پنج رمز ارز برتر

اپیزود 191 – پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید

امروز هم مثل هر دوشنبه به سراغ رمزارزهای جذاب هفته رفتیم تا شرایط تکنیکال این ۵ رمزارز (بیت‌کوین، ریپل، کریپتو کوین، اف‌تی‌اکس و تتا) رو باهم بررسی کنیم.

پیش‌بینی شما از وضعیت این هفته بازار چیه؟

حرکت‌های قیمتی اخیر بیت‌کوین خیلی‌ها رو نگران کرده، اما تریدرها معتقدن که اگر بیت‌کوین از حمایت مهم ۴۲ هزار دلار به سمت بالا پرتاب بشه، بازار رو از نظر تکنیکالی کاااملا بولیش می‌کنه.

با وجود اصلاحات تقریبا سنگینی که توی بازار وجود داره، داده‌های درون شبکه‌ای نشون میده که نهنگ‌ها همچنان در حال انباشت هستن و معتقدن که برای هولد بلند مدت، قیمت‌های کنونی خیلی توی نقطه جذابی برای خرید قرار دارن.

ویلی وو هم گفته سطح ۳۳ هزار دلار برای بیت‌کوین خییییلی سطح قدرتمندیه و پلن سی هم میگه کشوندن قیمت بیت‌کوین به زیر سطح ۳۰ هزار یک امر خییییلی محال و نشدنیه.

حالا نظر شما چیه؟ آیا ما الان در یک اصلاح برای روند صعودی هستیم یا شرایط وخیم‌تر از حد تصور ماست؟ بیاید شرایط تکنیکال ۵ تا از ارزهایی که این هفته توجه سرمایه‌گذارا رو به خودش جلب خواهد کرد رو باهم بررسی کنیم.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه ۲۵ام بهمن‌ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتالی که احتمالا شرایط بهتری توی هفته پیش رو خواهند داشت رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

بیت‌کوین با برخورد به مقاومت ۴۵ هزار دلار به سمت پایین برگشته اما نکته مثبت اینه که گاوها اجازه ندادن بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی حدود ۴۱ هزار دلار برسه.

اگر شاهد برگشت قیمت از محدوده کنونی باشیم، گاوها تلاش می‌کنن تا قیمت رو به بالای 45 هزار و 450 دلار برسونن، چرا که بسته شدن بالای این سطح، الگوی سرو شانه معکوس رو تکمیل می‌کنه و باعث پرتاب بیت به سطح ۵۲ هزار دلار میشه. عبور از سنگر ۵۲ هزار دلاری خرس‌ها، چراغ سطح ۵۶۹۰۰ دلار رو هم روشن می‌کنه.

اما اگه به هر دلیلی از جمله جنگ احتمالی روسیه، روند اصلاحی تبدیل به یک روند نزولی بشه، این دیدگاه مثبت باطل می‌شه و کاهش احتمالی تا ۳۶ هزار دلار رو شاهد خواهیم بود.

ریپل

ریپل هفته پیش بالاتر از میانگین‌های متحرک ۲۰ روزه و ۵۰ روزه بسته شد. این موضوع نشون میداد که روند نزولی به پایان رسیده. خرس‌ها هم که سعی کردن قیمت رو به زیر ۷۵ سنت بکشونن، با حمایت گاوها مواجه شدن و ناکام موندن.

حالا این گاوها ان که در تلاش برای رسوندن ریپل به سطح یک دلار هستن. در صورت موفقیت و بسته شدن ریپل بالای یک دلار، سرمایه‌گذارا کمربنداشون رو برای پرتاب به سطح ۱.۴ دلار می‌بندن.

میانگین‌های متحرک ۲۰ روزه و ۵۰ روزه در آستانه ایجاد یک تقاطع صعودی هستن و شاخص قدرت نسبی هم توی منطقه مثبت قرار داره که این نشون میده قدرت دست خریداراست!

این دیدگاه مثبت زمانی باطل میشه که بازار به هر دلیلی دچار ریزش بشه و ریپل زیر ۷۵ سنت بسته بشه. در این صورت، اولین هدف خرس‌ها ۶۸ سنت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : آیا میدانید کریپتو در کدام کشورها غیرقانونی است؟

کریپتوکام

توکن صرافی کریپتو کام هفته پیش به بالای خط میانگین متحرک ۵۰ روزه رسید. این میتونه به این معنی باشه که روند اصلاحی به پایان رسیده. قیمت این ارز ۲۰ام بهمن تا ۵۴ سنت بالا رفت، جایی که خرس‌ها تمام قد در حال مقاومت کردن هستن.

میانگین‌های متحرک ۲۰ روزه و ۵۰ روزه کریپتوکام هم در حال ایجاد یک تقاطع صعودی‌ان و RSI هم در محدوده مثبت قرار داره. پس اگر نوسان قیمت بر روی این دو خط حفظ بشه، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت رو به بالای ۵۴ سنت برسونن تا روند صعودی از سر گرفته بشه.

در این صورت، ۶۰ سنت و بعد از اون ۶۸ سنت در دسترس خواهند بود.

حالا اگه روند صعودی بازار به هر دلیلی کنسل بشه و قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیاد، هدف خرس‌ها ۳۹ سنت خواهد بود.

اف تی تی

عدم موفقیت گاوها در بالا بردن قیمت به بالای خط مقاومت مانع از رشد اف تی تی شده. اما نکته مثبت اینه که گاوها دائما در حال خرید تو منطقه بین میانگین متحرک ۲۰ روزه و ۵۰ روزه یعنی بین ۴۱.۵ دلار تا ۴۳ دلار و ۸۵ سنت هستن. اگر قیمت از سطح فعلی به بالا برگرده، خریدارا یکبار دیگه تلاش خواهند کرد تا مقاومت رو بشکنن و از این منطقه عبور کنن.

در این صورت، یک روند صعودی پر قدرت دیگه آغاز خواهد شد و اهداف ۵۳.۵ دلار و بعد از اون ۶۵ دلار در دسترس خواهند بود.

کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه هم این دیدگاه صعودی رو باطل می‌کنه و باعث میشه قیمت اف تی تی تا چند روز دیگه توی الگوی بازشونده خودش محصور بمونه.

تتا

تتا بعد از یک دوره روند نزولی طولانی، هفته پیش این خط روند کسل کننده رو شکوند و بالای اون هم تثبیت شد که نشونه خوبی برای پایان روند نزولی این ارز محسوب میشه.

شکست یک خط روند بطور معمول، یک پولبک به سمت همون خط روند رو تجربه می‌کنه و اگر گاوها موفق بشن تا روی این خط روند قیمت رو حفظ کنن، احساسات مثبت خیلی زیادی به سمت این بازار برمیگرده.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۳.۵ دلار شروع به رشد کرده و RSI هم توی محدوده مثبت قرار داره. با این حساب، افزایش قیمت تا ۴ دلار و ۴۰ سنت و بسته شدن قیمت بالای این سطح، خریدارای بیشتری رو جذب این مارکت می‌کنه و باعث میشه تا تتا به راحتی به سمت سطح ۶ دلار حرکت کنه.

در صورت شکست حمایت و برگشت تتا به زیر خط روند، باعث افت بیشتر قیمت حتی تا ۳ دلار خواهد شد.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.