتال» که در شرکت اکسکوینو ترجمه شده، در انتشارات راه پرداخت منتشر شد. با توجه به اینکه صنعت ارزهای دیجیتال روزبه‌روز توجه افراد بیشتری را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند و از مقبولیت بیشتری بهره‌مند می‌شود، افزایش آگاهی و دانش جامعه ایران درباره مفاهیم این صنعت بسیار ضروری است.

در ادامه، به معرفی این دو کتاب معتبر و خواندنی در حوزه فناوری بلاک‌چین و رمزارزها می‌پردازیم.

درباره همکاری شرکت اکسکوینو و دانشگاه امیرکبیر در حوز بلاکچین و ارزهای دیجیتال بخوانید.

کتاب انقلاب خدمات مالی که نوشته الکس تاپ‌اسکات است، در سال 2020 نوشته شد و حالا با همکاری اکسکوینو و راه‌پرداخت، در دسترس مردم قرار گرفته است.

رمزارزها
الکس تاپ‌اسکات، نویسنده کتاب انقلاب خدمات مالی

در کتاب انقلاب خدمات مالی بیان می‌شود که چگونه بلاک چین در حال تحول پول، بازار و نظام بانکداری است. در این کتاب عنوان‌ شده که بلاک‌چین به‌طور اساسی صنعت خدمات مالی را متحول خواهد کرد. واسطه‌های مالی امروز نقشی در آینده نخواهند داشت؛ چراکه فناوری دفترکل توزیع‌شده (distributed ledger)، متمرکزسازی و نهادهای واسطه‌ای را که قرن‌ها بر خدمات مالی حکومت کردند، از بین می‌برد.

همچنین، در یادداشت حامی این کتاب آمده است: «جهان خدمات مالی با شتاب چشم‌گیری در حال تغییر و تکامل است. شبکه‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به‌سرعت در حال‌ توسعه هستند و برنامه‌نویسان و ایده‌پردازان نقش پررنگی در توسعه این حوزه دارند. اما مثل هر پدیده نوظهور دیگری، بلاک‌چین با مقاومت ساختارهای سنتی پیش از خود مواجه است.»

در بخش دیگری از این یادداشت، به این موضوع اشاره‌ می‌شود که این کتاب ضمن آنکه منبع بسیار مفیدی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های خدمات مالی است، برای علاقه‌مندان به حوزه بلاک‌چین هم دریچه‌ای عمیق به جهان خدمات مالی غیرمتمرکز باز می‌کند.

در یادداشت ناشر این کتاب هم تأکید شده که کتاب انقلاب خدمات مالی به‌نوعی ادامه کتاب انقلاب بلاکچین است و به کاربردهای کلان بلاکچین در حوزه‌های گوناگون پرداخته است.

کتاب دیگر با عنوان پول نقد دیجیتال، محصول سال 2019 دانشگاه پرینستون آمریکا است و توسط فین برونتون به رشته تحریر درآمده است.

ارز دیجیتال
فین برونتون، نویسنده کتاب پول نقد دیجیتال

در این کتاب تلاش شده تا خوانندگان نگاهی به تاریخچه و سوابق جذاب آنارشسیت‌ها، ایده‌آلیست‌ها و نخبگانی داشته باشند که رمزارزها را خلق کرده‌اند.

در این کتاب به تاریخچه جامعی از شکل‌گیری پول دیجیتال و روندی که تاکنون طی کرده، پرداخته‌ شده است.

در بخش یادداشت ناشر این کتاب نیز آمده است: «نکته مهم کتاب این است که یادآوری می‌کند چیزی مانند بیت‌کوین یک پدیده سطحی و موقتی نیست؛ بلکه فلسفه و تلاش‌های اجتماعی سنگینی پشت آن وجود دارد؛ نکته مهم دیگر این است که این کتاب بار دیگر اهمیت مفهوم پول را یادآوری می‌کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا